Gå til innhold

Skal/skal ikke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har celleforandringer (hadde grad tre av tre, ble konisert og har nå lette forandinger), er 36 år, ingen barn (men prøver), går på tabletter fra lege som senker immunforsvaret mitt (sykdom jeg har som trenger dette, kan ikke inngå kompromi), gynekologen min sier jeg bør ta Gardasil 9 for dette vil hjelpe meg. Lege som gir meg "immun-dempere" sier dette går greit så lenge det ikke er levende vaksine og det er det ikke. MEN jeg er redd for bivirkninger, har en først tatt en vaksine er det jo ikke bare 'og ta av plasteret' så er det greit. LEtte forandinger går ofte over av seg selv, kanskje min kropp bruker lengre tid nettopp fordi jeg går på immun-nedsettende piller?

Hvem her har tatt/valgt ikke å ta HPV vaksine? Leser og hører at det er bra også for oss som er eldre og har hatt sex.

takk!

Anonymkode: ea67b...715

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der med medisinen din skal du ta med legen. Ikke kg

Anonymkode: 30b37...de4

• Liker 1
Skrevet

Det her er noe du må få svar om av helsepersonell, spesialiser, legen din e.l. Når det gjelder bivirkninger av vaksine, så er jo en "bivirkning" av å IKKE ta vaksine celleforandring, kreft blant annet. Lette bivirkninger får de fleste av vaksiner, men det går over. Men om det har noe å si for de andre medisinene du tar er opp til legen. Men har du celleforandringer, og prøver å få barn bør du finne ut hva du gjør ganske kjapt. Har hørt at du ikke skal ta HPV-vaksinen hvis du planlegger barn samme året. Men uansett en sak mellom deg og legen, ikke noe vi her inne på KG kan gi deg svaret på. Uansett kan lette forandringer fort gå over, eller bli verre. Hold øye med det, og sjekk deg ofte nok!

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Anonym: Har drøftet dette med alle tre lenge det er snakk om her (også fastlege). De sier ting som "gjør som du vil, vi kan ikke ta avgjørelsen for deg, vi kan ikke si at du skal eller ikke, vi kan anbefale og foreslå, valg må du ta." Dette er svarene fra dem. Derfor hadde det vært kjekt å vite hva ANDRE har gjort og opplevd med vaksinen. Innlegget mitt beskriver raskt hva jeg tenker og hva jeg er oppi av tanker og følelser. Ta vaksine/ ikke ta vaksine når man er 36, slike spørsmål. Bare lufte rett og slett. Vi selvfølgelig ikke at KGfolk skal si "gå og ta!" "ikke ta!"

Takk for lykkeønskninger PetrovaFire - sjekker meg flere ganger i året, kun siste to gangene det ble utvidet celleprøve og deretter biopsi.

Takk for tilbakemeldinger begge to.

Anonymkode: ea67b...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...