Gå til innhold

Brevvenner?

Rosekvinnen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig fem-seks brevvenner fra forskjellige land, og fant raskt ut at dette er svært koselig. 

Noen her som har brevvenner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener du brev på papir, i konvolutt med frimerke? Eller email-brev? Det hadde vært hyggelig å få noe annet enn vinduskonvolutter i postkassa, ja :-)

Har ingen brevvenner nå, men jeg hadde flere brevvenner da jeg vokste opp. Husker jeg hadde en jente som brevvenn i mange år, hun het Ragnhild, og vi utvekslet brev flittig i årevis. Husker jeg pleide å ønske meg skrivesett (konvolutter og brevark i sett) til jul og sånn, for jeg skrev alltid så mye brev. Hvorfor det egentlig opphørte med denne Ragnhild, husker jeg ikke. Det bare døde ut av seg selv antar jeg.

Hadde andre brevvenner også, noen fra stedet der jeg tilbragte sommerferiene for eksempel, samt andre som jeg fikk via annonser bakerst i blader som f.eks. Sølvpilen og sånn :-)

Hvor har du fått brevvenner fra i våre dager? :)

Anonymkode: 61d73...4ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du brev på papir, i konvolutt med frimerke? Eller email-brev? Det hadde vært hyggelig å få noe annet enn vinduskonvolutter i postkassa, ja :-)

Har ingen brevvenner nå, men jeg hadde flere brevvenner da jeg vokste opp. Husker jeg hadde en jente som brevvenn i mange år, hun het Ragnhild, og vi utvekslet brev flittig i årevis. Husker jeg pleide å ønske meg skrivesett (konvolutter og brevark i sett) til jul og sånn, for jeg skrev alltid så mye brev. Hvorfor det egentlig opphørte med denne Ragnhild, husker jeg ikke. Det bare døde ut av seg selv antar jeg.

Hadde andre brevvenner også, noen fra stedet der jeg tilbragte sommerferiene for eksempel, samt andre som jeg fikk via annonser bakerst i blader som f.eks. Sølvpilen og sånn :-)

Hvor har du fått brevvenner fra i våre dager? :)

Anonymkode: 61d73...4ee

Jeg hadde også flere brevvenner da jeg var barn. Det var så koselig, og spennende å vente på brev. Savner det! 

Hvor får man kjøpt skrivesett nå til dags? Før solgte de det i bokhandel, men jeg har ikke sett noe sånt på mange år. 

Anonymkode: 3f05f...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2017 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også flere brevvenner da jeg var barn. Det var så koselig, og spennende å vente på brev. Savner det! 

Hvor får man kjøpt skrivesett nå til dags? Før solgte de det i bokhandel, men jeg har ikke sett noe sånt på mange år. 

Anonymkode: 3f05f...b0c

Så innmari koselig. Husker jeg skrev med en jeg var forelska i etter familien hans flyttet. Brevark med lukt😍 og dikt. Kjempekoselig å få brev i postkassa fra han. Han var min første kjæreste som fjortis🤗 Skrev også med ei jeg møtte på en campingplass, og vi har enda kontakt i dag.  Ellers hadde jeg endel brevvenner rundt omkring, og har alle brevene den dag i dag. Ikke lest de på mange år, men kanskje jeg skal ta de frem igjen snart 😊 Hadde også en "hemmelig" person jeg skrev med, de brevene gledet jeg meg mye til å få svar på, og det fikk jeg. Klarte ikke holde kontakten etter st jeg flyttet, men savner den personen veldig. Tror barn i dag går glipp av mye der.

Det selges enda slike skrivesett hos bokhandlere rundtomkring. Hvis ikke finner man på nettet 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Jeg har ei egen brevvenn gruppe på facebook.. 
Send meg gjerne en pm her, så skal jeg legge deg/dere til i gruppen.. 
I gruppen finnes det kvinner i de fleste aldersgruppene og dog også et par menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brevvenner(både mail, gammeldags post, chattevenner osv.) fra alle mulige land:) Kjempegøy! Holder engelsken ved like også. Er selvsagt litt selektiv med hvem jeg gir fullt navn osv. til, ikke alle som er interessante å snakke med som jeg nødvendigvis vil ha på døra:P Men møtte nylig en av mine brevvenner på ekte, det var kjempekoselig :laugh:

Anonymkode: 42dd3...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...