AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Har eksamen om under en uke, og jeg har studiedager som jeg absolutt ikke får utnyttet godt. Jeg sover lenge om dagen, og klarer ikke dra meg opp. Selv ikke når jeg våkner er jeg mentalt innstilt på å lese. I tillegg sovner jeg i 2 timer om kvelden.. Og når jeg først setter meg ned ved bøkene og skal lese, har jeg null konsentrasjon. Ok, det er åpen eksamen med mulighet for bøker og hjelpemidler, men føler ikke dette kan gå bra. Lurer på om jeg har depresjon eller noe. Jeg er giddalaus og likegyldig, men jeg ville blitt svært skuffet over en 2`er eller 3`er på eksamen. Hvordan klare å ta meg i skinnet de siste dagene? Anonymkode: f111e...7b7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Alle blir litt demotivert innimellom. Det du mp gjøre er å stå opp tidlig og dra på biblioteket for å lese. De fleste blir fristet til lange middagslurer når du sitter på rommet og leser. Anonymkode: a0b79...a75
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 har du sjekket ut diskusjonstråder på diskusjon.no for din eksamen? (Under skolearbeid)Der samarbeider elever om forberedelsene og chatter. Kan være en motivasjon? Anonymkode: 385c0...2c0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Hvilket fag er det? Uff, har selv slitt med motivasjon under eksamenslesing. Det som hjalp meg var å sette opp et program for dagen med pauser, så har man noe å se fram til. F.eks. 10-15 min pause per time + noen lengre pauser, f.eks. en times lunsj. Altså, eks: 0815-0900: les kapittel 7 0915-1000: gjør oppgaver til kapittel 7 1015-1100: se på gamle eksamensoppgaver Osv. Det er viktig med pauser, og når man har hyppige og planlagte pauser opplevde jeg at lesetiden ble mye mer effektiv. Når det gjelder søvn er det lurt å være disiplinert og stå opp og legge seg til samme tid hver dag. Spis sunt og nok, og drikk vann og pass på å få frisk luft og dagslys. Kanskje kan du ta en kaffe/te når det butter som verst imot? Anonymkode: 4206d...f99
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Det høres ut som om du er utbrent. Hva om du tar å sover lenge i morgen, ta deg en lang dusj, lag en kopp te og slapp av med litt netflix til frokost. Slapp av med noe du liker først på dagen, gå deg en tur i frisk luft (om været tillater det), og når ettermiddagen kommer rydder du stedet der du vil jobbe og lager en liste over alt du skal gjøre. Ha små mål, les ti sider av gangen og stryk ut/kryss ut når du er ferdig. For min del er det i hvert fall veldig motiverende å kunne krysse av en liste, det gjør at jeg jobber mye mer effektivt ved å ha et tydelig mål. Anonymkode: 68d4e...f5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har vært i samme situasjon, totalt uten konsentrasjon. Det jeg gjorde var å ikke lese, jeg bladde bare i noen notater fra forelesninger, og kvelden før eksamen stolte jeg på at jeg hadde det inne, leste bare litt på senga. Det hadde jeg lest om et sted, at leser man rett før eksamen på senga, vil hjernen jobbe med det man har inne. Det handler om å ha tillit til det, at det man har lest automatisk er lagret i hjernen. Anonymkode: 3f1f8...fc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå