dillyduzit Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Hei og hopp Bare for å ha lagt det på bordet med en gang, jeg er langt unna legen, men er klar for å ringe legevakt dersom det virker å være alvorlig. I dag tidlig (start 09:00ish) opplevde jeg at ankelen og ned til tærne var i en slags koma, om man kan si det slik, ingen følelse og var som å gå på puter. Jeg har full bevegelighet til en vis grad, men forsatt litt sånn.. eh, ok? For å gi en følelse som beskriver; når føttene deres sovner, men hvor dere forsatt har bevegelighet i dem. Dette har enda ikke gått over (12:54) I tillegg til føttene, har jeg nå merket at fingerne/fra albuen og ned er i samme prosedyre, nummenhet men følelse. Det er ingen smerter i hverken av delene, bare denne nummenhet følelsen. Noe kald. Er det noen som har opplevd noe av det samme, og hva hjalp? Er det sånn at jeg virkelig må ringe legevakten for dette, eller finnes det noen triks som gjør at det går over av seg selv? Det skal sies at jeg satt med beina i en litt rar typisk sove posisjon, og det var vel da jeg også begynte å merke det. Jeg har reaktiv hypoglykemi, så diabetes er utelukket.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Har du prøvd å riste i lemmene eller å legge dem i varmt vann? Jeg tenker at det kan være lurt å ringe legevakt. En telefon dit skader ikke. Anonymkode: 04f21...669
dillyduzit Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2017 Prøvd å rise og varmt vann, varme opp med teppe etc. Har en liten følelse på at det er skoene (converse) som har skylden, for føttene hvertfall, i fingerne har det nå gått over til å kune være ringe- og lillefingeren.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Høres ut som nerver har vært i klem her, men hvis det ikke bedrer seg innen en time eller to så kan du jo ringe til lege og spørre. Anonymkode: a644e...b26
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Det høres ut som om nervene har vært i klem, men jeg ville ringt legevakt og spurt, siden det har gått såpass lang tid uten at det er gått over. Jeg har noe av de samme symptomene permanent som ettervirkning etter cellegiftbehandling. Da kalles det polynevropati. Det er ikke en tilstand jeg kan anbefale. Anonymkode: b819b...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om nervene har vært i klem, men jeg ville ringt legevakt og spurt, siden det har gått såpass lang tid uten at det er gått over. Jeg har noe av de samme symptomene permanent som ettervirkning etter cellegiftbehandling. Da kalles det polynevropati. Det er ikke en tilstand jeg kan anbefale. Anonymkode: b819b...dc7 Takk for skremselen. Pent gjort av deg. Anonymkode: fd94f...805
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har opplevd det i forbindelse med allergi og en sjelden tilstand i kroppen, men da i større deler av kroppen og sammen med smerte (pga press på innsiden av kroppen). Det du har høres ut som noe du har lagt klem på. Men fortsatt så er det sånn at dersom du har en liten hevelse på innsiden av kroppen, vil føtter og hender dovne lettere bort. Kan du ha mye vann i kroppen f.eks? (Ikke gravid?) Anonymkode: fd94f...805
dillyduzit Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2017 Ringte legevakten, de ville at jeg skulle komme innom så er på vei nå. Oppdaterer videre. Men takk for svar, jeg vurderte det ut i fra antall timer, og innså at det ikke er normalt. Det har nå spredd seg opp til legger, og med tanke på at jeg skulle ha kjørt i 5 timer i dag, er det ikke en sjanse jeg vil ta
dillyduzit Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd det i forbindelse med allergi og en sjelden tilstand i kroppen, men da i større deler av kroppen og sammen med smerte (pga press på innsiden av kroppen). Det du har høres ut som noe du har lagt klem på. Men fortsatt så er det sånn at dersom du har en liten hevelse på innsiden av kroppen, vil føtter og hender dovne lettere bort. Kan du ha mye vann i kroppen f.eks? (Ikke gravid?) Anonymkode: fd94f...805 Ikke særlig mye vann, men har en pågående uvi. Ikke gravid, står på noen andre antibiotika hvor gravid er et big no no, så tok en test i forrige uke.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noe av de samme symptomene permanent som ettervirkning etter cellegiftbehandling. Da kalles det polynevropati. Det er ikke en tilstand jeg kan anbefale. Anonymkode: b819b...dc7 Du som har det, hvordan overlever du i hverdagen? Jeg har en mor som dessverre har akkurat det samme, og det er fælt at hun har det så ille. Anonymkode: a644e...b26
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for skremselen. Pent gjort av deg. Anonymkode: fd94f...805 Jo, det var da så lite Men altså: de symptomene TS beskriver skal tas på alvor. Selv om sannsynligheten er størst for at det ikke er så alvorlig, så blir det veldig veldig feil å dulle og dysse ned slike ting. Få det undersøkt. Er det ingen grunn til bekymring, så er jo det helt greit. Er det tvil om tilstanden, så blir man sendt videre. Jo før man får behandling, jo bedre er det HVIS det nå skulle vise seg at det kanskje er noe mer enn en «normalt» sovende fot. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du som har det, hvordan overlever du i hverdagen? Jeg har en mor som dessverre har akkurat det samme, og det er fælt at hun har det så ille. Anonymkode: a644e...b26 Jeg er blitt vant til det, og har heldigvis ikke veldig sterke smerter. Holder ting i sjakk med trening og aktiviteter tilpasset min tilstand, f.eks svømming og annen vann-trening, styrketrening, stavgang o.l. Det blir i alle fall ikke verre på den måten. Anonymkode: b819b...dc7
dillyduzit Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Nervo etterlannet (skal søke opp etterpå) meget sjeldent bivirkning av antibiotikaen for uvien. Fått kjøreforbud til Arendal, men får kjøre hjem til Bærum (mamma og pappa) dersom det ikke blir bedre. Fikk nye medisiner for uvi, og må ringe om det ikke blir bedre innen 5t, eller verre. Såpass seriøst at jeg satt to minutter på venterommet så det var jo noe nytt. EDIT: Det ble bedre etterhvert som timen gikk, og fikk klarsignal av sykepleier og lege til å kjenne ann, det å kjøre ned til Arendal gikk fint, men er svært stiv i beina. Skal få oppfølging av legen min her nede. Endret 31. mai 2017 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 53 minutter siden, dillyduzit skrev: Nervo etterlannet (skal søke opp etterpå) meget sjeldent bivirkning av antibiotikaen for uvien. Fått kjøreforbud til Arendal, men får kjøre hjem til Bærum (mamma og pappa) dersom det ikke blir bedre. Fikk nye medisiner for uvi, og må ringe om det ikke blir bedre innen 5t, eller verre. Såpass seriøst at jeg satt to minutter på venterommet så det var jo noe nytt. Ja, det var nytt! Da jeg var på legevakten med 41 i feber og holdt på å dø, lot de meg sitte en time. Godt de tar deg på alvor da Anonymkode: fd94f...805 1
Kragebein Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Kragebein, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå