Gå til innhold

Ny parkett, en liten utfordring..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen tips her!

Vi har hatt vannlekkasje i stua og får dekket ny parkett av forsikringen. Den parketten som er her nå er 8 år gammel. Leiligheten vår er på ca 70kvm totalt. Vi har en liten gang + to soverom med samme parkett. Hvis vi velger en ny parkett som er forholdsvis lik, så vil det likevel være en forskjell fra overgangen til stue og gang.. Vi får kun dekket ny parkett i stua såklart. Jeg er jo veldig keen på å bytte i gang og på de de soverom (har skyvedører, så ingen list her..). Dette også mtp salg om flere år; finere og mer attraktivt med samme parkett i alle rom, enn forskjellg.. Noen tips eller råd? Mannen ønsker kun å bytte i stua 

Anonymkode: 91420...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel ikke snakk om mange ekstra kvm når det kommer til soverrom og gang så jeg ville byttet alt. Er jo ikke snakk om så mye ekstra penger man må spytte inn for å bytte alt.

• Liker 1
Skrevet

Forresten så vil jeg legge til at jeg kun hadde byttet i de andre rommene om man hadde tenkt å pusse opp, eller om standaren på leiligheten ellers er god. Dette fordi om dere tenker å selge leiligheten som oppussingsobjekt eller ny oppusset/ god stand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger noen tips her!

Vi har hatt vannlekkasje i stua og får dekket ny parkett av forsikringen. Den parketten som er her nå er 8 år gammel. Leiligheten vår er på ca 70kvm totalt. Vi har en liten gang + to soverom med samme parkett. Hvis vi velger en ny parkett som er forholdsvis lik, så vil det likevel være en forskjell fra overgangen til stue og gang.. Vi får kun dekket ny parkett i stua såklart. Jeg er jo veldig keen på å bytte i gang og på de de soverom (har skyvedører, så ingen list her..). Dette også mtp salg om flere år; finere og mer attraktivt med samme parkett i alle rom, enn forskjellg.. Noen tips eller råd? Mannen ønsker kun å bytte i stua 

Bruk sparepengene dine på å betale mellomlegget. Så er det problemet ute av verden.

Evt inngå kompromiss med ham om at dere bytter i stue og gang, men lar soverommene være. Som boligkjøper hadde jeg reagert på ulik parkett i gang og stue, da overgangen blir veldig synlig, samt at rommene funksjoner glir litt over i hverandre og ses gjerne på i sammenheng. Men en annen type parkett på soverommene hadde jeg ikke brydd meg om, da de rommene har en helt annen funksjon enn stua.

Anonymkode: 2913f...f85

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruk sparepengene dine på å betale mellomlegget. Så er det problemet ute av verden.

Evt inngå kompromiss med ham om at dere bytter i stue og gang, men lar soverommene være. Som boligkjøper hadde jeg reagert på ulik parkett i gang og stue, da overgangen blir veldig synlig, samt at rommene funksjoner glir litt over i hverandre og ses gjerne på i sammenheng. Men en annen type parkett på soverommene hadde jeg ikke brydd meg om, da de rommene har en helt annen funksjon enn stua.

Anonymkode: 2913f...f85

Takk for svar :) Vi må bytte på soverommene også, da vi ikke har noen list mellom soverom og gang.

Men ja, er jo også det jeg tenker; at overgangen blir veldig synlig når det er 8 års forskjell på parketten..Selv om "vareprøven" vi har fått er forholdsvis lik...

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Morten1 skrev:

Forresten så vil jeg legge til at jeg kun hadde byttet i de andre rommene om man hadde tenkt å pusse opp, eller om standaren på leiligheten ellers er god. Dette fordi om dere tenker å selge leiligheten som oppussingsobjekt eller ny oppusset/ god stand.

Takk for svar :) Standarden i leiligheten er god. Jeg tenker vel kun at leiligheten er mer attraktiv når den har samme parkett i alle rom.. Er jo 8 års forskjell på parketten.. En ny kjøper vil nok synes det er bedre med lik parkett over alt?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Standarden i leiligheten er god. Jeg tenker vel kun at leiligheten er mer attraktiv når den har samme parkett i alle rom.. Er jo 8 års forskjell på parketten.. En ny kjøper vil nok synes det er bedre med lik parkett over alt?

En ny kjøper vil nok tenke slik ja, men det kan varriere litt fra bolig til bolig om hvor sammenhengene rommene er. Du har som beskrevet, skyvedører og derfor ikke terskler. Da må man enten felle inn en overgangslist eller bytte alt. Det er desverre ulempen. Sjekk opp også om den parketten dere skal ha kan legges såpass sammenhengene i alle rom, altså at det ikke blir for stor sammenhengene flate, lengde og bredde totalt utifra hva produsenten skriver/sier :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville byttet i hele leiligheten. Tenk at det er en investering :) nå vet ikke jeg hbor dere bør, men jeg vil se for meg at boligen blir mye mer attraktiv for kjøper ved eventuelt salg en gang. Og er du i Oslo eller en annen storby er det nok god fortjeneste på senere.

Anonymkode: 9b07b...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...