Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld skulle jeg bestille innlandsreise for august tur-retur med Widerøe. Jeg fant bilettene jeg har hatt "i hodet" den siste uka, som hele tiden har vært på 5900 kr til sammen. Klokken var rundt 23.00 når jeg skulle få kvittering,  men den dukket aldri opp på skjermen på mitt nettbrett. Det var tydelig at det var pga feil på Widerøe sine nettsider. 

Jeg prøvde å bestille samme bilettene igjen på datamaskinen istedet, men der kom jeg ikke forbi valg av flybillett engang. Så jeg VET at de hadde en feil fordi jeg ikke fikk se hele nettsiden og "videre"/"neste" knappen var bare helt borte, så man fikk ikke bestilt noen biletter.

Så våkner jeg i dag tidlig, finner samme bilettene, men nå koster den over 7000! 

Hva har skjedd i natt?

Snakket med en behandler i Widerøe og han nektet for at de gidde hatt feil på nettsidene sine, enda jeg fortalte at jeg hadde prøvd på flere enheter å bestille både nettbrett og data) så får jeg kjeft fordi jeg ikke ringte dem! 

Hvordan i alle dager kunne jeg vite at de fadderbarn nattåpent på telefon? Og nå nekter de for at de har hatt feil. Hvorfor det? 

Ferien til familien må jeg hvertfall bare legge død,  da jeg hadde max 6000 til fly. Noe som er veldig trist da jeg ringte Widerøe i januar og de mente jeg fortsatt ville finne gode priser på den strekningen jeg skal i august om jeg bestilte før juli. 

Føler meg sinnsykt lurt,  hadde heg bestilt med forrige lønn hadde ferien hvert i boks, det samme om Widerøe ikke gidder hatt feil inatt. Føler meg som en idioti som tok rådet til Widerøe og ventet med å bestille.  Men synes det er så rart. For bilettene mine fikk jeg jo til prisen heg var ute etter inatt, men ikke nå..... 

Hva bør jeg gjøre?  Er det i det hele ratt noe jeg kan gjøre?

Anonymkode: 18ffd...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt! 

AnonymBruker
Skrevet

Dytt igjen! 

Skrevet

Dette tviler jeg på om du kommer noe vei med dessverre. Bare å bite i det sure eplet og kjøpe til 7000, eller la være.

Flypriser forandrer seg hele tiden. Widerø svinger mellom dyrt og rådyrt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det som har "skjedd i natt" er vel bare at prisene har blitt justert, slik de blir hele tiden og gjerne flere ganger om dagen. Denne gangen var det dessverre billettene du skulle kjøpe som gikk opp i pris, og det er uflaks. Jeg kjøpte flybilletter for tre dager siden, og i går var de borti 20 % billigere. Det er noe dritt, men flypriser svinger jo rett som det er. Kanskje går disse billettene ned igjen også, selv om det neppe er noe å satse på.

Jeg skjønner godt at du ikke tenkte på at de var nattåpne, men jeg kan vel skjønne at de regner med at folk ramler innom kundeservice-siden når de uten hell har forsøkt å bestille fra flere enheter, og det er jo en god ting at de er nattåpne. Jeg var ikke klar over at banken min hadde nattåpen kundeservice før nå nylig, men det er klart det er jeg som må bære ansvaret for det hvis jeg ikke får betalt noe nattestid, især når det viser seg at jeg kunne ringt dem. De var åpne, og det er jo tross alt ikke deres ansvar at folk er oppmerksomme på åpningstidene deres, selv om jeg forstår at man ikke skulle regne med at Widerøe kan kontaktes om natten.

Det høres rart ut at de nekter for at de kan ha hatt en feil, da. Regner med at det bare skyldes at de ikke har registrert noen feil i systemet eller hørt noe fra andre om denne feilen. Da er det nytt for dem. Dette er jo litt personavhengig også - hvorvidt den du snakker med vil si at de ikke har hatt feil, ikke har hørt om noen feil eller at de tydeligvis har hatt en feil.

Det er veldig lite du kan gjøre her, så lenge du ikke har lyst til å ringe og spørre om de vil være snille, noe jeg tviler på. Priser justeres hele tiden, det hender nettsider svikter (og det har de tatt forbehold om) og kundeservice var til og med åpent. Jeg skjønner at det er surt som bare det, og jeg mener ikke å være sur eller vanskelig, jeg bare kan ikke se for meg at du skulle ha krav på noe som helst. Uflaks.

For ordens skyld kunne man i hvert fall for noen måneder siden bestille Widerøe-billetter gjennom sas.no også - og motsatt. Kanskje ikke alle typer billetter (Widerøe har vel litt flere passasjerkategorier enn SAS), hvis det hadde betydning for deg, men i hvert fall alle strekninger. Regner med at det fortsatt går an, hvis man skulle oppleve tilsvarende på en av sidene igjen.

Anonymkode: ce270...8ea

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som har "skjedd i natt" er vel bare at prisene har blitt justert, slik de blir hele tiden og gjerne flere ganger om dagen. Denne gangen var det dessverre billettene du skulle kjøpe som gikk opp i pris, og det er uflaks. Jeg kjøpte flybilletter for tre dager siden, og i går var de borti 20 % billigere. Det er noe dritt, men flypriser svinger jo rett som det er. Kanskje går disse billettene ned igjen også, selv om det neppe er noe å satse på.

Jeg skjønner godt at du ikke tenkte på at de var nattåpne, men jeg kan vel skjønne at de regner med at folk ramler innom kundeservice-siden når de uten hell har forsøkt å bestille fra flere enheter, og det er jo en god ting at de er nattåpne. Jeg var ikke klar over at banken min hadde nattåpen kundeservice før nå nylig, men det er klart det er jeg som må bære ansvaret for det hvis jeg ikke får betalt noe nattestid, især når det viser seg at jeg kunne ringt dem. De var åpne, og det er jo tross alt ikke deres ansvar at folk er oppmerksomme på åpningstidene deres, selv om jeg forstår at man ikke skulle regne med at Widerøe kan kontaktes om natten.

Det høres rart ut at de nekter for at de kan ha hatt en feil, da. Regner med at det bare skyldes at de ikke har registrert noen feil i systemet eller hørt noe fra andre om denne feilen. Da er det nytt for dem. Dette er jo litt personavhengig også - hvorvidt den du snakker med vil si at de ikke har hatt feil, ikke har hørt om noen feil eller at de tydeligvis har hatt en feil.

Det er veldig lite du kan gjøre her, så lenge du ikke har lyst til å ringe og spørre om de vil være snille, noe jeg tviler på. Priser justeres hele tiden, det hender nettsider svikter (og det har de tatt forbehold om) og kundeservice var til og med åpent. Jeg skjønner at det er surt som bare det, og jeg mener ikke å være sur eller vanskelig, jeg bare kan ikke se for meg at du skulle ha krav på noe som helst. Uflaks.

For ordens skyld kunne man i hvert fall for noen måneder siden bestille Widerøe-billetter gjennom sas.no også - og motsatt. Kanskje ikke alle typer billetter (Widerøe har vel litt flere passasjerkategorier enn SAS), hvis det hadde betydning for deg, men i hvert fall alle strekninger. Regner med at det fortsatt går an, hvis man skulle oppleve tilsvarende på en av sidene igjen.

Anonymkode: ce270...8ea

Dette er helt sykt, de har fortsatt feil. Nettlogoen står bare å laster, men en kundebehandler hjalp meg. Problemet var at heg ikke hadde slettet LOGGEN på min nettleser 😦 

Jeg skjønner ingenting! Jeg er jo ikke dataingeniør!  Og det står INGEN PLASS  på nettsidene om at man må tømme loggen på data. 

Tørr ikke tenke på hva bestemor skulke gjort om hun skulle bestilt. Hun vet jo ikke hva hverken chrome eller logg betyr.

jeg fikk kjøpt bilettene men måtte bestille en vei og ikke tur retur så kom det heldigvtilbake til samme pris som igår!  Men jeg føler virkelig at de prøvde å snylte meg for 1000 kr! Da jeg fant samme bilettene men de var dyrere idag når man kjøpte de sammen og ikke hver for seg. (noe de heller ikke opplyser om på sine nettsider).

Og hva har min datalogg ( som slettes ofte da min mann driver med data) med bestilling av bilett ig deres nettside å gjøre. Og hvorfor får jeg ikke samme problem hos Norwegian?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kontaktet avisen! Får håpe de kan hjelpe!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å se at du skal ha en god sak å gå videre med hos Widerøe. De har jo døgnåpen service av en grunn - nettopp fordi at kunder ikke skal skylde på tekniske problemer for at de ikke får bestilt på et gitt tidspunkt dersom de ser at prisene har gått opp. Nå sier jeg ikke at det er det du prøver på her, men noen forholdsregler må jo flyselskapene også ta. 

Hvis du måtte slette loggen for å få nettsiden til å funke så er det fordi det har skjedd en bug i DIN nettleser, ikke hos Widerøe. Det er jo like kjipt for deg uansett, men jeg synes det blir litt drøyt å klandre Widerøe for dette. Det er ikke rart at de nekter for at de har hatt nedetid hvis de ikke har hatt det.

Det du opplevde kalles på godt norsk datatrøbbel - og det har med din kompetanse å gjøre, ikke fordi Widerøe prøver å gjøre livet ditt surt eller vanskelig. 

Anonymkode: e0754...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg kontaktet avisen! Får håpe de kan hjelpe!

Leste saken i avisen, og forstår ikke hva du mener Widerøe skal gjøre?

Du hadde noe i din logg på pcen som gjorde at du ikke fikk bestilt billetter. Hva mer enn å veilede deg til å slette logge skal de gjøre? Du har fått billetter til 6000 kr, som var prisen du først hadde funnet. Da er vel alt bra?

Ang pris, så syns jeg 6000 kr tur/retur Bergen - Mehamn for 2 stk er en god pris.

Anonymkode: cc868...e43

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Dette er helt sykt, de har fortsatt feil. Nettlogoen står bare å laster, men en kundebehandler hjalp meg. Problemet var at heg ikke hadde slettet LOGGEN på min nettleser 😦 

Jeg skjønner ingenting! Jeg er jo ikke dataingeniør!  Og det står INGEN PLASS  på nettsidene om at man må tømme loggen på data. 

Tørr ikke tenke på hva bestemor skulke gjort om hun skulle bestilt. Hun vet jo ikke hva hverken chrome eller logg betyr.

jeg fikk kjøpt bilettene men måtte bestille en vei og ikke tur retur så kom det heldigvtilbake til samme pris som igår!  Men jeg føler virkelig at de prøvde å snylte meg for 1000 kr! Da jeg fant samme bilettene men de var dyrere idag når man kjøpte de sammen og ikke hver for seg. (noe de heller ikke opplyser om på sine nettsider).

Og hva har min datalogg ( som slettes ofte da min mann driver med data) med bestilling av bilett ig deres nettside å gjøre. Og hvorfor får jeg ikke samme problem hos Norwegian?

Det er dessverre ikke Widerøes ansvar at folk kan å bruke pc bare fordi de har en nettside. Det er kjipt, ja, men flyselskaper forandrer priser i hytt og pine, skal man få penger tilbake om man bestiller billetter til en pris dag en og dag 2 har prisene gått ned? Samme prinsipp gjelder når de setter opp prisen.

Du har nok ingen rettigheter her. Det er ikke Widerøe sin feil at pc'n din bestemte seg for å henge seg opp.

Anonymkode: 7ebdd...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest trolig ditt eget nett som har skyld her. Da hjelper det ikke å bytte enhet. 

Anonymkode: 92a6d...1f8

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste saken i avisen, og forstår ikke hva du mener Widerøe skal gjøre?

Du hadde noe i din logg på pcen som gjorde at du ikke fikk bestilt billetter. Hva mer enn å veilede deg til å slette logge skal de gjøre? Du har fått billetter til 6000 kr, som var prisen du først hadde funnet. Da er vel alt bra?

Ang pris, så syns jeg 6000 kr tur/retur Bergen - Mehamn for 2 stk er en god pris.

Anonymkode: cc868...e43

Så en avis tok virkelig inn denne historien? Utrolig, det hadde jeg ikke trodd. Dette dette er en ikkesak. Har du link til avisen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...