AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Her ville foreldrene gi hovedgaven alene, tross felles økonomi med steforelder i begge hjem. Jeg begynte da å lete etter bra gaver å gi fra meg. Så ble det litt frem og tilbake før foreldrene ble enige om at i tillegg til hovedgaven, så gir de en mindre gave sammen med oss steforeldre. Altså måtte jeg plutselig «dele» gaven min med barnets pappa, som allerede skal gi mye uten meg. Ikke nok med det, så valgte foreldrene å begrense summen (da hadde vi plutselig felles økonomi igjen, siden de så seg berettiget til å bestemme hvor mye jeg skal gi for), slik at når alt kommer til alt sitter jeg igjen med å gi ca 500 kr i konfirmasjonsgave til stebarnet mitt som bor her nesten 50% av tiden. Og det er bestemt og avtalt over hodet på meg. Det føles virkelig feil! Og ikke minst pinlig ovenfor de andre gjestene. Jeg ønsker ikke å lage baluba før en konfirmasjon, men jeg kan vel ikke godta dette? Da vil jeg ærlig talt ikke komme i konfirmasjonen. De øvrige gjestene, som mine foreldre som har møtt barna en håndfull ganger, kommer til å gi dobbelt så mye som meg. Anonymkode: f1209...cbb 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 30. mai 2017 Hva hindrer deg i å gi akkurat det du selv vil? Det er ikke verre enn at du kjøper det du vil/bestemmer et beløp du vil gi, og rett og slett overrekker det på konfirmasjonsdagen. Anonymkode: 2c48e...849 58
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva hindrer deg i å gi akkurat det du selv vil? Det er ikke verre enn at du kjøper det du vil/bestemmer et beløp du vil gi, og rett og slett overrekker det på konfirmasjonsdagen. Anonymkode: 2c48e...849 Vel, det kommer til å bli dårlig mottatt. Summen og gavene er bestemt for at det skal bli likt fra begge hjemmene. Så jeg bryter på en måte avtalen mellom foreldrene om jeg gjør som jeg vil. Anonymkode: f1209...cbb
Antoinette Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Dette er bare noe biomor gjør for å vise at hun fortsatt bestemmer. Hun kjenner nok litt på det at den lille gullungen snart er myndig. Du gir det du vil og lager de drama får det stå for deres egen regning. 31
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Du gir det beløpet du hadde tenkt, verken mer eller mindre.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det kommer til å bli dårlig mottatt. Summen og gavene er bestemt for at det skal bli likt fra begge hjemmene. Så jeg bryter på en måte avtalen mellom foreldrene om jeg gjør som jeg vil. Anonymkode: f1209...cbb Men hvorfor lar du dem bestemme hva du skal gi, uten å legge deg opp i det, da? Jeg ser at det kan være en god idé med å gi likt fra begge hjem, men hvorfor blander du deg ikke inn i den diskusjonen? Si klart ifra at du tenker å gi sånn og slik, og at du ikke er enig i det beløpet de har bestemt for deg. Anonymkode: 2c48e...849 15
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 6 minutter siden, Antoinette skrev: Dette er bare noe biomor gjør for å vise at hun fortsatt bestemmer. Hun kjenner nok litt på det at den lille gullungen snart er myndig. Du gir det du vil og lager de drama får det stå for deres egen regning. Biomor? Er det et ord? Anonymkode: dde63...e8c 22
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Du gir det du vil. Hvorfor orker du å la deg tråkke på!? Anonymkode: 813f4...3dc 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Det forslaget med å overkjøre foreldrene ville jeg ikke hørt på. Som stemor bør du ikke gjøre noe for å lage drama. kan du ikke kjøpe en gave som du gir henne ved en senere anledning eller i forkant av konfirmasjonen? Anonymkode: 0e9e0...0ee 13
Antoinette Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Biomor? Er det et ord? Anonymkode: dde63...e8c Nei, men på KG er det det 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Skrev akkurat det samme som deg over meg. Gi noe etter konfirmasjonen som bare er fra deg. Anonymkode: 9343b...55d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Biomor? Er det et ord? Anonymkode: dde63...e8c Her på kvinneguiden blir det ordet brukt for å nedgradere mors rolle i barnas liv. Anonymkode: 56c57...e88 15
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skrev akkurat det samme som deg over meg. Gi noe etter konfirmasjonen som bare er fra deg. Anonymkode: 9343b...55d Men da stilles jeg fortsatt i et dårlig lys for alle andre gjester. En deltakende stemor som gir mindre enn en vanlig bursdagsgave. Alle ser det. Jeg ønsker ikke å fremstå som sær, gjerrig eller ikke glad i barnet pga noe foreldrene har bestemt. Hi. Anonymkode: f1209...cbb 6
Biloba Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 Wow. Du er voksen og bestemmer selv. Dette er bare mor som er redd for at din gave ikke skal beskjeden i forhold til foreldrenes gave, og være større enn stefars gave. Du må bare si fra til mannen din at du fikser dette selv, og at det bestemte beløpet er upassende for deg og gjør at du føler deg svært beklemt. 14
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Biomor? Er det et ord? Anonymkode: dde63...e8c Jeg er mor selv, og forstår godt hva som menes med biomor. Føler meg ikke nedgradert av den grunn. Vet veldig godt hvem som er mine barn, og de vet velsig godt hvem som er deres mor. Alt man skal henge seg opp i🙄 Ts, gi den summen du ønsker selv, på konfirmasjonsdagen. Ikke gi gave senere, da ser det i allfall ut som du føyer deg etter mor. Som om gaven er hemmelig. Synes det er rart at steforeldre ikke er med på gaven fra foreldrene. Skal stefar også gi egen gave? Da hadde det vært bedre om mor og stefar, far og stemor ga gave hver for seg. Anonymkode: 2e12b...6b9 20
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da stilles jeg fortsatt i et dårlig lys for alle andre gjester. En deltakende stemor som gir mindre enn en vanlig bursdagsgave. Alle ser det. Jeg ønsker ikke å fremstå som sær, gjerrig eller ikke glad i barnet pga noe foreldrene har bestemt. Hi. Anonymkode: f1209...cbb Ingen andre enn deg selv vil tenke på dette. Alle gjestene vet at du bidrar til selskapet, til "hovedgaven" som foreldrene gir, og til egen gave, gjennom familieøkonomien. Og hvorfor er det egentlig så viktig for deg hva de andre gjestene mener og tror? Hos oss ga alle andre større gave enn vi foreldrene gjorde. (Vi ga en gave til 500 kr utenom selskap og klær). Ville du trodd at vi var gjerrige, eller ikke glad i barna våre? Anonymkode: 56c57...e88 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gir det du vil. Hvorfor orker du å la deg tråkke på!? Anonymkode: 813f4...3dc Jeg har sagt til samboeren at det er totalt uaktuelt at de skal bestemme summen og at jeg Ikke møter opp i konfirmasjonen med at min hovedgave er halvparten av hans bi-gave. Hvordan det blir mottatt i den andre leiren vet jeg ikke enda... Anonymkode: f1209...cbb 4
Minlillesky Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 Gi den gaven du selv har tenkt til. Ikke la de kjøre over deg. Det er frekt. Blir de sure på konfirmasjonsdagen, så får du bare si at du ikke er enig i at de bestemmer over deg og tar avgjørelser uten din samtykke. Sett de på plass. 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 Altså, er du mest redd for å tape ansikt overfor de andre gjestene? Handler dette om prestisje og makt?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Altså, er du mest redd for å tape ansikt overfor de andre gjestene? Handler dette om prestisje og makt? Det er følelsen jeg sitter med i alle fall. Anonymkode: 56c57...e88 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå