AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Del Skrevet 30. mai 2017 Vi har et lite bad, det er ikke plass til å tørke klær der. Så vi tørker på stua når det ikke er finvær ute. Hva gjør man når det regner masse? Ikke vits i å sette opp dør/vindu heller da. Det er ikke vindu på badet heller. Jeg slår på vifta når jeg dusjer, det gjør samboeren min og. Jeg lar den stå på noen timer etter dusj. Samboeren slår den derimot av etter ganske kort tid. Han er redd den blir "ødelagt" om den står på "hele tida". Men jeg merker at det er fuktig når den ikke står på. Dopapiret er som det bør være når vifta står på lenge. Ellers er det litt fuktighet i det.. Merker også at håndklær er fuktige lenge.. Hvor lenge er det greit at vifta står på? Den kan da vel i og for seg bare gå i timevis? I forrige leilighet sto kjøkkenvifta på minste hakk konstant, for den var kobla så badevifta gikk samtidig. Ingen problem. Anonymkode: f059a...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. mai 2017 #2 Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) Kjøp dere en luftavfukter. Denne skal stå ved siden av tørkestativet med klesvask, og blåser varm luft samtidig som den "tørker lufta" i rommet. Avfukter, rett og slett. Lydnivået er akseptabelt, en slags susing bare. Hadde aldri klart meg uten min, altså! (jeg har en deLonghi) Er helt avhengig av den til klestørk. Min er noen år gammel nå, men jeg vet at den dagen den blir ødelagt eller takker for seg etter lang og trofast tjeneste, er det rett ut og handle en ny på dagen! Det finnes ulike modeller, som har ulik størrelse på vanntanken (tanken der fuktigheten i lufta blir samlet opp som vann). Jeg trenger ikke tømme vanntanken på min mellom hver gang det tørkes klær. Et annet stort pluss med å ha luftavfukter, i tillegg til å tørke lufta, er at klærne tørker på rekordtid. MYE raskere enn ren lufttørking. Noen ganger bare et par timers tørketid (avhenger litt av hvor tett eller luftig man har hengt opp tingene og hvor mye det er). Og 10 t-skjorter tørker selvsagt raskere enn to fulle sengesett med tjukt flanellsengetøy. Endret 30. mai 2017 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Del Skrevet 30. mai 2017 Enig med over. Om du skal tørke klær på ikke-våtrom bør du absolutt bruke luftavfukter. Vi har en fra biltema til 12-1300 kr, og den er gull. Viften på badet kan godt gå en god stund etter dusjing. Den trenger ikke stå på i timesvis, men den bør få stå på i en halvtimes tid ihvertfall. Den blir ikke ødelagt av å stå på lenge, men det er litt bortkastet strøm om den står på mye lenger enn det som er nødvendig. Anonymkode: e319a...950 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Del Skrevet 30. mai 2017 La døra til badet stå oppe etter dere har slått av vifta! Anonymkode: 0c11d...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Del Skrevet 30. mai 2017 La vifta stå på så lenge som det trengs, å være redd for at den skal bli ødelagt, eller bekymr seg over strømforbruket (!) er idiotisk. Ei vifte bruker minimalt med strøm. Eventuelt, som det foreslås over, kjøp en luftavfukter. De er gull. Anonymkode: 7d6d4...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Del Skrevet 30. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: La vifta stå på så lenge som det trengs, å være redd for at den skal bli ødelagt, eller bekymr seg over strømforbruket (!) er idiotisk. Ei vifte bruker minimalt med strøm. Eventuelt, som det foreslås over, kjøp en luftavfukter. De er gull. Anonymkode: 7d6d4...ae5 Ja, eventuelle fuktskader på badet vil være langt mer kostbare å fikse enn det vil være å skifte ut viften eller bruke strøm på å la den gå for lenge. Anonymkode: e319a...950 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 30. mai 2017 #7 Del Skrevet 30. mai 2017 Jeg har alltid på viften når jeg er hjemme, og det gjør så stor forskjell for inneklimaet at jeg ikke bryr meg om de få kronene det koster ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Del Skrevet 30. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en fra biltema til 12-1300 kr, og den er gull Ikke så aller verst pris. Men finnes det enda billigere? En halvtime holder ikke med vifta på vårt bad. Huseieren sa til og med da vi flytta inn at vifta burde stå på en god stund etter dusjing.. kanskje vifta er litt dårlig. Anonymkode: f059a...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 30. mai 2017 #9 Del Skrevet 30. mai 2017 Vi har vifte som starter og stopper automatisk etter hvor fuktig lufta på badet er. Som regel går den i minst 1,5 time etter at vi har dusjet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2017 #10 Del Skrevet 30. mai 2017 Avfukter er gull. Vi har en som har gått nesten daglig i kjelleren i 8 år. Kostet 5000 men var verdt det. Du finner billigere versjoner men de er nok ikke like kraftige som en dyrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 30. mai 2017 #11 Del Skrevet 30. mai 2017 Jeg har vifta på på badet i mange timer når jeg tørker klær. Gjerne om natten og mens jeg er på jobb. I en annen leilighet jeg bodde så var det vifte med sensor, og jeg måtte skru den på maks følsomhet for at den ikke skulle stoppe når det fortsatt var fuktig, så da gikk den stort sett hele tiden, så det er nok ikke noe problem. Om dere leier, så er det uansett huseier som skal bytte den ut om den streiker, men det kan da ikke være så elendig elektronikk i den at den ikke kan brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Del Skrevet 30. mai 2017 Du skulle nok hatt en vifte med bedre effekt. Det finnes baderomsvifter med fuktstyring, tidsstyring, manuelle osv. Sjekk effekten, hvor mange liter den tar Anonymkode: f8da6...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 30. mai 2017 #13 Del Skrevet 30. mai 2017 Luftavfukter er gull verdt 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Del Skrevet 31. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så aller verst pris. Men finnes det enda billigere? En halvtime holder ikke med vifta på vårt bad. Huseieren sa til og med da vi flytta inn at vifta burde stå på en god stund etter dusjing.. kanskje vifta er litt dårlig. Anonymkode: f059a...64d Nå må du huske på at du får hva du betaler for.... Det er stor forskjell i kvalitet på en til 1200 og en til 2500 eller 3500. Levetiden også antar jeg. Jeg ville aldri gått for den billigste dritten som er å finne. Ikke gå for for noe skittbillig skrot som ikke avfukter skikkelig slik den skal. Husk at alle luftavfuktere er konstruert for å kunne klare å avfukte et visst antall kvadrat rom. Noen klarer 65 kvm, noen klarer 250 kvm. Dette må du sjekke før du kjøper. Anonymkode: 81b74...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #15 Del Skrevet 31. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må du huske på at du får hva du betaler for.... Det er stor forskjell i kvalitet på en til 1200 og en til 2500 eller 3500. Levetiden også antar jeg. Jeg ville aldri gått for den billigste dritten som er å finne. Ikke gå for for noe skittbillig skrot som ikke avfukter skikkelig slik den skal. Husk at alle luftavfuktere er konstruert for å kunne klare å avfukte et visst antall kvadrat rom. Noen klarer 65 kvm, noen klarer 250 kvm. Dette må du sjekke før du kjøper. Anonymkode: 81b74...d7c TS må også se på hva hun faktisk trenger. Det finnes ulike avfuktere til ulik bruk. Det finnes mange som er kraftige og billige, men som støyer såpass mye at de ikke er egnet til å brukes i rom man skal oppholde seg i samtidig som de står på. Min Biltema-avrukter til 12-1300 er av den sorten. Den er knall på å avfukte, men jeg hadde ikke kunnet ha den på på soverommet mens jeg skulle sove der inne. Den er kun til bruk når jeg ikke er i rommet selv. De mye dyrere er gjerne dyre fordi de er så stillegående at man kan oppholde seg i rommet mens de står på, uten å plages nevneverdig av støy. Anonymkode: e319a...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå