Gå til innhold

Bil med plass for tre barneseter. Erfaringer?


Hpisdal

Anbefalte innlegg

Vi har for tiden en Opel insignia, men ønsker oss en bil som vi kan ha et barnesete i, og to seter for to 8 åringer. Leser masse tester, men de sier så mangt.

Så jeg tenkte at det hadde vert litt greit med erfaringer fra dere?

Hvilken bil har dere, og hvordan er plassen bak der med 3 barneseter?

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honda HRV har vi. God plass til tre seter og god plass til bein :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min har trillinger og Opel Zafira. 

Anonymkode: a4137...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, May 30, 2017 den 20.45, Hpisdal skrev:

Vi har for tiden en Opel insignia, men ønsker oss en bil som vi kan ha et barnesete i, og to seter for to 8 åringer. Leser masse tester, men de sier så mangt.

Så jeg tenkte at det hadde vert litt greit med erfaringer fra dere?

Hvilken bil har dere, og hvordan er plassen bak der med 3 barneseter?

Tips mottas med takk :)

Gå inn på naf sine sider. Der finner du en test med oversikt over hvilke biler som er godkjent for tre seter og hilke tre seter du kan kombinere i de ulike bilene. Å sette inn tre seter på baksetet når bilen ikke er beregnet for mer enn to seter er i verste fall en dødsfelle for flere enn barnet på setet uten godkjenning. 

Anonymkode: dd25b...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.consumerreports.org/cro/cars/types/seating-comparison.htm

Utenlandsk side men det gir en grei oversikt over bredden i baksetet i tommer. Gang med 2.54 for å få cm. Hvor mange cm er egentlig ikke så viktig, kun for sammenligningens skyld.

Min erfaring er at "vanlige" biler blir trange. I praksis er det SUV eller kassebil som er (det levelige) alternativet. Caravelle, Pathfiner, Mercedes ML, BMW X5, Landcruiser i bredden.  Hvis stor SUV bil ikke er et alternativ så er det MPV som S-Max, Previa, Renault Grand Scenic, Mercedes R-Klasse, Sharan osv. Og da sitter de gjerne i 3 rader som i 7 seter.

Desverre er det slik at med 3 barn å kan man i praksis vinke farvel til vanlige norske familiebiler som Passat, V70 , Superb m.fl. De kan virke til nød men ikke uten irritasjon i over tid. Hadde kjøpt en VW Caravelle eller Landcruiser avhengig av man liker.

 http://www.klikk.no/motor/bil/de-beste-flerbruksbilene-3271300

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BMW X5 2011. Samme problemet som dere hadde. X5 er blant de bredeste bilene. Kjempegod bil.

Anonymkode: 020d1...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biler med tre separate seter baki burde ha plass. Vi har en Toyota Verso (som egentlig er en 7-seter), og der er det tre separate seter bak. Jeg vet ikke om det er plass, men det bør være det i sånne biler

Anonymkode: d3d11...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biler med tre separate seter baki burde ha plass. Vi har en Toyota Verso (som egentlig er en 7-seter), og der er det tre separate seter bak. Jeg vet ikke om det er plass, men det bør være det i sånne biler

Anonymkode: d3d11...bf4

Barneseter er brede men mulig at det går. Når de er ferdig med barnesete kan man kjøre mindre/smalere bil. Husk at du skal ha hånda ned å sette på selen , helst uten å bikke ungen ut av bilen:).  Verso er i prinsippet en høy corolla. Ikke spesielt bred bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...