Gå til innhold

Pus er en drittsekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er over året, foreløbig innekatt. Han finner bare på faenskap, verre enn å ha en baby! Han plager de eldre kattene i huset+ hunden. Henger i lamper, velter alt av glass ( det er en greie han har, ingen glass får stå i fred!) Bilder og pynt dyttes i gulvet. Han kommer inn på kjøkkenet straks noen går for å lage seg mat, får han ikke noe mat, så legger han seg ned og klorer og biter oss i bena. Han er konstant på bord og benker, selv om han ikke får lov. Det verste er at det virker som han blir verre når han får "kjeft" og blir tatt i nakken, da får han virkelig "blod på tann" og gir seg ikke!

Tror dere det er noe galt med han? Hjerneskade? Er veldig glad i han, bare så det er sagt. Men han er utrolig slitsom, og skaper mye ekstra arbeid med sine påfunn. Og så er det litt kjipt med alt han ødelegger.

Anonymkode: 25aeb...f85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, jeg hadde en katt som var slik.

Forsøkte alt, men det var vanskelig. Til slutt gikk hun til angrep så faren min måtte sy, og iom. at vi hadde barn i nabolaget så vi ingen annen mulighet enn avlivning da hun ble en trussel. Veldig trist, men hun var slik hele veien (tross mye kos og omsorg fra oss barna). 

Anonymkode: 37de2...e7e

Skrevet

Er det ikke alt for lite stimuli for en katt å leve et slikt liv?

En katt er et rovdyr som er skapt for å jakte.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Skam deg!

Anonymkode: 4e0a5...e19

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg!

Anonymkode: 4e0a5...e19

Hvem skal skamme seg?

Anonymkode: 98417...2dc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du tar ikke en katt i nakken ._.
Hva slags eier er du? Du skal være familie til katten din, og er det rart den bitter deg i foten? Du fortjener det

Endret av Drakan
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ganske typisk tilfelle av mangel på stimuli. Noen katter har høyere behov for aktivitet enn andre. Hvor mye leker dere med han hver dag? En time per pus er minumum, men den burde også ha tilgang til aktivitet og lek utenom det. Å ha innekatt er ekstremt krevende. Forsøk å se for deg hvordan livet ditt hadde vært om det eneste gøye som skjedde var at noen spilte spill med deg 1 time per dag. Hadde ikke du blitt gal også?

Anonymkode: 0ae3b...b0d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg har en utekatt som kan være ute i 24 timer og komme inn og fortsatt være rastløs. Noen katter har ekstremt mye energi

• Liker 1
Skrevet

Har aldri forstått "innekatt". Syntes den frihetsberøvelsen er mild dyreplageri. Lær katten å kjenne nabolaget, og slipp den ut. Sterilisering gjør pus roligere, og er også et must hvis du tar den med ut! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den er kastrert, og blir ikke innekatt for alltid. Tør ikke slippe han ut før den digre reven som går her er borte, så må han tilvennes. Har hatt innekatt før, og den oppførte seg ikke som denne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er kastrert, og blir ikke innekatt for alltid. Tør ikke slippe han ut før den digre reven som går her er borte, så må han tilvennes. Har hatt innekatt før, og den oppførte seg ikke som denne.

Går dere tur i bånd`?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var vår katt også før hun begynte å være ute, hun var da nærmere ett år. Fryktelig slitsomt, og mye ble ødelagt. Når hun fikk gå inn og ut som hun ville så roet hun seg betraktelig. 

Anonymkode: d1bfe...035

AnonymBruker
Skrevet

Hadde katten bare visst du kaller den dritsekk. Du er slem eier du. 

Anonymkode: dbd8f...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten kjenner sikkert dritsekk-vibbene og derfor oppfører seg slik :fy_fy:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han går tur i bånd, og løper rundt i hagen i lang-line når jeg selv er ute. Han herjer med ungene og hunden (og de eldre kattene, men mot deres vilje..), så han får ut energien, kan man vel si.

AnonymBruker
Skrevet

Har et lignende udyr, trodde hun var sånn pga hun er flaskefort, ikke har fått oppragelse fra mor.

Sist i dag løp hun etter meg og beit meg tre ganger i leggen fordi jeg måtte ta henne ut av lysthuset når jeg skulle stenge det for kvelden.

Hun har også det med å gå på kjøkkenbenken, har kastet sååå mye mat pga det udyret der. Hun vet godt at hun ikke har lov for hun hopper ned og løper så fort hun hører at vi kommer.

Er bare meg som får ''bank'' heldigvis.

Hun er stort sett ute hele dagene, har ofte mulighet å gå inn og ut som hun vil, liker å sove inne om nettene. 

Hun sloss med de fleste som prøver å gå in i gården vår bortsett fra to som ser hjemløse ut. 

Er sterilisert og ellers i fin form.

Anonymkode: 70b5e...564

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan vel ikke klage over at katter i likhet med mennesker er forskjellige og har forskjellige " personligheter "? Forventer dere at alle katter skal oppføre seg likt?

• Liker 2
Skrevet

Og allikevel er det ingen som vil adoptere voksne katter....

Vil tro katten din har et veldig høyt aktivitetsnivå, så du kan ikke sammenligne ham med andre innekatter du har hatt.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er over året, foreløbig innekatt. Han finner bare på faenskap, verre enn å ha en baby! Han plager de eldre kattene i huset+ hunden. Henger i lamper, velter alt av glass ( det er en greie han har, ingen glass får stå i fred!) Bilder og pynt dyttes i gulvet. Han kommer inn på kjøkkenet straks noen går for å lage seg mat, får han ikke noe mat, så legger han seg ned og klorer og biter oss i bena. Han er konstant på bord og benker, selv om han ikke får lov. Det verste er at det virker som han blir verre når han får "kjeft" og blir tatt i nakken, da får han virkelig "blod på tann" og gir seg ikke!

Tror dere det er noe galt med han? Hjerneskade? Er veldig glad i han, bare så det er sagt. Men han er utrolig slitsom, og skaper mye ekstra arbeid med sine påfunn. Og så er det litt kjipt med alt han ødelegger.

Stress? Har du overtatt han som voksen? Kjeft og å ta katten i nakken kan gjøre den mere stresset.

AnonymBruker
Skrevet

Alle katter er ikke like. Det å kalle dem drittsekk og kjefte på dem ved å ta dem i nakken tyder på at du kanskje ikke burde ha dyr. Man tar ikke NOEN dyr i nakken!! Skam deg! 

Her er katten tydelig understimulert. Den er et dyr for fucks sake! Kanskje dere skal leke mer med den? Kjøp inn leker som stimulerer den bedre. Sjekk om den har sykdom, katter kan oppføre seg aggressivt ved sykdom. 

Anonymkode: 47247...88f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...