Gå til innhold

Infeksjon etter operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor er sannsynligheten? Jeg ble informert om at jeg kan dra hjem etter operasjon. Men om jeg får infeksjon må jeg legges inn igjen med full antibiotika. Dette hundrer litt reiseplaner og jeg lurer på - er det en stor fare for infeksjon eller er det noe de sier bare for å ha informert? Noe jeg kan gjøre for å forhindre ?

Anonymkode: 00c91...1c8

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

De må alltid informere om at det er infeksjonsrisiko. Det du selv kan gjøre for å forebygge er å følge alle hygieneregler slavisk. 
Vet ikke helt hvor vanlig det er med infeksjoner etter inngrep: det kan nok avhenge av hvilken type operasjon det er snakk om. Jeg har hatt mange inngrep de siste to årene, men aldri fått infeksjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Risikoen er normalt ikke spesielt høy, men alle inngrep har sine egne risikofaktorer, og det er vanskelig å si noe generelt om hvorvidt du bør reise noe sted eller ikke uten å vite hva inngrepet består i.

Dette kan dine behandlere opplyse deg nærmere om. Spørsmålet bør rettes dit.

Anonymkode: a7afe...abf

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid en viss fare for infeksjoner, derfor må de opplyse om dette.

Min far ble lagt inn for et inngrep med 3% komplikasjonsrisiko, og han endte opp med infeksjon. Sannsynligheten er selvsagt lav, men jeg ville ikke reist på ferie e.l rett etter et kirurgisk inngrep.

Anonymkode: 9b2d5...ef7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått små infeksjoner i operasjonssår to ganger jeg opererte, men ikke sånn at jeg måtte legges inn og få i.v antibiotika. Tok det såpass tidlig at det var null problem. 

Den tredje gangen jeg opererte så fikk jeg i.v antibiotika fordi jeg hadde sannsynligvis fått en del greier i såret pga ulykken så da var jeg allerede innlagt og jeg fikk tabletter når jeg reiste hjem. 

Den fjerde gangen fikk jeg ikke infeksjon, men da gikk jeg med bandasje på såret helt til det var grodd. 

Så det er alltid en risiko og det er viktig å følge med sårene. 

Anonymkode: 9792a...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...