Gå til innhold

Passende hårfrisyre til 35-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg 35 år, er tobarnsmor og lurer på hva som er passende frisyre til min alder. Er ca. 174 høy og slank. Har per i dag skulderlangt, lysebrunt, slett hår. Veldig usikker på om jeg skal spare 5 cm lengre, eller klippe meg litt kortere. En ting jeg lurer på er: Får man litt mer autoritet ved å ha kortere hår i min alder? Blir man tatt mer alvorlig og får noe mer respekt kanskje? Vet ikke hvorfor jeg får følelsen av dette.

Anonymkode: 1ad90...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ha det håret du liker best og synes ikke alder skal legge føringer for frisyren, egentlig. 

Jeg er "bare" 31 år, straks trebarnsmor og har brunt hår til bh-stroppen med lengder i lilla, rosa og blått. :biggrin:

• Liker 12
Gjest Råkkenråll
Skrevet

Jeg er 36 og kjører fortsatt den sveisen jeg selv vil ha ;) 

For min del er det halvlangt, eller skulderlangt. Har ingen betydning for hvordan folk møter meg privat eller på jobb. 

Mange småbarnsmødre har jo enten langt i strikk eller skulderkort fordi det er stress å bytte bleier og få klissete ungehender i langt hår, da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35, har barn, og har grønt hår til livet. Har ingen problemer med respekt.

Anonymkode: 2d41d...508

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar :)

Jeg er enig i at man skal ha den frisyren man kjenner seg vel i. Har lurt litt på det om noen frisyrer gir mer respekt (det høres dumt ut, jeg vet). TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen standard hvordan man må ha håret selv om man er 35 år. Det er heller ikke gammelt. Ha håret som du vil. Jeg er over 50 og har halv langt hår. Ingen bestemmer at nå ja nå er du 50 og må ha kort hår. 

Anonymkode: d8cca...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar :)

Jeg er enig i at man skal ha den frisyren man kjenner seg vel i. Har lurt litt på det om noen frisyrer gir mer respekt (det høres dumt ut, jeg vet). TS

Respekt/autoritet sitter ikke i håret.

Anonymkode: fe470...f89

• Liker 3
Skrevet

Altså min mor er 55, hun har nettopp fått en ombre, som går fra mørk grått/lilla til sølv..
Og det var egentlig mest for å bevise meg på 29 at "du er aldri for gammel..Har du lyst, har du lov!" XD
Det betyr ikke at jeg skaffer meg hanekam (igjen...) Eller dreads...(igjen...) :fnise: 

Det du kan gjøre er egentlig å bare finne en flink frisør, gjerne en som du kjenner, eller som har ett "godt rykte". Så sier du til frisøren at hun/han får lov å gjøre det de har lyst til, så lenge frisyren passer deg =) 

Jeg gjør det en gang i blant, fordi jeg er lei av det jeg har, så har gått ut med rocka pixie en gang :fnise:  typ sånn her:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/41/81/2a/41812a2e3bfa5632caadb3ed1a89b3c7.jpg

Og da hadde jeg hår ned til korsryggen :D

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Det er klart at noen frisyrer gir mer respekt enn andre, men nyansene er ikke så hårfine (pun intended) som du later til å tro. Du sliter kanskje litt med autoriteten hvis du stiller med en enorm babyrosa høysåte som 35-årig forsvarsadvokat, men noen cm til eller fra på et glatt og skulderlangt hår har ingen som helst betydning. Innenfor det «normale» segmentet mhp lengde og farge, er det viktigst at håret er velpleid og at du kler frisyren.

Grunnen til at mange godt voksne klipper håret, er at håret blir tørrere og endrer litt struktur med årene. Tynnere kan det også bli. I tillegg endres hud og ansikt med tiden, også, og man kler ikke alltid det samme som 35-åring som man gjorde da man var 20. Dette er nok de viktigste grunnene til at det ikke er like lett å opprettholde en lang frisyre som ser sunn og velstelt ut. Men altså: livet er urettferdig, og noen kler «alt», mens andre med fordel kan passe mer på. 

Endret av Margit Spat
Skrevet

Du kan klippe deg akkurat som du vil. Noe annet ville være latterlig.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Frisyren bør jo kle ansiktet. Uansett alder. Får ikke mer respekt om damer har kort hår akkurat :-) en av de kuleste damene jeg kjenner er ei på 60 med langt tykt grått hår,og hun er den som har mest respekt i nabolaget. Tøff dame,og hun kunne ikke hatt mer autoritet om hun hadde kort hår,for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

35 år er ingen alder du trenger å tenke på i forhold til hår. 55 da er det på tide med kjærringsveisen, men ikke enda...

Anonymkode: e58dd...8ef

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 35 år, er tobarnsmor og lurer på hva som er passende frisyre til min alder. Er ca. 174 høy og slank. Har per i dag skulderlangt, lysebrunt, slett hår. Veldig usikker på om jeg skal spare 5 cm lengre, eller klippe meg litt kortere. En ting jeg lurer på er: Får man litt mer autoritet ved å ha kortere hår i min alder? Blir man tatt mer alvorlig og får noe mer respekt kanskje? Vet ikke hvorfor jeg får følelsen av dette.

Må nesten se ansikt og nåværende hårfrisyre for å kunne svare på hva du kler best,men generelt sett vil jeg si:ikke klipp deg kortere bare fordi du er snart 35 og mor.Noe av det verste jeg ser i "Bli ny" spaltene i damebladene,er når stylister og frisører klipper damer kort nesten utelukkende fordi de er mødre og/eller har passert en viss alder.Mange av dem ender opp med å se betydelig eldre ut,og får frisyrer de ikke kler noe særlig.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Respekt/autoritet sitter ikke i håret.

Anonymkode: fe470...f89

Ingen grunn til å være hårsår, da. 

Som jevngammel mann vil jeg faktisk slå et slag for å beholde lengden/la det vokse litt, men finne en frisør som heller lager en fasong i den lengden du har snarere enn bare å klippe det kortere. Jeg synes ikke lengden på håret, men hvor bra selve frisyren ser ut, er det som avgjør om håret bidrar noe i fremtoningen din.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Sandie skrev:

Må nesten se ansikt og nåværende hårfrisyre for å kunne svare på hva du kler best,men generelt sett vil jeg si:ikke klipp deg kortere bare fordi du er snart 35 og mor.Noe av det verste jeg ser i "Bli ny" spaltene i damebladene,er når stylister og frisører klipper damer kort nesten utelukkende fordi de er mødre og/eller har passert en viss alder.Mange av dem ender opp med å se betydelig eldre ut,og får frisyrer de ikke kler noe særlig.

Helt enig i at mange kvinner eldre enn 40 kan se eldre ut med kort hår. Det at man føler seg fin selv har veldig mye å si.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Overrasket skrev:

Ingen grunn til å være hårsår, da. 

Som jevngammel mann vil jeg faktisk slå et slag for å beholde lengden/la det vokse litt, men finne en frisør som heller lager en fasong i den lengden du har snarere enn bare å klippe det kortere. Jeg synes ikke lengden på håret, men hvor bra selve frisyren ser ut, er det som avgjør om håret bidrar noe i fremtoningen din.

Kloke ord :). TS

Skrevet

Du er ung og vakker. Du kan ha nøyaktig den hårfrisyren og klesstilen du vil. Fuck the haters, osv...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

35 år er ingen alder du trenger å tenke på i forhold til hår. 55 da er det på tide med kjærringsveisen, men ikke enda...

Anonymkode: e58dd...8ef

Nei, man trenger ikke det som 55-åring heller. Det er ikke på tide med noe som helst bare fordi man er nådd en spesiell alder. Så lei av sånne som tror at de skal diktere hva man skal og ikke skal gjøre. 

Anonymkode: d9eda...759

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

En passende frisyre er en du føler deg vell med, uansett alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...