Gå til innhold

Vannscootere og sosialistenes sutring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/9164136/

Sosialistene sutrer og bærer seg over at folk får økt frihet. Det betyr nok at regjeringen og FrP har gjort noe riktig, HERLIG!:nori:

Anonymkode: 9b531...53b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sosialist, men kan ikke fordra vannscootere :PDe fleste naboene på hytta har fått kjøpt og det bråker noe veldig når man heller ønsker å lese på verandaen i fred og ro. Blir vel til at vi skaffer oss en selv også for nabofredens skyld... 

Anonymkode: 7a18b...600

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg er så delt når det kommer til vannscootere, på den ene siden synes jeg det er dumt å forby og styre ting ned på detaljnivå. På den andre siden er det mye værre for meg å ikke kunne ligge i fred på svabergene uten at noen guttevalper kjører frem og tilbake i 50 knop innenfor skjærgården hele dagen hver dag.

Anonymkode: 778e5...844

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er så delt når det kommer til vannscootere, på den ene siden synes jeg det er dumt å forby og styre ting ned på detaljnivå. På den andre siden er det mye værre for meg å ikke kunne ligge i fred på svabergene uten at noen guttevalper kjører frem og tilbake i 50 knop innenfor skjærgården hele dagen hver dag.

Hvorfor mener du at du er viktigere enn dem? Dvs at du skal tas mer hensyn til enn dem?

Anonymkode: f3562...bb1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/9164136/

Sosialistene sutrer og bærer seg over at folk får økt frihet. Det betyr nok at regjeringen og FrP har gjort noe riktig, HERLIG!:nori:

Jeg har ikke sett mange vannscotere, men fyttirakkern hvor ekkel eksosen til motorbåtene som kjører forbi Hvalstrand er.

Vannscotere er greit for meg, hvis de går på batteri.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at du er viktigere enn dem? Dvs at du skal tas mer hensyn til enn dem?

Anonymkode: f3562...bb1

Synes at å påpeke viktigheten av en person blir litt utenfor denne diskusjonen. Vi står selvfølgelig likt til å disponere vår utmark, men her mener jeg at det er personene som kjører scootere er mer til bry og lager mer støy enn oss som ligger på svaberget å leser en bok.

På svabergene der jeg bor kan det ligge fra en håndfull personer til mange hundre på en god dag.  Det ikke spesielt stas at en enkelt person i en jolle eller scooter skal ødelegge for freden for alle oss som har brukt disse svabergene som rolige tilfluktsteder i mange generasjoner.

En vannscooter blir brukt til grisekjøring innaskjærs 10 av 10 ganger,  og det er ikke snakk om at scooterene passerer en gang som en transportetappe. Men det er bånn gass frem og tilbake i timesvis. 

Likte reglene slik de var før, da måtte de holde seg så langt ute at det ikke støyet inn til land. Det var fullt lovlig for alle men det krevde bare litt ekstra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Frp og Høyre ivrer for at rikmannsguttene skal dure rundt i vannscooter og være til plage for alle oss andre vanlige dødelige.

Frihet for hvem sa du?

Anonymkode: 6329b...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når idioter på vannscooter ikke klarer å oppføre seg og kjører gjentatte ganger gjennom fugleflokker for å plage...... vel da må det faktisk reguleres.

Anonymkode: 8a4cb...535

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er FRP så himla opptatt av å forstyrre og ødelegge naturen og dyreliv med vannscootere og snøscootere?

Anonymkode: dd1d5...ed7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er FRP så himla opptatt av å forstyrre og ødelegge naturen og dyreliv med vannscootere og snøscootere?

Det fører ikke til noe mer støy enn småbåter som allerede er lov, regelverket er akkurat det samme for begge

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når idioter på vannscooter ikke klarer å oppføre seg og kjører gjentatte ganger gjennom fugleflokker for å plage...... vel da må det faktisk reguleres.

Mener du det samme om biler? Fordi noen kjører for fort skal alle biler forbys/reguleres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...