AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 JA, du leste riktig. Jeg og samboeren min er smått på utkikk etter å kjøpe noe, nå som begge er i fast jobb og har en stabil inntekt. Så vi er per i dag kontakt med flere banker, blant dem nordea og DNB. Men jeg er så forbanna lei av de bankene. Fordi vi er kunde i DNB, så må vi hele tiden forhandle de to i mellom med tanke på kausjonist blant annet. Men vi når jo aldri gjennom telefonen, chat eller noe som helst. Ikke får du et fysisk møte med en kunderådgiver heller. neida, i dag er alt per telefon. Vi har sittet i telefon med nordea i over en time flere ganger, og har måtte legge på faktisk, fordi det er ingen som svarer i telefon. Dette har vi gjort både på dagtid og kveldstid. For ikke å snakke om at dette koster skjorta å ringe et femsifret nummer i så lang tid. Nå prøver jeg å komme i kontakt med dem per chat, men der sto det først at det var 7 minutter ventetid, og nå er det plutselig 15 minutter. Hvordan i alle dager skal man noen gang komme videre i saksgangen om boliglån når noen aldri er tilgjenglig? Jeg blir så oppgitt!! Dessuten snakker bankene i munnen på hverandre, den ene banken sier at vi skal det, også følger vi dem instruksene, også sier den andre banken at vi skal gjøre det.... Hva for noe tull er det? Henvist hit og dit, frem og tilbake og aldri få noe konkret svar på noeAnonymkode: a058c...5fb
stan Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Skift bank da? Har dere ikke en personlig rådgiver i bankene? Jeg er kunde av både Nordea og DNB., hvis det er noe utenom det vanlige sender jeg bare en epost til rådgiver. Så tar hun kontakt med meg, enten pr telfon eller epost. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Akkurat nå, stan skrev: Skift bank da? Har dere ikke en personlig rådgiver i bankene? Jeg er kunde av både Nordea og DNB., hvis det er noe utenom det vanlige sender jeg bare en epost til rådgiver. Så tar hun kontakt med meg, enten pr telfon eller epost. Men vi er kunder i DNB, men har fått dårlige tilbud av dem til tross for de andre bankene. Vi tenker å bytte til den banken vi får boliglån i. Nei, har ingen personlig rådgiver. Vi har aldri tatt opp lån tidligere, dette er første gang vi er i sånn kontakt med banken utenom det vanlige. Jeg snakket med de på chat nå, og spurte vedkommende om de kunne ta kontakt med oss per telefon, når som helst, så hadde vi sluppet å sitte så veldig lenge i telefon. Men det kunne de ikke da, men han ba oss ringe på kveldstid istede, for det sannsynligvis mindre trafikk, men det har vi jo også gjort, og også da sittet i en time i telefon. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det. Både dnb og nordea har uendelige, evig kø, alle gangene vi har ringt. Jeg forstår at vi må sitte i kø, men en hel time liksom, hver eneste gang. Det blir fryktelig dyrt Anonymkode: a058c...5fb
stan Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Hør med en annen bank da? Skandiabanken har f.eks. 2,17 % sammenlignet med Nordeas 2,64 og DNBs 2,66. Det utgjør en forskjell på nesten 5000 i året på et lån på en million.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA, du leste riktig. Jeg og samboeren min er smått på utkikk etter å kjøpe noe, nå som begge er i fast jobb og har en stabil inntekt. Så vi er per i dag kontakt med flere banker, blant dem nordea og DNB. Men jeg er så forbanna lei av de bankene. Fordi vi er kunde i DNB, så må vi hele tiden forhandle de to i mellom med tanke på kausjonist blant annet. Men vi når jo aldri gjennom telefonen, chat eller noe som helst. Ikke får du et fysisk møte med en kunderådgiver heller. neida, i dag er alt per telefon. Vi har sittet i telefon med nordea i over en time flere ganger, og har måtte legge på faktisk, fordi det er ingen som svarer i telefon. Dette har vi gjort både på dagtid og kveldstid. For ikke å snakke om at dette koster skjorta å ringe et femsifret nummer i så lang tid. Nå prøver jeg å komme i kontakt med dem per chat, men der sto det først at det var 7 minutter ventetid, og nå er det plutselig 15 minutter. Hvordan i alle dager skal man noen gang komme videre i saksgangen om boliglån når noen aldri er tilgjenglig? Jeg blir så oppgitt!! Dessuten snakker bankene i munnen på hverandre, den ene banken sier at vi skal det, også følger vi dem instruksene, også sier den andre banken at vi skal gjøre det.... Hva for noe tull er det? Henvist hit og dit, frem og tilbake og aldri få noe konkret svar på noe Anonymkode: a058c...5fb Hvorfor være liten kunde i stor bank når du kan være god kunde i mindre bank? Jeg begriper ikke folk som sverger til DNB. Jeg har prøvd meg i ulike banker og er mer enn fornøyd med vår lille lokale sparebank. Kundeservice med egen kontakt/kunderådgiver og direkte nummer/mail. Lån og andre betingelser er bedre enn de to du refererer til. Og det eneste vi betaler for er et kortgebyr på noen hundredelapper en gang i året. Ville du gått tilbake gang etter gang om det var en vanlig butikk med like dårlig service? Anonymkode: d106f...43c 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Skift bank, da vel? Vi har lån hos Sparebanken Vest, og det har bare vært å sende mail til kundebehandler, og vips alt i orden. Anonymkode: 1faa4...6a5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Vi har Eika og er veldig fornøyd med dem, hvertfall den filialen/sparebanken vi tilhører. Mulighet for tett kontakt med kunderådgiver, både personlige møter og per Mail, SMS og telefon (også etter åpningstid, men på det punktet kan det være at vi har vært veldig heldige med rådgiveren). Brukervennlig mobilbank. Aktiviteter for barna/ungdommene som tilhører banken (turer, sparedager osv). Vi fikk også forhandlet ned renten (gjorde det ikke før etter noen år med lån). Anonymkode: 7bb2e...431
tdm900 Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 Bruker SparebankØst, som den heter nå.(Sparebank1 gruppen) Ikke noe problem å få kontakt der inne, men nå skal det også sies at jeg ikke har det helt store behovet for å få kontakt med de. Men de få gangene jeg ringer kundeservice går det veldig greit
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 Gå inn på penger.no, skriv inn opplysninger, velg banker dere vil ha tilbud fra, og vent på å bli kontaktet. Anonymkode: 20bb0...8b7 1
Glitnir Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Åttesifret nummer til Nordea: 23 20 60 01 Åttesifret nummer til DnB: 91 50 48 00 5
_popcorn_ Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 Superfornøyd med Nordea jeg. Dem var veldig kjapp med å ta kontakt da jeg skulle ha lån, lånet ble fikset på kort tid, og rådgiveren jeg fikk strekte seg langt for å hjelpe meg. Tror 15 minutter er lengste telefonkø jeg har stått i med dem.
applestories Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: JA, du leste riktig. Jeg og samboeren min er smått på utkikk etter å kjøpe noe, nå som begge er i fast jobb og har en stabil inntekt. Så vi er per i dag kontakt med flere banker, blant dem nordea og DNB. Men jeg er så forbanna lei av de bankene. Fordi vi er kunde i DNB, så må vi hele tiden forhandle de to i mellom med tanke på kausjonist blant annet. Men vi når jo aldri gjennom telefonen, chat eller noe som helst. Ikke får du et fysisk møte med en kunderådgiver heller. neida, i dag er alt per telefon. Vi har sittet i telefon med nordea i over en time flere ganger, og har måtte legge på faktisk, fordi det er ingen som svarer i telefon. Dette har vi gjort både på dagtid og kveldstid. For ikke å snakke om at dette koster skjorta å ringe et femsifret nummer i så lang tid. Nå prøver jeg å komme i kontakt med dem per chat, men der sto det først at det var 7 minutter ventetid, og nå er det plutselig 15 minutter. Hvordan i alle dager skal man noen gang komme videre i saksgangen om boliglån når noen aldri er tilgjenglig? Jeg blir så oppgitt!! Dessuten snakker bankene i munnen på hverandre, den ene banken sier at vi skal det, også følger vi dem instruksene, også sier den andre banken at vi skal gjøre det.... Hva for noe tull er det? Henvist hit og dit, frem og tilbake og aldri få noe konkret svar på noe Anonymkode: a058c...5fb Nummeret øverst på nettsidene deres er et vanlig åttesifret nummer, hvilket har du ringt?
Gjest Yaki Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Da vi skulle kjøpe prøvde vi DNB først, ettersom samboer er (var!) kunde der. Rådgiveren vi etter mye om og men fikk tak i ville knapt låne oss nok til et bøttekott, så da lot vi det være. Dagen etter kontaktet Sparebank1 Østlandet (da Oslo Akershus), og hadde lån og flott leilighet i boks to-tre uker etter. Eneste grunnen til at det tok "så lang tid" var fordi VI hadde få muligheter til å møte opp i banken. Nå, flere mnd etter et smertefritt boligkjøp, ringer DNB opp for å høre om vi fremdeles er interessert! Spar meg for den møkkabanken... Så, TS, shop litt rund, men stol for all del ikke på DNB! Endret 31. mai 2017 av Yaki
melly666 Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 Vi sendte forespørsel om rådgivningstime i forbindelse med boligkjøp på en tirsdagskveld til DnB, fikk svar onsdag morgen, møttes torsdag og fikk finansieringsbeviset fredag samme uke. Så vi har kun positive erfaringer med DnB. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 Har dere fylt ut en søknad i det hele tatt? Når man gjør det hos DNB blir man kontaktet av en rådgiver som bistår i hele prosessen. Haster det, så kan de faktisk fikse finansiering samme dag. Jeg sendte søknad via nettbanken, kontaktet de kl. 8 på morgenen og kunne by på bolig noen timer senere. Veldig fornøyd Anonymkode: ed5f6...b0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå