Gå til innhold

Da Vinci-koden


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ms Chanandler Bong

Ja, har lest den. Veldig bra bok.

Anbefaler også Angels and Demons av samme forfatter. Den boka er kanskje bedre enn DaVinci Koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium

Jeg synes den var middelmådig. Grei nok som kriminalroman, men ikke noe spesielt.

Gral-teorien virket mildt sagt søkt. Kodene var stort sett enkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fengende bok. Hvorvidt den er basert på fakta er vel å tvile litt på. Det er nok endel hypoteser som er blitt pakket inn som fakta i boka. Ellers hadde den nok ikke fått så mye pepper av forskere og historikere verden rundt.

Men den ga mersmak når det gjaldt bøker av samme tema. Har nettop fått lånt en bok som heter "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" av Jan Wiese, som handler om det angivelige forholdet mellom Jesus og Maria Magdalena.

I tillegg blir vel Sirkelens ende en aktuell bok å lese.

Og så må jeg inn på mao og bestille "The truth about the da Vinci code".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den som lydbok til jul.. og gleder meg til å høre den - selv om det tydeligvis er veldig delte meninger om boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har kost meg med den i dag. Det ble en lang dag på sofaen. Den var fantastisk spennende, men nå liker jeg krim og har svært sans for symbolikk og katolisisme etc også. Etterpå lurer jeg alltid på "hvor bra var den egentlig?" men joda, morsom bok. Men ta ting med en klype salt og hele boken som en underholdningsroman.

Og så skal jeg gi meg i kast med "Hellig blod, hellig gral" som jeg egentlig hadde tenkt å lese først, men det ble ikke sånn. Den er forøvrig nevnt i Da Vinci koden også.

Og så skal jeg se Holy Grail på video. Det er Monty Pyton. :ler: Anbefaler også artikkelen i Dagbladet i går om "gral meg her og gral meg der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les heller "Foucaults pendel" av Umberto Eco.

DET er en god bok.

Eller Rosens Navn av samme mann (nei, filmen er noe helt annet!) - men hvorfor ikke lese begge? Eller alle?

Den ene utelukker da ikke den andre? Jo, flere slike bøker man leser, jo bedre ut bytte får man av dem, synes jeg. For det vil alltid være referanser som ikke blir forklart. Som et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg fikk Da Vinci-koden til jul. Den var utlest andre jueldag.

Selv om kodene var lette syntes ejg det var en fengende bok.

Når det gjelder gral-teorien, ja, det er klart den er søkt. Det er jo en roman. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ga meg i hvert fall en god lesedag, men nå liker jeg krimbøker, da.

Er ellers enig i at en bok ikke utelukker at man kan lese andre innen mer eller mindre samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på innlegget til northstar.. Angels and Demons er en utrolig bra bok, og jeg synes den er mye bedre enn Da Vinci koden. Det jeg synes er trist er at folk forventer at Da Vinci koden skal være en slags faktabok! Greit nok, det er endel opplysninger om symbolbruk bl.a. som er fakta, men mye er oppspinn og overdrivelser. Utenom det er det en bra bok, men anbefaler heller Angels and Demons..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva handler den om? og hva er disse kodene?

Kuratoren i Louvre blir funnet myrdet inni museet. Før han døde har han lagt igjen en haug med ledetråder i form av koder. Det viser seg at han har en tilknytning av Sionordenen, som vokter en av kristendommens eldste hemmeligheter. Robert Langdon blir uskyldig anklaget for mordet, og kryptolog Sophie Nevou hjelper han å flykte. De må knekke kodene for å renvaske Langdon, og finne ut hva Sionordenens hemmelighet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med den nå i kveld. Synes det var en utrolig god bok. Kjekt å bli både underholdt og undervist på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med den nå i kveld. Synes det var en utrolig god bok. Kjekt å bli både underholdt og undervist på samme tid :)
¨

Ikke ta alt som fakta da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør absolutt ikke det, men noe er sant også :wink:

Javisst er det det! Symbolbruken bl.a :wink: Men jeg anbefaler deg å lese Angels&Demons. Den er mye bedre enn Da Vinci koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

jeg holder på med den nå, og jeg syns det er en veldig bra bok, men jeg syns det er veldig vanskelig å vite hva som er fakta, hva som ikke er og hvordan man kan lage en roman basert på fakta uten at det blir "feil" liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...