Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #1 Skrevet 1. januar 2005 Jeg har fått dilla på kikerter! Men jeg finner dem ikke i butikker som Rimi, Rema 1000 og Kiwi. Noen som vet hvilken hylle jeg evt. finner dem i og om de er hermetiske, tørket eller på glass?
LilleBille Skrevet 1. januar 2005 #2 Skrevet 1. januar 2005 Tja... de tørre ligger sammen med bønner/linser etc. evt. sammen med helsekosten, og de hernetiske har jeg funnet sammen med bønner i "min" butikk hvertfall.
Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #3 Skrevet 1. januar 2005 Spørs om jeg ikke handler i "feil" butikk da. For jeg har sett i hyllene der de tørkede ertene ligger og i hermetikkhylla sammen med bønnene. Får vel dra i en annen butikk og hamstre da.
LilleBille Skrevet 1. januar 2005 #4 Skrevet 1. januar 2005 Det kan se sånn ut .. Har du en "innvandrer"butikk eller en grønnsakhandler i nærheten har jo de stort sett også flere sorter...
Gjest Catwoman Skrevet 1. januar 2005 #5 Skrevet 1. januar 2005 Meny, Ultra, Ica og sannsynligvis spar også. Der har de både tørkede og hermetiske kikerter
Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #7 Skrevet 1. januar 2005 Helsekosten! Aha..smart! Men der får jeg vel bare tørkede? Hvor lenge må de ligge i vann før bruk?
Gjest Catwoman Skrevet 1. januar 2005 #8 Skrevet 1. januar 2005 Men der får jeg vel bare tørkede? Hvor lenge må de ligge i vann før bruk? de tørkede smaker bedre (syns jeg ihvertfall), og de er mer næringsrike og billigere. La de ligge i bløt over natta.
Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #9 Skrevet 1. januar 2005 Holder de seg i et par dager når de er ferdig oppbløtt? Eller må de spises med en gang? Jeg har bare fått kikerter servert, jeg. :oops:
Gjest Catwoman Skrevet 1. januar 2005 #10 Skrevet 1. januar 2005 vet ikke hvor lenge de holder seg i kjøleskapet. Pleier å koke opp store porsjoner jeg, og fryse ned.
ella.P Skrevet 2. januar 2005 #11 Skrevet 2. januar 2005 Helsekostforretninger eller utenlandske butikker. Selv har jeg laget i større porsjoner - og så fryst ned i mindre porsjoner. Dette gjør jeg med bønner også - ypperlig å ta opp for å ha i salat og andre matretter. Kikerter legger jeg i bløt natten over før jeg koker dem. I Tyrkia serveres de ofte som ristet snacks. Da legges de i bløt natten over - tøm av vannet - fordeles i langpanne og ristes i ovn ved 200 grader med ovnsdøren på gløtt. Saltes. Har ikke prøvd dette selv enda - fant oppskriften i et lite hefte.
Elze Skrevet 3. januar 2005 #12 Skrevet 3. januar 2005 Garbanzo beans er det samme som kikerter, det heter ihvertfall de jeg har kjøpt på Ica. Ellers innvandrerbutikker.
Gjest Catwoman Skrevet 3. januar 2005 #13 Skrevet 3. januar 2005 Garbanzo beans er det samme som kikerter, det heter ihvertfall de jeg har kjøpt på Ica. garbanzo bønner og kikerter er det samme ja. Og skulle ikke være vanselig å finne de i matbutikk, jeg kjøper de alltid i matbutikk, fordi de er vel litt billigere der enn i helsekosten
Gjest Lea Skrevet 4. januar 2005 #14 Skrevet 4. januar 2005 Det visste jeg faktisk ikke. Og jammen fant jeg ikke hermetiske på Rimi! Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå