AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Del Skrevet 30. mai 2017 Jeg har strikket en genser men den ble dessverre for trang i halsen til å fås over hodet på vedkommende. Genseren er strikket fra toppen og ned.. hvordan løser jeg dette!? Går det an å rekke opp halsen når det er denne som er lagt opp først? Utrolig kjipt!! Anonymkode: 3d4b6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva om du syr i en glidelås eller knapper? Anonymkode: a4068...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 30. mai 2017 #3 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om du syr i en glidelås eller knapper? Anonymkode: a4068...768 Stemmer for dette. Ha en knapp i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Del Skrevet 30. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om du syr i en glidelås eller knapper? Anonymkode: a4068...768 Men hvordan gjør jeg det? 😅 Anonymkode: 3d4b6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 30. mai 2017 #5 Del Skrevet 30. mai 2017 Hvis genseren er i glattstrikk kan du klippe av halsen, plukke opp maskene og strikke ny hals. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 30. mai 2017 #6 Del Skrevet 30. mai 2017 Ja, du kan rekke opp, men regn med at det er litt pirkete, men går bedre med litt øvelse. Ta en pinne, tynnere enn du har strikket med og tre igjenom alle maskene på en rad under halskanten. Klipp av halsen, ha gjerne en rad med slingringsmonn mellom der du klipper og maskene på pinnen. Fjern trådender etc og strikk ny hals. Jeg har brukt samme teknikk til å lage ny brem på luer, f.eks. Det vil ikke synes at du strikker kanten "feil" vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Del Skrevet 30. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har strikket en genser men den ble dessverre for trang i halsen til å fås over hodet på vedkommende. Genseren er strikket fra toppen og ned.. hvordan løser jeg dette!? Går det an å rekke opp halsen når det er denne som er lagt opp først? Utrolig kjipt!! Anonymkode: 3d4b6...df2 Kan du linke til bilde av genseren eller oppskriften? Er det en høyhalset genser? Anonymkode: a4068...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Del Skrevet 30. mai 2017 Genseren heter Emblagenser og er til barn. Anonymkode: 3d4b6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Del Skrevet 30. mai 2017 30 minutter siden, onyx skrev: Ja, du kan rekke opp, men regn med at det er litt pirkete, men går bedre med litt øvelse. Ta en pinne, tynnere enn du har strikket med og tre igjenom alle maskene på en rad under halskanten. Klipp av halsen, ha gjerne en rad med slingringsmonn mellom der du klipper og maskene på pinnen. Fjern trådender etc og strikk ny hals. Jeg har brukt samme teknikk til å lage ny brem på luer, f.eks. Det vil ikke synes at du strikker kanten "feil" vei. Hmm.. får prøve på det! Takk for svar. Det er sååå skummelt når det er mønster rett under halsen! Anonymkode: 3d4b6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Del Skrevet 30. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Genseren heter Emblagenser og er til barn. Anonymkode: 3d4b6...df2 Denne? Få noen til å hjelpe deg å sy og få satt i en knapp på hver skulder, etter at du har sydd og klipt opp. Anonymkode: a4068...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne? Få noen til å hjelpe deg å sy og få satt i en knapp på hver skulder, etter at du har sydd og klipt opp. Anonymkode: a4068...768 Anonymkode: a4068...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #12 Del Skrevet 31. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a4068...768 Det er den ja. Ja, må høre med mormor da. Takk for forslag! Anonymkode: 3d4b6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjmusa Skrevet 8. juni 2017 #13 Del Skrevet 8. juni 2017 På 31.5.2017 den 6.25, AnonymBruker skrev: Det er den ja. Ja, må høre med mormor da. Takk for forslag! Anonymkode: 3d4b6...df2 Fin genser 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå