Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde vi følge etter? Eller skal vi overføre jobbene våre til Kina, India og Sør Korea?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke se at det allerede er laget en tråd om dette?

Anonymkode: d3706...9ba

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke se at det allerede er laget en tråd om dette?

Anonymkode: d3706...9ba

Tråden gir mer mening når det er offesielt.

Skrevet

Jeg er tilhenger av at vi kutter i klimagassene.

Derimot reagerer jeg på en ting, Kina og India fremstilles som de store heltene hos NRK og andre medier, det de ikke forteller er at de har fått lov til å øke sine utslipp fram til 2030. Faktisk så kommer Kina til å bygge hundrevis av kullkraftverk fram til 2030.

Det var det enkelte land som selv satte kvotene, Norge satte strenge kvoter til seg selv, USA gjorde det samme. Kina hadde ikke skrevet under på noe som helst om de ikke hadde fått lov til å øke sine utslipp.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, kat-e skrev:

Jeg er tilhenger av at vi kutter i klimagassene.

Derimot reagerer jeg på en ting, Kina og India fremstilles som de store heltene hos NRK og andre medier, det de ikke forteller er at de har fått lov til å øke sine utslipp fram til 2030. Faktisk så kommer Kina til å bygge hundrevis av kullkraftverk fram til 2030.

Det var det enkelte land som selv satte kvotene, Norge satte strenge kvoter til seg selv, USA gjorde det samme. Kina hadde ikke skrevet under på noe som helst om de ikke hadde fått lov til å øke sine utslipp.

Dette er denattens kjerne. Om noen ønsker mindre drivhusgasser MÅ de selge ideen der de faktisk forrurenser, og vil øke forrurensningen.

Det kunne Bellona og co ikke brydd seg mindre om.

Skrevet

Samtidig satser Kina og India på miljø og klima vennlig energi på en skala uten like. 

Særlig Kina opplever jo problemene med kullkraftverk direkte. 

Begge landene satser på ny teknologi og allerede nå er ren energi i ferd med å utkonkurrere gammel. 

USA vil bare få en kortvarig gevinst ved å fortsatt fokusere på gammel fossil teknologi. Men det er jo hensikten til Trump, å hjelpe milliarder vennene sine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...