Gå til innhold

Passende hårfrisyre til 35-åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette med fremtoning og respekt er vel litt avhengig av hva man gjør til daglig. Hvis man er godt voksen og har lilla/grønt/blått hår e.l, så kan det nok i noen settinger gjøre at folk forhåndsdømmer eller tenker sitt/mister litt respekt. Det er jo gjerne fordi man uttrykker noe med hår og klær, og det kan virke litt umodent (oppmerksomhetskrevende og identitetssøkende) med ekstreme hår- og klesstiler. 

Men i TS sin situasjon er det jo nyanseforskjeller og da er det ikke så nøye. Jeg er selv 30, men liten og ser ung ut og merket at da håret var i kort bob, oppførte folk seg med noe mer respekt, spesielt i jobbsammenheng, antakeligvis fordi jeg så eldre og kanskje mer "put together" ut enn det jeg gjør med lengre hår som ikke er klippet i en bestemt frisyre..

Anonymkode: 6ca55...6d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha den frisyren du ønsker selv. Du tenker tydeligvis på deg selv som ei hammel kjærring. Jeg er også mor og er like gammel som deg, har langt blondt hår som jeg ofte krøller litt på for å få bølger, tenker å farge håret litt pastelpink i tuppene til sommeren:) Om noen tat meg mindre seriøst av den grunn så driter da jeg i det, jeg er meg selv:)

Anonymkode: 14483...f3a

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Du stiller jo heilt feil spørsmål. Spørsmålet er: kva type frisyre passar til håret mitt. Autoritet kjem med framtoning, og haldning har mykje meir å seie enn hårsveis. Sjå velkledd og velstelt ut og du har gjort det du kan. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Respekt/autoritet sitter ikke i håret.

Anonymkode: fe470...f89

Dersom du ser veldig ung ut og en kortere frisyre får deg til å se mer voksen ut,  så vil det absolutt kunne føre til at folk tar deg mer seriøst/behandler deg med mer respekt. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Thyra skrev:

Dersom du ser veldig ung ut og en kortere frisyre får deg til å se mer voksen ut,  så vil det absolutt kunne føre til at folk tar deg mer seriøst/behandler deg med mer respekt. 

Men hallo. Jeg er 35. Jeg ØNSKER å se yngre ut

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men hallo. Jeg er 35. Jeg ØNSKER å se yngre ut

Hvor ung ønsker du å se ut?  Og hvor ung ser du ut? Når man blir eldre er det ofte et kompliment å høre at man ser yngre ut. Men man vil jo gjerne bli oppfattet som et voksent menneske. Jeg er 41 og ble nylig spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe røyk. Det var jo litt morsomt, men samtidig tenkte jeg at en person som faktisk er usikker på om jeg er over 18, neppe ville ha tatt med særlig seriøst i en situasjon hvor det var viktig for meg. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Hvor ung ønsker du å se ut?  Og hvor ung ser du ut? Når man blir eldre er det ofte et kompliment å høre at man ser yngre ut. Men man vil jo gjerne bli oppfattet som et voksent menneske. Jeg er 41 og ble nylig spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe røyk. Det var jo litt morsomt, men samtidig tenkte jeg at en person som faktisk er usikker på om jeg er over 18, neppe ville ha tatt med særlig seriøst i en situasjon hvor det var viktig for meg. 

Jeg har lyst å se så ung ut som jeg føler meg innvendig. 26-27

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg har lyst å se så ung ut som jeg føler meg innvendig. 26-27

Ok. Men 35 er jo tross alt ikke gammelt i dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

b690c10a8534e9d4dbd5c0f486fcd0e9.jpg

Box-Braids-1990s-Inspired-Afro-American-

wiosenne-fryzury-szczotka-wystylizowane_

weird-haircuts_4a5d2837ef5151.jpg

peinado31.jpg

Crazy%25252BHair%25252BStyles%25252B%252

Weird-Hairstyles-15.jpg

Anonymkode: 8c5ac...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, FantasDick skrev:

straks trebarnsmor

Skal du ha tvillinger??

Anonymkode: 88bc3...a77

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg er også småbarnsmor, og for meg er det helt uaktuelt å ha en annen frisyre enn langt hår. Da er det ingen som ser om jeg dropper å gå til frisøren i et år eller to ;) 

Litt på spøk, selvsagt, men det er noe i det. Å ha en frisyre som krever hyppig klipping, eller vedlikehold/styling av noe slag, er dømt til å mislykkes for min del.  At jeg kanskje får noen gram mindre autoritet får bare være, får satse på at jeg klarer å veie opp for det på annet vis.

Anonymkode: 8e749...aa1

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Thyra skrev:

Ok. Men 35 er jo tross alt ikke gammelt i dag. 

Denne tråden får meg til å føle at det ER gammelt

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg er også småbarnsmor, og for meg er det helt uaktuelt å ha en annen frisyre enn langt hår. Da er det ingen som ser om jeg dropper å gå til frisøren i et år eller to ;) 

Litt på spøk, selvsagt, men det er noe i det. Å ha en frisyre som krever hyppig klipping, eller vedlikehold/styling av noe slag, er dømt til å mislykkes for min del.  At jeg kanskje får noen gram mindre autoritet får bare være, får satse på at jeg klarer å veie opp for det på annet vis.

Anonymkode: 8e749...aa1

Skjønner hva du mener :) Jeg går til frisøren ca. hver 6. måned. Har tykt hår som fort kan bruse litt i vær og vind, så synes min hårtype trenger en god klipp såpass ofte. Det er nok (som flere over her sier) personligheten og fremtoningen vår som har mest å si for hvordan vi blir oppfattet av andre.  TS

Anonymkode: 1ad90...f0e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha tvillinger??

Anonymkode: 88bc3...a77

Nei, har to fra før - selv om den største ikke er min biologisk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som rørlegger og merker at folk tar meg mer seriøst når jeg farger håret mørkt og har det i hestehale. 

Men liker best å ha blondt hår. 

Er litt morsomt å overgå forventningene til andre også da.

Anonymkode: 9bcc0...767

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som rørlegger og merker at folk tar meg mer seriøst når jeg farger håret mørkt og har det i hestehale. 

Men liker best å ha blondt hår. 

Er litt morsomt å overgå forventningene til andre også da.

Anonymkode: 9bcc0...767

Jeg har vært mørk blond (brun) hele livet, til siste året da jeg bleket og farget det lys blondt. Har merket at folk er mer positive mot lys blonde meg enn da jeg var mørk blond. Får mer hjelp i butikker. Avhengig av hva jeg går med av klær får jeg og mer respekt. Er også mer MEG, som jeg følte jeg ikke var da jeg var mørkere. Og så føler jeg meg yngre. Har aldri håret opp lenger for jeg mistet hår. Har det alltid ned (brystlangt). 

Anonymkode: 89ca0...a75

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener :) Jeg går til frisøren ca. hver 6. måned. Har tykt hår som fort kan bruse litt i vær og vind, så synes min hårtype trenger en god klipp såpass ofte. Det er nok (som flere over her sier) personligheten og fremtoningen vår som har mest å si for hvordan vi blir oppfattet av andre.  TS

Anonymkode: 1ad90...f0e

Du er vel ikke TS? 

Anonymkode: 5f2c8...e37

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel ikke TS? 

Anonymkode: 5f2c8...e37

Jo, de har samme ab-kode. Bare å sammenligne med HI det. 

Anonymkode: d9eda...759

Gjest C.Tramell
Skrevet

Frisyren til Alicia Florrick i The Good Wife er perfekt hvis man vil utstråle mer autoritet og behandles med respekt, men man må selvfølgelig følge opp med passende attitude.

wife_narrowweb__300x450,0.jpg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, C.Tramell skrev:

passende attitude.

wife_narrowweb__300x450,0.jpg

Hurpe? 

Anonymkode: 89ca0...a75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...