Gå til innhold

Plutselig ustabil syklus!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde siste psprøyte august 2015. Fra desember gikk jeg å ventet på mens, den dukket opp mai 2016. Frem til og med februar 2017 har den da vært stabil. Siste menstruasjon ventet jeg 9 dager over tiden før den kom og da varte den halve tiden av hva den pleier, kun 3 dager. Det var 28 mars og siden det har jeg ventet på mensen igjen. For noen uker siden, 2-3 uker siden tok jeg graviditets test som var negativ.

Jeg ser at jeg er mer oppblåst enn vanlig og merker mye ømme pupper. Spesielt de siste 3 ukene.

Jeg syns det er merkelig at det var så stabilt til så ustabilt. Men siden januar har jeg gått ned fra 73 til 66kg. Jeg er 167 høy, så det er ikke slik at jeg er undervektig heller. Jeg har spist godt hele veien. Men jeg har siden påske vært plaget av infeksjon i kroppen og har pencilin kur runde 2 nå. 

Jeg har de siste to ukene trappet ned jobbing og fysisk aktivitet. Samt spist mer i håp om å få igjen mensen snart.

Noen som kan gi råd? 

Anonymkode: 924c5...066

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke uvanlig med uregelmessig syklus når en går på prevensjon. At du har gått ned i vekt kan skape ustabilitet i syklusen en periode selv om du ikke er undervektig. Jeg ville ikke lagt så mye i det. Ei heller gått og venter på mensen. Så lenge du ikke har planer om å bli gravid er det vel ikke noe å vente på? 

Evt. kan du jo ta en tur til legen. Det er jo en stund siden forrige sprøyte når jeg tenker meg om. 

Edit: Hvorfor har du trappet ned jobbing og fysisk aktivitet for å få mensen?  Man skal være ganske overarbeidet og stresset for at det går utover syklusen. Da kan det være lurt å trappe ned jobbing litt, men da for å redusere stress framfor å få mensen regelmessig. Å trene regelmessig er bare sunt. Igjen forutsatt at det ikke er tvangspreget type ortoreksi, men da ville du neppe klart å redusere treningen bare pga uregelmessig menstruasjon. Så jeg velger å gå ut ifra at du ikke har det. 

Endret av Skadeskutt
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...