AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Har vært singel i 6 år, og har datet ganske mange i løpet av så mange år (med enkelte pauser hvor jeg bare har hatt lyst til å være alene, eller hatt kjærlighetssorg). Satt uansett å tenkte litt over ting i dag, og lurer på om jeg er helt på bærtur (you know) eller om noen andre har hørt den samme stemmen... Så! Kan det stemme, at de beste menneskene på markedet, er dårligstilte? Den/de mest ærlige mannen/mennene jeg har møtt, har 1.hatt dårlig økonomi, eller 2. psykiske problem, 3. andre problemer..Hey - det sises jo at de beste menneskene ofte blir utnyttet offer for psykopater/lignende. (ja, jeg setter ting veldig på spissen nå) Den/de mest kjekke og pene som jeg har møtt, har ofte hatt angst for forhold og problematikk rundt den slags og forpliktelser, fordi de har møtt på overfladiske mennesker og falske mennesker. De mest innsiktfulle menneskene har opplevd mange tunge ting i løpet av livet...som de må jobbe med i nåtid. -Er jeg den eneste som opplever dette? At de beste kvalitetende der ute, ofte blir vanskelig å nå tak i, nettopp fordi de gode kvalitetene i disse menneskene skaper problemer? Anonymkode: e4a4e...58d 6
Drakan Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Jeg merker du har for mange tanker. ^_^' Ta deg en pause og bare nytt livet litt.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Dårligstilte har ofte mer empati og livsinnsikt hvertfall, for de veit åssen det er å være på bunnen og ikke seilt gjennom livet uten å gå i lakksko fra pappas penger og bare ringe au pairen når noe må gjøres. De må tenke sjæææl :). (Trond viggo nynning) Anonymkode: d5d8f...ad2 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårligstilte har ofte mer empati og livsinnsikt hvertfall, for de veit åssen det er å være på bunnen og ikke seilt gjennom livet uten å gå i lakksko fra pappas penger og bare ringe au pairen når noe må gjøres. De må tenke sjæææl :). (Trond viggo nynning) Anonymkode: d5d8f...ad2 Uansett hvordan dette høres ut for de med lakksko..så er det noe i det. Og hvis man ikke kan innse det, så MÅ det være på grunn av kunnskapsløshet og lite erfaring. For jo, det stemmer. Å møte bunnen, å møte motgang, gjør noe med deg som menneske. Og det er ofte en grunn til at folk sier: Jeg opplevde noe vondt, men samtidig hadde jeg gjort det om igjen om jeg kunne spole tilbake. Og jeg er av den oppfatning av at det faktisk koster noe å være et bra menneske. Det koster noe å være pen,vakker? Det koster noe å ha empati. Det koster noe å være et bra menneske! Anonymkode: 261d8...30a 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 "Here’s the thing about good hearts. They give you excuses when you don’t explain yourself. They accept apologies you don’t give. They see the best in you when you don’t need them to. At your worst they lift you up, even if it means putting their priorities aside. The word ‘Busy’ does not exist in their dictionary. They make time, even when you don’t. And why you wonder they are the most sensitive people. You wonder why they are the most caring people. You wonder why they are willing to give so much of themselves with no expectation in return. You wonder why their existence in not so essential to your well-being. Its because they don’t make you work hard for the attention they give you. They accept the love they think they’ve earned, and you accept the love you think you’re entitled to." -Jeg kjenner meg igjen i noen av disse punktene, mens andre punkter kjenner jeg meg ikke igjen i. Men de punktene er det noen andre, som har fine hjerter, som fyller. Anonymkode: cee9f...313 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 Jeg skjønner ikke tankegangen din, det er da ikke en bra kvaltitet hvis noe gir deg psykiske problemer? Og det å være dårligstilt i dag... Altså med mindre du sliter med sykdom eller noe så er det i bunn og grunn ingen som MÅ være dårligstilt i Norge i dag. Alle som virkelig vil det kan faktisk ta utdanning og får seg greie jobber. Det krever bare ekstra innsats for en del mennesker, men det er fullt mulig. Det er fullt mulig å ta tak i sitt eget liv og komme seg videre. Men en del mennesker har tusen unnskyldninger for å ikke gjøre akkurat det. De beste mennene, som har alle de gode kvalitetene man søker, er vanskelig å finne fordi de stort sett er i forhold, de forblir single i svært kort tid. Det er også en av grunnene til at de er de beste mennene. Så enkelt er det. De som er igjen har noen av kvalitetene, men faller igjennom på andre ting, som at de sliter psykisk, ikke har orden på jobb og økonomi eller andre ting. Eller har god økonomi men er drittsekker. Ok, med litt mer nyanser selvfølgelig, men prinsippielt mener jeg dette er mer riktig. Anonymkode: 45173...