Gå til innhold

Pus er en drittsekk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde katten bare visst du kaller den dritsekk. Du er slem eier du. 

Anonymkode: dbd8f...66c

Omg slapp av

Anonymkode: 04371...858

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle katter er ikke like. Det å kalle dem drittsekk og kjefte på dem ved å ta dem i nakken tyder på at du kanskje ikke burde ha dyr. Man tar ikke NOEN dyr i nakken!! Skam deg! 

Her er katten tydelig understimulert. Den er et dyr for fucks sake! Kanskje dere skal leke mer med den? Kjøp inn leker som stimulerer den bedre. Sjekk om den har sykdom, katter kan oppføre seg aggressivt ved sykdom. 

Anonymkode: 47247...88f

Har du en sykdom? Merkelig måte å svare på... Snakk om crazy cat ladies! Nei, angrer at jeg spurte om hjelp her. Bedre å ta katta i fjæra å fyre på!

Anonymkode: 25aeb...f85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katter trives som regel med å være ute, det er ikke naturlig for et lite rovdyr å være innesperret i en liten leilighet. Jeg har en sånn bøllekatt som mobber de andre i huset jeg også, noen av dem blir sånn i puberteten, men det har letta det veldig at kan være ute og jakte og speide. Når det ikke er utevær merker jeg tydelig forskjell på at han blir verre. Nå fylte han nettopp to år, og han har faktisk "landa" litt, men er for tidlig å si om det bare er væromslaget eller alderen, jeg håper selvsagt det er permanent. 

Anonymkode: 05e08...c20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katter er like forskjellige som deg og meg. Katten din får nok for lite stimuli som innekatt, du skal se det bedrer seg om den får gå ut. Vi har to katter og de kan bli ganske rabiate dersom de er inne i lengre tid, feks om vinteren eller når det pøsregner. Men ut vil de ikke likevel :P 

Anonymkode: 1d5de...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du en sykdom? Merkelig måte å svare på... Snakk om crazy cat ladies! Nei, angrer at jeg spurte om hjelp her. Bedre å ta katta i fjæra å fyre på!

Wow. Du kan ikke forvente seriøse svar når du reagerer på denne måten. Håper katten klorer dere til blods. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke uvanlig at katter reagerer rart når de er syke. Så Ts; ta deg en bolle! Bare fordi jeg hinter til at du bør ta den til dyrlegen for å utelukke sykdom så trenger du ikke å gå til personangrep. Makan. Gi bort katta du. 

AnonymBruker
Skrevet

😂

Anonymkode: 6595a...74a

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser litt nærmere på svarene til TS, tenker jeg at det nok er mest synd på katten i dette tilfellet! Stakkars pus!

Anonymkode: 1d5de...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok bedre når han får være ute. Han er også enda ung, så det kan bli bedre med alderen. Jeg ser hvert fall på vår katt (hun er snart 6 år) at hun er blitt mye roligere de siste to årene. Hun kan fortsatt rase, men blir det for mye slipper jeg hun bare ut. 

Anonymkode: ea86c...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en katt som ble sånn. Hadde tilknytningsvansker fra barndommen. Hun ble verre og verre og måtte avlives til slutt. 

Anonymkode: e3de0...034

AnonymBruker
Skrevet

Hiv ut katten om den oppfører seg slik, katter skal være ute og ikke innesperret. La den herje i trær og springe etter mus

Anonymkode: 0b279...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er over året, foreløbig innekatt. Han finner bare på faenskap, verre enn å ha en baby! Han plager de eldre kattene i huset+ hunden. Henger i lamper, velter alt av glass ( det er en greie han har, ingen glass får stå i fred!) Bilder og pynt dyttes i gulvet. Han kommer inn på kjøkkenet straks noen går for å lage seg mat, får han ikke noe mat, så legger han seg ned og klorer og biter oss i bena. Han er konstant på bord og benker, selv om han ikke får lov. Det verste er at det virker som han blir verre når han får "kjeft" og blir tatt i nakken, da får han virkelig "blod på tann" og gir seg ikke!

Tror dere det er noe galt med han? Hjerneskade? Er veldig glad i han, bare så det er sagt. Men han er utrolig slitsom, og skaper mye ekstra arbeid med sine påfunn. Og så er det litt kjipt med alt han ødelegger.

Avliv den.

Anonymkode: 66633...b0e

Skrevet

Jeg ville prøvd å aktivisere den mer før du begynner å lete etter sykdommer og avlive en ellers frisk pus. 

Har også en hannkatt som kan være sånn når han ikke er blitt aktivisert og fått ut energien. Typisk om vinteren. Da blir han ganske gal, skal ta de andre kattene og biter mye mer. Det som hjelper da er å leke med han, rett og slett. Gjerne også noen leker han kan holde på med alene også. 

Ellers er katter ganske ulike. Har også en hunnkatt som er veldig nysgjerrig av seg og hun river gjerne ned ting, hopper opp på alt av benker, spiser gjerne mat som står åpent til og er konstant rundt bena på oss. Har etter lang tid fått henne til å ikke hoppe opp på kjøkkenbenken ved å ta henne ned og har aldri mat stående fremme. 

Kjefting og det å ta dem i nakkeskinnet hjelper ingenting. Som uerfaren katteeier prøvde jeg også slike ting, men det fungerer ikke. Katten blir bare redd og stresset av det, og kan reagere med å bite og angripe. 

Du må egentlig bare være tålmodig. Katter er ikke som hunder, og det tar tid å få dem til å slutte med ting. 

Håper du også har steder i høyden der han får lov å være? Katter liker å sitte høyt og speide utover kongeriket sitt :P

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Drakan skrev:

Du tar ikke en katt i nakken ._.
Hva slags eier er du? Du skal være familie til katten din, og er det rart den bitter deg i foten? Du fortjener det

Selvfølgelig kan man ta katten og hunden i nakken. Er ingenting galt i det, er jo slik man oppdrar. Er ikke alltid det nytter å bare si fy, spesielt ikke til en katt. Og ja, jeg elsker dyr, kunne aldri gjort et dyr vondt. Har både hund og katt selv. De har et utrolig bra liv og er veldig harmoniske til tross for at di blir tatt i nakken i blandt.

Anonymkode: eeed0...7af

AnonymBruker
Skrevet

De som sier katten er understimulert er nok inne på noe. Merker godt når kattene her kjeder seg, da finner de på mye mer faenskap enn vanlig. Er det en grunn til at han ikke er ute uten sele? For han er jo gammel nok.

Har en selv som minner om din. Tuller med at han nok er litt hjerneskadet (OMG skulle ikke hatt dyr, jeg). Han var helt rabiat da han var mindre. Oppå kjøkkenskap, i gardiner, på bord, hyller og benker. Syntes det var mest morsomt da, men kunne bli lei også. Han har roet seg betraktelig (blir 3 år i august). Er kastrert, så kanskje det er en av grunnene. 

Men la han være ute og gi det tid, den energien han har nå roer seg etterhvert som han blir større.

Også til dere helt ekstreme her inne - tror dere virkelig en katt tar skade av å bli kalt drittsekk? :fnise: 

Anonymkode: c0706...7d7

AnonymBruker
Skrevet

Ene katten jeg hadde var slik. Fant på ugagn hele tiden , "yppet" på alt og alle, klorte og bet deg i tærne når du sov 😅 osv. Folk på besøk var redd henne. Hun hadde nok litt issues, moren hennes avviste henne da hun var kun et par uker og hun ble flaskematet. Hun var dog ikke innekatt , slapp henne ut da hun var rundt 10-12 uker i hagen (var da sammen med henne den første tiden , redd for at hun skulle rote seg helt bort. Aldri vært noen god retningssans på det katta). Gikk ikke lang tid før hun gikk inn og ut som hun ville. Bodde i et rolig område. Hun var like "koko" selv om hun var ute mye, og ble mye aktivisert av oss, frem til hun ble kastrert ved 9 mnd alder. Da var det som at hun endret seg over natten til å bli avbalansert og ganske rolig . Om det var kastreringen eller at hun var blitt litt eldre som gjorde det, vet jeg ikke. Hun er verdens snilleste, kosete og mest bedagelige katt nå, 9 år har hun blitt. Har bare svakt i minnet den "psyko"-perioden hennes, skulle ikke tro det for fem flate øre om man ser henne i dag.

Anonymkode: 920b9...955

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan man ta katten og hunden i nakken. Er ingenting galt i det, er jo slik man oppdrar. Er ikke alltid det nytter å bare si fy, spesielt ikke til en katt. Og ja, jeg elsker dyr, kunne aldri gjort et dyr vondt. Har både hund og katt selv. De har et utrolig bra liv og er veldig harmoniske til tross for at di blir tatt i nakken i blandt.

Er det en grunn til at du skriver anonymt? Red for å bli anmeldt for dyremishandling om folk finner ut hvem du er? :)  

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mishandling er faktisk ikke greit. "Er jo slik man oppdrar"? Da har du virkelig ikke fulgt med i timen. Bare fordi det er sånn man gjorde det i gamle dager så er det lov å bruke huet å tenke nytt. Stakkars dyr

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det du gjør når du tar dem i nakken. 

Det er dessuten forbudt å løfte katter i nakkekinnet. 

Anonymkode: 38024...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er mye tullinger der ute! 

Katten tar ikke skade av å bli kalt "drittsekk". Og hvordan tror dere kattemor straffer ungene? Ringer dyrebeskyttelsen neste gang hun tar dem i nakken!

Nå skjønner jeg hvorfor "kattedamer" blir sett på som gale, dere er jo helt ekstreme!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...