Gå til innhold

Stefar har kreft og eg har hatt samme smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, eg er ein jente som er livredd for å få kreft, bare eg har litt smerter så tenkar eg at eg har kreft med ein gong. Min stefar hadde akutte smerter på mellomgulvet (øverst i magen, mellom ribbeina) of måtte på sykehus og har funnet ein liten "pose" på tykktarmen. Eg har også hatt desse smertene men dei kommar hos meg når eg ikkje har spist og har på meg ein trang bh, smertene eg har hatt har vert stikkandes, opp mot brtstkassa og eg får ikkje desse smertene ofte, sist eg hadde desse smertene var nokon ukar sidan så dei kommar ganske sjeldent. Kva er dette? Ps:eg er 15 år

Anonymkode: 71b21...89e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke kreft. Kreft trenger du ikke bekymre deg over i din alder. Kreft gir nesten aldri smerter som første symptom. Les deg opp på forskjellige krefttyper, kunnskap pleier å hjelpe :) 

Anonymkode: ced43...560

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, eg er ein jente som er livredd for å få kreft, bare eg har litt smerter så tenkar eg at eg har kreft med ein gong. Min stefar hadde akutte smerter på mellomgulvet (øverst i magen, mellom ribbeina) of måtte på sykehus og har funnet ein liten "pose" på tykktarmen. Eg har også hatt desse smertene men dei kommar hos meg når eg ikkje har spist og har på meg ein trang bh, smertene eg har hatt har vert stikkandes, opp mot brtstkassa og eg får ikkje desse smertene ofte, sist eg hadde desse smertene var nokon ukar sidan så dei kommar ganske sjeldent. Kva er dette? Ps:eg er 15 år

Hvis du har på den for liten BH så kan man faktisk få smerter i mellomgulvet. Pass på at du har en BH som sitter bra og ikke strammer. Du kan og muligens ha voksesmerter og da får man vondter i kroppen. Snakk med helsesøster eller foreldrene dine. 

Anonymkode: 2cb42...7a2

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre ikke uvanlig at barn eller andre som bor sammen med en som er kreftsyk også får diffuse smerter. Det er som regel fordi vi nå hører mer om smerter og selvfølgelig blir redde for at vi også skal bli syke.

Les dette: Kanskje du får noen tips til hjelp der. :klem:

https://kreftforeningen.no/rad-og-rettigheter/mestre-livet-med-kreft/barn-og-unge/nar-barn-og-unge-blir-parorende/

AnonymBruker
Skrevet

Så disse smertene eg er hatt er ikkje nokonå bekymre seg over? :)

Skrevet (endret)

Jeg vet jo ikke, men kan du ikke ta en tur til lege og snakke med han/henne. Det tror jeg er det beste i din situasjon. Da får du svar og slipper å bekymre deg mer. :)

PS: Vil anbefale deg en støttegruppe i regi av kreftforeningen. Slitsomt å være deg nå.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
På Friday, June 02, 2017 den 18.30, AnonymBruker skrev:

En god regel du kan tenke på : alvorlige sykdommer kommer ikke og får:-) så lenge du har smertene bare iblant,så ingen fare! Slapp helt av du. Men har du alltid hatt frykt for helse? Hvis du har,og det gir deg angst,så snakk med legen din. Tror nok du er frisk som en fisk,hehe.

Mente å si at smerter ved alvorlige sykdommer ikke kommer og går:-) håper du forsto.

Endret av NotNaomi
Skrevet

Det kan være hypokondri.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar:) fikk roet meg litt ned no:)

AnonymBruker
Skrevet

No er eg litt bekymret igjen... eg har kjent at det stikker av og til og når eg bøyde ryggen frammover og klemte litt så gjente eg ein stor klump  inni mellomgulvet... kva er dette??! Er livredd

AnonymBruker
Skrevet

Klumpen strekker seg langt over til høgre side og litt til venstresiden av magen heilt til den tar ein brå slutt, ligger der leveren ligger. Kan dette vere leveren?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være muskler feks :) 

Anonymkode: 3280f...3da

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No er eg litt bekymret igjen... eg har kjent at det stikker av og til og når eg bøyde ryggen frammover og klemte litt så gjente eg ein stor klump  inni mellomgulvet... kva er dette??! Er livredd

På 2.6.2017 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal ta deg en tur til fastlegen din. :) Både for å berolige deg ang. smertene/klumpene du kjenner på nå, og for at du kan forklare at dette er noe du tenker mye på, slik at han ev. kan henvise deg videre. Å være så redd for at du har kreft er ikke normalt, men det er noe du kan få hjelp til å takle. <3

Anonymkode: e118d...acf

AnonymBruker
Skrevet

Eg skal vente ein liten stund så ser eg om eg klarar å få roet meg litt ned<3

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal ta deg en tur til fastlegen din. :) Både for å berolige deg ang. smertene/klumpene du kjenner på nå, og for at du kan forklare at dette er noe du tenker mye på, slik at han ev. kan henvise deg videre. Å være så redd for at du har kreft er ikke normalt, men det er noe du kan få hjelp til å takle. <3

Anonymkode: e118d...acf

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan være muskler feks :) 

Anonymkode: 3280f...3da

Skrevet

Det du kjenner kan være avføring som ligger i tarmen din. Det er helt vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, GulSitron skrev:

Det du kjenner kan være avføring som ligger i tarmen din. Det er helt vanlig.

Eg kjenner det heile tiden

AnonymBruker
Skrevet

Og den er skikkeli hard

Skrevet

Ta deg en tur til legen. Ingen her kan se hva som foregår inni kroppen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...