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært singel i 6 år, og har datet ganske mange i løpet av så mange år (med enkelte pauser hvor jeg bare har hatt lyst til å være alene, eller hatt kjærlighetssorg). Satt uansett å tenkte litt over ting i dag, og lurer på om jeg er helt på bærtur (you know) eller om noen andre har hørt den samme stemmen... Så! Kan det stemme, at de beste menneskene på markedet, er dårligstilte? Den/de mest ærlige mannen/mennene jeg har møtt, har 1.hatt dårlig økonomi, eller 2. psykiske problem, 3. andre problemer..Hey - det sises jo at de beste menneskene ofte blir utnyttet offer for psykopater/lignende. (ja, jeg setter ting veldig på spissen nå) Den/de mest kjekke og pene som jeg har møtt, har ofte hatt angst for forhold og problematikk rundt den slags og forpliktelser, fordi de har møtt på overfladiske mennesker og falske mennesker. De mest innsiktfulle menneskene har opplevd mange tunge ting i løpet av livet...som de må jobbe med i nåtid. -Er jeg den eneste som opplever dette? At de beste kvalitetende der ute, ofte blir vanskelig å nå tak i, nettopp fordi de gode kvalitetene i disse menneskene skaper problemer? Anonymkode: e4a4e...58d Hjelper lite det, når damene ikke vil ha dem. Anonymkode: a8ef0...5d8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke tankegangen din, det er da ikke en bra kvaltitet hvis noe gir deg psykiske problemer? Og det å være dårligstilt i dag... Altså med mindre du sliter med sykdom eller noe så er det i bunn og grunn ingen som MÅ være dårligstilt i Norge i dag. Alle som virkelig vil det kan faktisk ta utdanning og får seg greie jobber. Det krever bare ekstra innsats for en del mennesker, men det er fullt mulig. Det er fullt mulig å ta tak i sitt eget liv og komme seg videre. Men en del mennesker har tusen unnskyldninger for å ikke gjøre akkurat det. De beste mennene, som har alle de gode kvalitetene man søker, er vanskelig å finne fordi de stort sett er i forhold, de forblir single i svært kort tid. Det er også en av grunnene til at de er de beste mennene. Så enkelt er det. De som er igjen har noen av kvalitetene, men faller igjennom på andre ting, som at de sliter psykisk, ikke har orden på jobb og økonomi eller andre ting. Eller har god økonomi men er drittsekker. Ok, med litt mer nyanser selvfølgelig, men prinsippielt mener jeg dette er mer riktig. Anonymkode: 45173...5e1 Du har et veldig enkelt og lite nyansert synspunkt på dette, og til syvende og sist skjønner jeg ikke hva du kommer frem til. Logisk brist! De beste mennene, som er tatt (som du nevner)..Tenker du på de mennene som kommer skakk-kjørte ut av et dramatisk forhold som har vart i 8-15 år med to-fire unger på armen og en eks-kone som har vært utro/blitt bedratt og gått i terapi i x.antall år fordi man har kommunikasjonsproblemer og har vokst fra hverandre? Been there, done that. Single menn som ikke er tatt, er ganske spennende sett fra et slikt ståsted. Anonymkode: c73bb...b49 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: De beste mennene, som har alle de gode kvalitetene man søker, er vanskelig å finne fordi de stort sett er i forhold Anonymkode: 45173...5e1 Hva slags kvaliteter tenker du på? Anonymkode: c73bb...b49
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har motsatt erfaring. De aller beste mennene jeg har truffet / datet, kommer fra ganske ressurssterke hjem. Da mener jeg ikke nødvendigvis pengesterke, men velfungerende hjem. Det er i vår oppvekst vi lærer oss forholdsdynamikk og kjærlighet, og det viktigste jeg har observert hos menn er at de har en god og solid farsfigur med et godt forhold til mor, samt sunne og velfungerende kvinner i familien. Ærlighet er viktig, men det er ikke unikt for de som sliter. Det kan kanskje oppfattes som, ettersom vi lettere stempler folk som veldig ærlige om de deler vanskelige ting. Men ærlighet er ikke det eneste som teller, og langt fra det eneste som kreves for et godt forhold. Anonymkode: 1b210...758 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har motsatt erfaring. De aller beste mennene jeg har truffet / datet, kommer fra ganske ressurssterke hjem. Da mener jeg ikke nødvendigvis pengesterke, men velfungerende hjem. Det er i vår oppvekst vi lærer oss forholdsdynamikk og kjærlighet, og det viktigste jeg har observert hos menn er at de har en god og solid farsfigur med et godt forhold til mor, samt sunne og velfungerende kvinner i familien. Ærlighet er viktig, men det er ikke unikt for de som sliter. Det kan kanskje oppfattes som, ettersom vi lettere stempler folk som veldig ærlige om de deler vanskelige ting. Men ærlighet er ikke det eneste som teller, og langt fra det eneste som kreves for et godt forhold. Anonymkode: 1b210...758 Har vokst opp med pengesterke og velfungerende foreldre/familie. Alle søsken har hatt langvarige forhold, foreldrene mine er uskilt og alt sammen ser flott ut. Jeg er veldig glad i familien min og vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Men det i seg selv har ikke gjort at ting går plettfritt. Lillesøster ble engang voldtatt, bestefar mistet bestemor til kreft og ble "velfungerende alkoholiker" (som bare vi i innerste sirkel vet om), foreldrene mine har gått igjennom utroskap, broren min hadde et forhold som tok slutt (hvor denne damen kom fra et velfungerende hjem men var utro og deprimert). Selv har jeg angst innimellom og stress-greier... Ting er ikke så perfekt som det ser ut. Anonymkode: abd31...c7a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp med pengesterke og velfungerende foreldre/familie. Alle søsken har hatt langvarige forhold, foreldrene mine er uskilt og alt sammen ser flott ut. Jeg er veldig glad i familien min og vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Men det i seg selv har ikke gjort at ting går plettfritt. Lillesøster ble engang voldtatt, bestefar mistet bestemor til kreft og ble "velfungerende alkoholiker" (som bare vi i innerste sirkel vet om), foreldrene mine har gått igjennom utroskap, broren min hadde et forhold som tok slutt (hvor denne damen kom fra et velfungerende hjem men var utro og deprimert). Selv har jeg angst innimellom og stress-greier... Ting er ikke så perfekt som det ser ut. Anonymkode: abd31...c7a Ingen er perfekte, og det var heller ikke det jeg skrev. Poenget er at psykisk velfungerende alltid er bedre enn psykisk syk, og det gjelder spesielt for forhold. Anonymkode: 1b210...758 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 Ja, - du er fullstendig på bærtur. Anonymkode: c4e44...537
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #15 Skrevet 2. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dårligstilte har ofte mer empati og livsinnsikt hvertfall, for de veit åssen det er å være på bunnen og ikke seilt gjennom livet uten å gå i lakksko fra pappas penger og bare ringe au pairen når noe må gjøres. De må tenke sjæææl :). (Trond viggo nynning) Anonymkode: d5d8f...ad2 Det er ikke slik at ressurssvake mennesker er de eneste som møter motgang i livet. Ressurssterke mennesker har imidlertid bedre forutsetninger for å komme seg helskinnet gjennom det. Det er ikke slik at man må ha store psykiske problemer eller stor økonomisk gjeld for å ha empati eller "livsinnsikt". Jeg har motsatt erfaring enn det TS har. De som er ressurssterke og har livet sitt i orden er gjerne mer velfungerende i et forhold. Dette vil imidlertid ikke si at de ikke har livserfaring. Anonymkode: 5c0e2...e25 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #16 Skrevet 2. juni 2017 Man trenger ikke å være en halvferdig ressurssvak person med sterke psykiske problem og lidelser. Det er ikke det som er poenget Lurer på hvordan det havnet der. Jeg har høy utdanning, vokst opp i en familie med høy utdanning osv. Men ser rundt meg at de beste menneskene (ressurssterk og bra personlighet) ofte blir rammet av de dårlige menneskene (ressurssvak og elendig personlighet). Og jeg lurer på hvorfor de beste menneskene ofte ser ut til å få bagasje etter slike mennesker. Når jeg mener en ærlig person, så tenker jeg på en person med integritet og sunne leveregler Hvis man er vakker eller pen, vil en jo møte på mange mennesker som er overfladiske, sjalu.. Narssisister og psykopater er jo en mennesketype som bryr seg om deg hvis de vil ha noe av deg. Så hvem er det de ofte stuper over? Jo, mennesker som har noe de er ute etter. Om det er en umoden og ung naivitet hos et menneske som har hatt en god oppvekst, om det er pengene dine, om det er noe ved yrket ditt som kan fremme psykopaten, om det er utseendet ditt som kan mate egoet. Eller din omsorg og snillhet. I løpet av livet vil disse menneskene oppleve endel dårlige mennesker, rett og slett. -Og heldigvis er det mange av dem som imponerer meg med at de er ressurssterke nok til å løfte seg opp igjen. Anonymkode: e4a4e...58d 3
Mr. Kilmister Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært singel i 6 år, og har datet ganske mange i løpet av så mange år (med enkelte pauser hvor jeg bare har hatt lyst til å være alene, eller hatt kjærlighetssorg). Satt uansett å tenkte litt over ting i dag, og lurer på om jeg er helt på bærtur (you know) eller om noen andre har hørt den samme stemmen... Så! Kan det stemme, at de beste menneskene på markedet, er dårligstilte? Den/de mest ærlige mannen/mennene jeg har møtt, har 1.hatt dårlig økonomi, eller 2. psykiske problem, 3. andre problemer..Hey - det sises jo at de beste menneskene ofte blir utnyttet offer for psykopater/lignende. (ja, jeg setter ting veldig på spissen nå) Den/de mest kjekke og pene som jeg har møtt, har ofte hatt angst for forhold og problematikk rundt den slags og forpliktelser, fordi de har møtt på overfladiske mennesker og falske mennesker. De mest innsiktfulle menneskene har opplevd mange tunge ting i løpet av livet...som de må jobbe med i nåtid. -Er jeg den eneste som opplever dette? At de beste kvalitetende der ute, ofte blir vanskelig å nå tak i, nettopp fordi de gode kvalitetene i disse menneskene skaper problemer? Anonymkode: e4a4e...58d Du har tydeligvis ikke møtt meg... 😁 Endret 2. juni 2017 av Hemmingroad 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke å være en halvferdig ressurssvak person med sterke psykiske problem og lidelser. Det er ikke det som er poenget Lurer på hvordan det havnet der. Jeg har høy utdanning, vokst opp i en familie med høy utdanning osv. Men ser rundt meg at de beste menneskene (ressurssterk og bra personlighet) ofte blir rammet av de dårlige menneskene (ressurssvak og elendig personlighet). Og jeg lurer på hvorfor de beste menneskene ofte ser ut til å få bagasje etter slike mennesker. Når jeg mener en ærlig person, så tenker jeg på en person med integritet og sunne leveregler Hvis man er vakker eller pen, vil en jo møte på mange mennesker som er overfladiske, sjalu.. Narssisister og psykopater er jo en mennesketype som bryr seg om deg hvis de vil ha noe av deg. Så hvem er det de ofte stuper over? Jo, mennesker som har noe de er ute etter. Om det er en umoden og ung naivitet hos et menneske som har hatt en god oppvekst, om det er pengene dine, om det er noe ved yrket ditt som kan fremme psykopaten, om det er utseendet ditt som kan mate egoet. Eller din omsorg og snillhet. I løpet av livet vil disse menneskene oppleve endel dårlige mennesker, rett og slett. -Og heldigvis er det mange av dem som imponerer meg med at de er ressurssterke nok til å løfte seg opp igjen. Anonymkode: e4a4e...58d ... Ja, du er helt på bærtur. Anonymkode: 5c0e2...e25 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ... Ja, du er helt på bærtur. Anonymkode: 5c0e2...e25 Nei, jeg blir mer og mer sikker Anonymkode: e4a4e...58d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #20 Skrevet 2. juni 2017 Jeg møter mange fine, ærlige og varme mennesker av "begge slag". Det er ikke sånn at du er nødt til å gå igjennom noe tøft og traumatisk for å bli et godt menneske. For det første er det jo noen der utfordringene har negativ effekt. Både når det gjelder helse og psyke. Et eksempel kan jo være at man blir bitter og egoistisk. Andre kommer ut på den andre siden som "bedre" og mer empatiske mennesker. Også er det de som "seiler" gjennom livet. Nå har vel alle noen utfordringer, men noen har det jo relativt greit gjennom det meste. Det kan også ha flere utganger. Jeg mener jo at å bli behandlet godt og ha det bra gjør deg god, sånn i utgangspunktet. Jeg kjenner mange som har seilt igjennom det meste (tilsynelatende, igjen, alle har noe) som blir trygge, omtenksomme, velfungerende og empatiske mennesker. Noen blir naive, lite forståelsesfulle for andres utfordringer og høye på pæra. Så gode og dårlige mennesker kan ikke deles inn etter hvem som har hatt det bra og ikke i livet. Gode folk finnes med alle slags bakgrunner. Anonymkode: b3183...ff9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå