AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Jeg er litt flau nå og føler meg dum. Hadde gruet meg til legetimen i dag, og øvd foran speilet på hva jeg skulle si. For det var virkelig ikke lett for meg å fortelle dette til legen. Traumer og seksuelle overgrep. Det er jo ikke et enkelt tema, som jeg har satt lokk på alltid. Møtte hos legen og fikk ekstremt høy puls og ble kvalm. Gruet meg og det var nesten så jeg ombestemte meg. Men jeg gjennomførte, og det ikke med beste stilkarakter. Jeg brøt sammen og gråt mine modige tårer. Det var visst mye som måtte ut, men det kunne jo ha ventet til jeg kom hjem! Legen tok det jo helt fint, og reagerte veldig bra. Men jeg er voksen og må da kunne snakke uten å bryte ut i gråt. Uff Anonymkode: 902fe...638
Skay Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Det går fint. Jeg har sett legen har papirbokser på bordet. Mange som gråter. 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Dette går bra Det er nok ikke første gang legen har opplevd at en pasient gråter. Anonymkode: 35a70...e88 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Legen har sett tårer før. Jeg tror det kan være fint at legen så det, så det er tydelig hvor mye du sliter. Å legge lokk på følelsene fører dessverre til at man ikke blir tatt seriøs og ikke får hjelp. Anonymkode: b3ffe...b60 11
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 (endret) Ingenting å bekymre seg over, leger har sett pasienter gråte mange ganger. Endret 30. mai 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Tvert imot, HI, jeg kan ikke tenke meg at det skal gå an å snakke om noe sånt _uten_ å bryte sammen! Det er jo alvorlige hendelser du snakker om, som uten tvil har påvirket livet ditt i stor og uønsket grad. Jeg synes du er modig som gjennomførte, mange tar ikke tak i det ordentlig. Dessuten blir ofte ting verre før det blir bedre. Masse lykke til! Anonymkode: cb129...064 13
kisskissbangbang Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Det er ikke noe problem! Jeg er også voksen, og hadde sjøl et lite (litt stort ) sammenbrudd hos legen i høst. Tårer og snørr og angst og hele pakka. Det falt meg egentlig ikke inn å skulle være flau for det engang. Hun har helt sikker sett mye verre, og det har nok din og! Tøft gjort av deg å ta tak i dette, jeg heier på deg! 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Jeg har både brutt sammen og hatt kraftige angstanfall hos legen. Samt at jeg jevnlig svimer av når jeg tar blodprøver. Det er sånn det er. Legen har garantert sett sånt før. De møter jevnlig mennesker i én eller annen krise og bør være godt kjent med de fleste reaksjoner. Anonymkode: 11f0b...480 1
Vitenskapsmannen Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Gratulerer. Du har tatt første steget på veien til et bedre liv! Det er ikke noen riktig eller gal måte å gjøre dette, bare at du gjør det, og det har du gjort. Leger blir oppfordret til å ha papirtørklær på pulten og er trent i å takle følelsesutbrudd samt analysere bakenforliggende årsaker. Dette er jobben hans, og du trenger IKKE være flau. Du er ikke den første og ikke den siste som har grått hos legen. Lykke til videre! Morten. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Dette er, som alle her sier, ikke på noen måte flaut eller et nederlag. Jeg har gått gjennom noe av det samme som deg og selv om jeg nå har fått bearbeidet en del hos psykolog, så synes jeg fortsatt der er vanskelig å prate om uten å gråte. Lykke til videre. Heier på deg! Anonymkode: 064d7...270
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Bra at legen så hvordan du egentlig har det! Jeg kjenner ei som sliter med veldig mye, og ligger hjemme og gråter på sofaen daglig. Når hun skal til legen, derimot, tar hun seg sammen, steller håret, tar på pene klær og sminke. Hun har angst, så for å i det hele tatt tørre å gå ut av huset må hun virkelig skape en vellykket fasade. Det er denne vellykkede fasaden legen ser, de gangene hun kommer dit. Hun har aldri blitt tatt seriøst, aldri fått hjelp. Hun "trenger det jo ikke"..... Anonymkode: 1667a...486 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 Det er ikke flaut å gråte hos legen ts en lege har sett alt fra små barn til maskuline mannemenn som hulkegråter. Gråt er en naturlig reaksjon når man søker hjelp for noe som føles vanskelig. Anonymkode: 497c4...a9e 1
Elaine Marley Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 Jeg skjønner at du synes det var vanskelig, men de er vant til det og ser nok det ganske ofte. Husker jeg synes det var fælt første gang jeg måtte gå til legen og fortelle om mine problemer. Nå har jeg grått foran lege, psykolog og også foran saksbehandler på nav så ofte at det har blitt greit egentlig og jeg liker ikke å gråte foran andre. Det er naturlig å gråte når man snakker om vanskelige ting. Alle de jeg gråt foran hadde også en boks med papir på pulten/bordet sånn at man kunne tørke tårene. De møter nok alle slags mennesker i vanskelige situasjoner og som sliter med ting hver dag. Lykke til videre og at du nå har tatt et skritt for å få hjelp 1
wintergirl Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 Høres normalt ut å gråte når man har den historien ,ts, og det uansett alder. Fint at du får det ut 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 Det er helt normalt. Jeg har ikke opplevd slike forferdelige ting som deg, heldigvis. Men jeg har brutt sammen hos kiropraktorer, fysioterapeut, psykolog, legen, barnevernet og hos helsesøster. Det er en del av jobben dems, kanskje ikke like mye for fysioterapeuter og kiropraktorer men.... Anonymkode: f11f5...5dd 1
Gjest Margo Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 Du har bestått legetimen med glans! Jeg heier på deg!
drikkerbrushverdag Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 Jeg har også grått (masse!) hos fastlegen. Det har ikke noe å si. Fastlegen lytter uansett, og dømmer deg ikke på grunn av tårer. Om ikke annet viser jo dette tydelig at historien din preger deg. Utrolig flott at du har tatt dette opp med legen din, det synes jeg at du skal være stolt av. Gråtingen betyr ingenting, det som betyr noe er at du har vært modig og tatt et stort skritt mot helbredelse. Det synes jeg er helt fantastisk. 1
Nappetass1 Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 Kjære deg, ikke tenk på det! Vær heller stolt fordi du endelig klarte å sette ord på det! Legen har opplevd dette mange ganger før og dømmer deg ikke. Håper du får hjelpen du ønsker og trenger videre
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 Tusen takk alle sammen TS Anonymkode: 902fe...638 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå