AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Jeg går på prednisolon på grunn av en autoimmun sykdom. Den er rolig nå, og jeg burde redusere bruken, men hver gang jeg reduserer dosen får jeg kraftige leddbetennelser i korsryggen, hofter, og fingre. I tillegg får jeg mye utslett. Fastlegen ser ikke problemet, og vil ikke henvise meg til revmatolog. Han mener jeg bare skal fortsette med prednisolon så lenge det fungerer. Men jeg begynner å få så mange bivirkninger av kortisonbruk nå, og vil gjerne ha en liten pause. Derfor vil jeg gå privat. Jeg har prøvd å finne en privat reumatolog, men de jeg har kontaktet vil ha henvisning fra fastlege. Er det noen som kjenner til en god privat reumatolog i Vestfold eller nærheten, som ikke behøver henvisning? Anonymkode: 8514c...e04
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Kortison er jo noe av det verste for kroppen, forstpr ikke at legen ikke vil henvise deg videre. Hadde vurdert å skifte lege jeg. Anonymkode: f28e9...06a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Jeg skal bytte lege så fort jeg kan. Men jeg orker ikke vente på å først bytte fastlege, og så vente på time hos reumatolog som jeg vet har en venteliste på ca 6 mnd. Anonymkode: 8514c...e04
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Ja, bytt lege. Det finnes mer effektive medisiner med mindre bivirkninger, og det er ikke bra å gå på kortison lenge. Men jeg skjønner ikke helt, er du revmatiker men legen din nekter å henvise deg til revmatolog??? Anonymkode: e171b...ce9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Det stemmer. Jeg har en reumatisk sykdom som har forverret seg, og legen mener det er unødvendig å henvise meg til revmatolog siden jeg har god effekt av prednisolon, som jeg opprinnelig bruker mot en annen sykdom. Anonymkode: 8514c...e04
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Nei, nei, nei. Du skal undersøkes av en spesialist her. Insister på henvisning eller bytt lege så slipper du å ordne det privat. Anonymkode: e171b...ce9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei, nei. Du skal undersøkes av en spesialist her. Insister på henvisning eller bytt lege så slipper du å ordne det privat. Anonymkode: e171b...ce9 Takk. Jeg skal som sagt bytte lege så fort jeg kan, men jeg orker ikke vente i 6 mnd på time hos revmatolog. Slik det er nå kan jeg hverken fortsette på kortison, eller slutte med det. Bivirkningene av kortisonet, og plagene jeg får når jeg reduserer dosen, er for plagsomme. Anonymkode: 8514c...e04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå