Gjest Trulselinemor Skrevet 1. januar 2005 #1 Del Skrevet 1. januar 2005 Er det noen som kan gi meg lesetips til eksamen? Jeg skal ha eksamen om 6 dager og føler jeg ikke får kommet sikkelig i gang. Jeg kan jo ikke lese bøkene fra perm til perm, for da er det ikke noe som fester seg. Håper på gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 #2 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg har også eksamen om 6 dager. :-( Så nært eksamen er det ingen vits i å lese fra boken. Har du skrevet sammendrag (hvis ikke, husk å gjøre det neste år), så er dette fint å lese på de siste dagene, der står det viktigste. For meg er det kun pugg som fungerer så sent, lese sammendragene igjen og igjen og gjenta det for meg selv, se om jeg husker dem. Jeg vet ikke hva slags eksamen du har da, men er det mulig å få kjøpt (eller få fra universitetet/høyskolen) tidligere eksamensoppgaver er det lurt å arbeide seg gjennom dem, de blir ofte gjenbrukt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 3. januar 2005 #3 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal ha eksamen i kommunikasjon. Jobber nå med "tenk over" oppgavene og øvingsoppgaver. ? at jeg har fått et ark med 4 eksamensoppgaver. Håper dette går bra. Kjenner nervene er kommet i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. januar 2005 #4 Del Skrevet 4. januar 2005 Har nerver jeg også, særlig siden jeg er skikkelig forkjølet og har problemer med å konsentrere meg med feber og så har jeg da heller ikke sovet skikkelig de siste to dagene. Jeg har eksamen i samfunnsfaglig støttedisiplin (psykologi, profesjonsstudiet). Aldeles gørrkjedelig, og det hjelper ikke akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 4. januar 2005 #5 Del Skrevet 4. januar 2005 Notater fra forelesninger er veldig bra uka før eksamen. Blir som et sammendrag i tillegg til at en kan få en pekepinn på hvor i pensum de "store " generelle spørsmålene tas fra. Enkelte ganger kan notatene gi deg en pekepinn på problemer som er aktuelle å tenke nærmerer over mht eksamensoppgavene. Dersom du ha tidligere eksamensoppgaver, kan du løse disse som en forberedelse til eksamen. Da ser du litt av hvordan eksamen blir angående spørsmål og om det er temaer som går igjen. Dette er noe som kan være kjekt å lese litt nærmere på. Ellers kan jeg bare ønske deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 5. januar 2005 #6 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis du ikke har gjort det alt, er det vel litt sent å begynne nå, men uansett: Når jeg skal ha eksamen går jeg først igjennom læringsmål/pensumliste sammen med lærebøkene og notatene. Så skriver jeg nye notater som liksom er svar til læringsmålene. Deretter leser jeg på læringsmålene, og bruker dem som hjelp når jeg gjør gamle eksamensoppgaver og øvingsoppgaver. Hvis det er noe du har litt ekstra problemer med å huske, så skriv det ned på en så enkel og kortfattet måte du klarer, og heng det opp overalt hjemme - på do, på kjøleskapet, på pc-skjermen osv. Da ser du det hele tiden, og jeg har funnet ut at det faktisk er ganske effektivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 5. januar 2005 #7 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvor lang tid har dere mellom hver eksamen, da? Jeg synes seks dager er ganske mye tid jeg, og det er hvertfall ikke for sent og lese i bøkene etter min menig. Lag en god leseplan, sett av 6 timer hver dag og skriv sammendrag. Understek viktige setninger og definsjoner, skriv ned det du mener er essensen av hvert kapitel/avsnitt og bruk sånne små lapper til og merke av viktige modeller, oversikter etc. Hvis du har tilgang til gamle eksamensoppgaver er det en god øvelse og jobbe igjenom dem og evn. snakke litt med studiekamerater om løsningene. Ikke skrive fulle svar, men punkter. Dette vil også være god hjelp på selve eksamen, da det jo ofte kommer like spsm. Siste dag før eksamen: Les igjenom sammendragene dine, se på modeller og les igjenom notater fra undervisningen. Gå tidlig i seng. Lykke til. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 6. januar 2005 #8 Del Skrevet 6. januar 2005 ehm.. seks dager er jo haugevis av tid! Det er mange eksamener jeg ikke har åpnet bøkene før en uke i forveien! :-) Det beste er å løse oppgaver, løse oppgaver og løse oppgaver! det lærer man masse av. Og man kan jo lese et kompendie hvis man ikke har tid til å lese boka... Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå