Gå til innhold

Navnevalg (Charo Danita)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg venter en liten jente i august. Meg og mannen er begge i 20-årene og har valgt et litt spesielt navn, men vi elsker det. 

Navnet er Charo-Danita. Er det ikke nydelig? Vi har fått litt blandede reaksjoner, men de fleste synes det er fint. Hva synes dere? Jeg er ikke en person som ønsker å gi barnet mitt navn hun kan bli mobbet for, men siden jeg har fått litt blandede reaksjoner har jeg begynt å lure på om jeg er gal. Hva synes dere? 

Anonymkode: abe64...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes ut som et hundenavn..

Anonymkode: f9d2b...a6d

• Liker 23
Skrevet

Hjelp, jeg ville aldri gitt det navnet til en norsk unge. Det var ærlig talt litt sånn "Unge mødre" stil over det. De har en tendens til overpompøse og svulstige navn.

Nei, jeg likte det overhodet ikke. Det er satt sammen av flere, og en selvkomponert smørje.

Kanskje Danita bare, alene?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Blir uttalen Karo-Danita?

Anonymkode: 78be3...2bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Vi har også tenkt på bare Danita. Må også nevne at mannen er spansk

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra. Danita kan gå. Om en venninne hadde vært fast bestemt på dette navnet uansett hadde nok jeg også tatt en "åja, det var jo fint" selv om jeg hadde tenkt huff.

Anonymkode: dad12...4ae

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du sier du ikke vil gi henne et navn hun blir mobbet for. Så prøv igjen.

Anonymkode: 082e2...d21

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Vi har også tenkt på bare Danita. Må også nevne at mannen er spansk

Det er mye bedre, syns jeg. Alene er det et pent navn. Og kan uttales på alle språk.  :)

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg venter en liten jente i august. Meg og mannen er begge i 20-årene og har valgt et litt spesielt navn, men vi elsker det. 

Navnet er Charo-Danita. Er det ikke nydelig? Vi har fått litt blandede reaksjoner, men de fleste synes det er fint. Hva synes dere? Jeg er ikke en person som ønsker å gi barnet mitt navn hun kan bli mobbet for, men siden jeg har fått litt blandede reaksjoner har jeg begynt å lure på om jeg er gal. Hva synes dere? 

Totalt dessertnavn, men det er ikke mitt problem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land bor barnet i? 

Her jeg bor i Norge ville det bli uttalt sjarodanitta. 

Anonymkode: d1f09...ddb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen

Vi synes også navnekombinasjonen Alexandra-Carolina er fin. Eller Bita-Sofie. Vi er usikre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen

Vi synes også navnekombinasjonen Alexandra-Carolina er fin. Eller Bita-Sofie. Vi er usikre. 

Aleksandara Carolina var fint. Men uten bindestrek. Det blir for langt.

Anonymkode: dad12...4ae

• Liker 8
Skrevet

Har bodd mange år i Spania og vil si at det er veldig mange andre navn med spansk klang som passer bedre i Norge enn Charo Danita.

Alba

Carmen

Maria

Clara

Nuria

Marta

Cecilia

Laura

Anna

Matilda

Aurora

Isabel

Alexandra

Carolina

Bianca

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ella1 skrev:

Har bodd mange år i Spania og vil si at det er veldig mange andre navn med spansk klang som passer bedre i Norge enn Charo Danita.

Alba

Carmen

Maria

Clara

Nuria

Marta

Cecilia

Laura

Anna

Matilda

Aurora

Isabel

Alexandra

Carolina

Bianca

Mange fine navn der også.

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ella1 skrev:

Alba

Carmen

Maria

Clara

Nuria

Marta

Cecilia

Laura

Anna

Matilda

Aurora

Isabel

Alexandra

Carolina

Bianca

Jeg har alltid Clara/Klara. Hadde jeg fått en jente så skulle hun hete Klara.

Anonymkode: 911f1...cc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig? Meget spesielt og veldig lite pent om du spør meg. Som flere skriver, så får jeg også assosiasjoner til hund- veskehund :P

Det er deres barn og dere står fritt til å kalle opp ungen hva dere vil ;)

Anonymkode: 22226...a43

• Liker 7
Gjest making.a.mess
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til en hund passer det fint.... 

Skrevet

Du er gal. Danita høres ut som Anita med snue

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må også nevne at mannen er spansk

På spansk blir uttalen Tsjarå Danita, og det hørtes virkelig ikke bra ut. Det gjorde det heller ikke med norsk uttale for den saks skyld.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...