AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Et av landene jeg kunne tenkt meg å reise til, er Japan. Noen som har vært der tidligere som kan anbefale dette landet? (eller ikke?). Hvis ikke, er det et annet asiatisk land jeg heller burde reise til? Anonymkode: 5c725...242
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Jeg var i Taiwan, det var helt fantastisk. Og billig. Anonymkode: 61c2d...cb7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Japan er fantastisk! Reiste når det var kirsebærblomstring og da er det nydelig overalt, anbefales (vår perioden)! Ellers er det ikke så gale priser på mat, men det meste annet er som norske priser, kanskje litt billigere. Jeg har vært i Tokyo, Osaka, Kobe, Kyoto, Takayama og Hiroshima, mange steder med forskjellige flotte særpreg. Anonymkode: b2f3f...178
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Jeg var i Japan på vinterstid for å stå på ski med samboeren min! Helt fantastisk. Vi var i Hokkaido-provinsen og nærmere bestemt Niseko, en liten by med masse skikultur, puddersnø og diiiigg mat. Som AB over meg skriver at maten er ganske billig, mens det andre er rundt samme pris som i Norge. Med mindre du har et ganske bra budsjett så vill Vi var i Niseko i 10 dager før vi avsluttet turen med to dager i Tokyo - som også kan anbefales! Eneste jeg har å trekke ned er kaoset på blant annet flyplassen. Vi hadde noen mellomlanding og innenlandsflyvninger nemlig, og ble møtt av forvirring neste hver gang man sjekket inn. Mange sier at japanerne er fryktelig hjelpsomme, og det fikk jeg ikke alltid inntrykk av dessverre. De hjelper deg med _akkurat_ det som trengs, men strekker seg aldri lenger. Vi kom ganske sent til flyplassen pga busstransporten når vi skulle til Tokyo og risikerte å miste flyet vårt. Det virka som de ga blanke faen i det, for de ba oss stå i en kø som ikke var tiltenkt vår rute en gang, enda vi viste billetter og var tydelig fortvila. Endte opp med at jeg måtte vise Crew-kortet mitt (er flyvertinne), og da var de plutselig litt mer hjelpsomme. Utrolig spesielt. For meg som er flyvertinne og har tidligere jobbet på flyplass (innsjekk, boarding, etc.) så var det frustrerende å vite at ting kunne blitt gjort så utrolig mye mer annerledes, så vær litt OBS på det. Beregn supergod tid! Utenom det så er Japan et rent og pent sted og utrolig høflige. Kulturen er fantastisk og jeg savner skikkelig smaken av den gode, gode maten vi spiste. Tror jeg aldri har spist så mye biff før som jeg gjorde der borte, haha. SÅ billig og SÅ godt! Nei du, Japan anbefales på det sterkeste!! Anonymkode: f54db...b37
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Ja, kan anbefales! har vært i Tokyo og Kyoto. Alt var bra! Absolutt alt! Dyrt til å være Asia, men verdt det. Anonymkode: b0dca...c47
Fandenivoldsk Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Bor i Japan. Tror aldri jeg har møtt en turist som har angret på at de reiste hit
Alltidpånett Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Tokyo var fantastisk, var der én uke og hadde også lyst til å se Kyoto og Okinawa - men det får bli en annen gang. Jeg har laget en liten guide fra A til Å om smått og stort om Tokyo og Japan Håper den kan være til nytte 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå