TinaChristina Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Om barnet har det bra hos foreldrene. At de får dekket sine fysiske og psykiske behov. At de bor rent og har et trygt nettverk.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 De tar kontakt med barnehage, skole,lege,helsestasjon. Alt etter hva som kommer frem i bekymringsmeldingen og hva det gjelder. Anonymkode: 53c6a...361 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Huff, høres ut som et grusomt mareritt. Må være litt av et traume for alle i familien? Men de kommer seg vel i gjennom det dersom de vet at de har "sitt på det tørre og rene"? Eller hvordan er det? Kan alle med barn oppleve dette? Hva om noen får falske anklager mot seg/hevn gjerninger fra noen etc.? Anonymkode: 487a5...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, høres ut som et grusomt mareritt. Må være litt av et traume for alle i familien? Men de kommer seg vel i gjennom det dersom de vet at de har "sitt på det tørre og rene"? Eller hvordan er det? Kan alle med barn oppleve dette? Hva om noen får falske anklager mot seg/hevn gjerninger fra noen etc.? Anonymkode: 487a5...e6a Alle bekymringsmeldinger må undersøkes etter en viss tid. Hvis det viser seg å være tull og de er relativt sikre på det så er det ikke sikkert de innhenter informasjon av andre enn foreldrene, men det spørs som sagt på hvor grovt innholdet i bekymringsmeldingen er. Anonymkode: 53c6a...361 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle bekymringsmeldinger må undersøkes etter en viss tid. Hvis det viser seg å være tull og de er relativt sikre på det så er det ikke sikkert de innhenter informasjon av andre enn foreldrene, men det spørs som sagt på hvor grovt innholdet i bekymringsmeldingen er. Anonymkode: 53c6a...361 Hvor mange undersøkelsessaker ble opprettet i Norge i 2015 og 2016? Hvor mange av disse ble raskt henlagt fordi de var i kategorien "enkelt for Barnevernet og se at disse har alt på stell og at det var en misforståelse etc."? Anonymkode: 487a5...e6a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Hva hvis noen vil hevne seg og sender bekymringsmelding om at barnet blir slått og alt det der. Skal de da akutt plassere barnet vekk fra foreldre selv om meldingen er falsk? For å så finne ut av at alt er bra likevel? Er det ikke traumatisk for barna? Anonymkode: 9c265...c34
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis noen vil hevne seg og sender bekymringsmelding om at barnet blir slått og alt det der. Skal de da akutt plassere barnet vekk fra foreldre selv om meldingen er falsk? For å så finne ut av at alt er bra likevel? Er det ikke traumatisk for barna? Anonymkode: 9c265...c34 Jeg er ingen psykolog, men jeg vil tenke at det er skremmende ja. Anonymkode: 46eff...5e8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 Men de vil plassere barnet vekk fra foreldrene selv om meldingen er falsk? Anonymkode: 9c265...c34
slagelse Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men de vil plassere barnet vekk fra foreldrene selv om meldingen er falsk? Anonymkode: 9c265...c34 Barnevernet kan finne på å dikte opp ting som ikke stemmer, så det er en mulighet. Derfor må man kreve innsyn i alle papirere fortløpende. Å ha en bv sak på seg er belastende også fordi at du vet det det er store muligheter for at saksbehandlerne ikke er ærlige. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 For å si det slik så kan det lønne seg å være litt paranoid når det gjelder barnevernet for det er flere saker der foreldrene har vært godtroende og spilt på "lag" med barnevernet og så har de måttet betale dyrt for det til slutt. Mitt råd er å ta kontakt med advokat så fort som mulig hvis barnevernet skulle velge å gå videre med en sak. Altså etter første møtet. Anonymkode: 53c6a...361 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 55 minutter siden, slagelse skrev: Barnevernet kan finne på å dikte opp ting som ikke stemmer, så det er en mulighet. Derfor må man kreve innsyn i alle papirere fortløpende. Å ha en bv sak på seg er belastende også fordi at du vet det det er store muligheter for at saksbehandlerne ikke er ærlige. Hvorfor i all verden skulle de finne på å dikte opp ting? Anonymkode: 9c265...c34
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å si det slik så kan det lønne seg å være litt paranoid når det gjelder barnevernet for det er flere saker der foreldrene har vært godtroende og spilt på "lag" med barnevernet og så har de måttet betale dyrt for det til slutt. Mitt råd er å ta kontakt med advokat så fort som mulig hvis barnevernet skulle velge å gå videre med en sak. Altså etter første møtet. Anonymkode: 53c6a...361 Hva mener du med å gå videre med en sak? Omsorgovertagelse du mener? Du mener vel ikke at bv tar barn uten grunn? Det nekter jeg å tro på. Rett og slett Anonymkode: 9c265...c34 1
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skulle de finne på å dikte opp ting? Anonymkode: 9c265...c34 Godt spørsmål. Men det er det altså mange som går rundt og tror. At de har en viss kvote av omsorgsovertakelser som skal fylles osv. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 Jeg tok kontakt med de selv. Jeg har vært i noen møter hos de, de har vært på hjemmebesøk og snakket med ungene, de har innhentet opplysninger fra helsesøster, barnehage, Sfo, skole og fastlege. Hadde sikkert føltes enklere om noen andre hadde meldt meg, men jeg har bare positive ting å si om BVT. Fantastiske mennesker som virkelig vil barnas beste! Anonymkode: 2413e...455
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #16 Skrevet 31. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok kontakt med de selv. Jeg har vært i noen møter hos de, de har vært på hjemmebesøk og snakket med ungene, de har innhentet opplysninger fra helsesøster, barnehage, Sfo, skole og fastlege. Hadde sikkert føltes enklere om noen andre hadde meldt meg, men jeg har bare positive ting å si om BVT. Fantastiske mennesker som virkelig vil barnas beste! Anonymkode: 2413e...455 Mente ikke at det hadde føltes enklere om noen andre hadde meldt meg, men eklere. Autokorrekt. For øvrig finner de fort ut om det jeg sier stemmer overens med det barna sier og uttalelser som kommer fra andre instanser. Anonymkode: 2413e...455
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 Når vi hadde kontakt med barnevernet så var det først en samtale med oss foreldre og to fra barnevernet. Så kom de på hjemmebesøk, pratet med mor og far hver for seg og barna hver for seg på skolen. De innhentet opplysninger fra fastlegen, skolen (læreren), helsesøster, legevakt, politi og ppt. På bakgrunn av de opplysningene som kom inn her så henla de saken. Om det hadde vært noe bekymringsfullt så hadde de satt i gang tiltak. Vi fikk beskjed at de hadde to uker på seg og starte undersøkelsene etter mottatt bekymringsmld og den måtte være ferdig i løpet av 3 mnd. Ja, det er belastende å gjennomgå dette, men det må dem om de skal finne ut om barna faktisk har det bra. Må si at de barnevernspedagogene vi hadde som saksbehandlere var veldig profesjonelle og hyggelige. Anonymkode: f45a0...429 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 And here we go again..dere ser selvsagt at det er samme personer som mener akkurat det samme som i alle andre debatter om bv, selv om de har trykket på anonymknappen? Bare sier det. Før dere starter å hugge huet av hverandre. Anonymkode: 34880...630 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: And here we go again..dere ser selvsagt at det er samme personer som mener akkurat det samme som i alle andre debatter om bv, selv om de har trykket på anonymknappen? Bare sier det. Før dere starter å hugge huet av hverandre. Anonymkode: 34880...630 Har lagt merke til det ja. Stilte et enkelt spørsmål bare. Spurte også om de er pliktet til å plassere barna vekk fra foreldre pga falske anklager fra sinte ekser, naboer osv. Eller sjekker de først før de eventuelt plasserer barna vekk. Anonymkode: 9c265...c34
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #20 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til det ja. Stilte et enkelt spørsmål bare. Spurte også om de er pliktet til å plassere barna vekk fra foreldre pga falske anklager fra sinte ekser, naboer osv. Eller sjekker de først før de eventuelt plasserer barna vekk. Anonymkode: 9c265...c34 Nei, det lurer du ikke på. Men altså, siden dere alle er så kunnskapstørste her, er det bare å lese (fra §4-4): https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100/KAPITTEL_4#§4-4 Anonymkode: d76e8...936 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå