Gå til innhold

Hvorfor fikk du barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.5.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er interessert i å vite intensjonen ved valget om å få barn.

Hvis du valgte å få barn, hva var intensjonen?

Jeg lurer rett og slett fordi jeg selv sliter med å se meningen med å få barn. Spesielt i denne verdenen vi lever i. Den er så grusomt kynisk, og det er ikke noen fin verden å vokse opp i, syns jeg. Selv ikke i Norge.

Fikk du barn av utelukkende egoistiske grunner, som at du ville ha en å være glad i? Som var en del av deg?

Anonymkode: 5aeaf...f6b

Jeg har fått barn med damer som har lurt meg til farskap. Ja jeg skriver dette selv om det blir motsagt her. Når de lover på tro og ære at de ikke blir gravide ,og abort blir det visst så skulle skje. Men den gang ei, svindel og fant fra luremus florerer. 

Anonymkode: 53be1...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må sei eg smiler litt at mennene her som seier dei vart lurt og svindla til farskap. Dama sa ditt, dama sa datt..
Veit dåke ikkje korleis ein lager ein baby? Dersom du ABSOLUTT ikkje vil ha unger, så får du slutte å putte den inn då.

Ja, forstår at siutasjonen er bitter, men du har tross alt hatt sex - unger blir til under sex. Kvinner kan bli gravid sjølv med kondom eller p-pille, så det bør aldri vere noko skjokk liksom...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rødtoppen skrev:

Må sei eg smiler litt at mennene her som seier dei vart lurt og svindla til farskap. Dama sa ditt, dama sa datt..
Veit dåke ikkje korleis ein lager ein baby? Dersom du ABSOLUTT ikkje vil ha unger, så får du slutte å putte den inn då.

Ja, forstår at siutasjonen er bitter, men du har tross alt hatt sex - unger blir til under sex. Kvinner kan bli gravid sjølv med kondom eller p-pille, så det bør aldri vere noko skjokk liksom...?

De fleste menn stoler på dama. Spesielt i et forhold. Skal en ikke gjøre dette?  I såfall er et forhold dødt. 

Anonymkode: 53be1...658

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎05‎.‎2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er interessert i å vite intensjonen ved valget om å få barn.

Hvis du valgte å få barn, hva var intensjonen?

Jeg lurer rett og slett fordi jeg selv sliter med å se meningen med å få barn. Spesielt i denne verdenen vi lever i. Den er så grusomt kynisk, og det er ikke noen fin verden å vokse opp i, syns jeg. Selv ikke i Norge.

Fikk du barn av utelukkende egoistiske grunner, som at du ville ha en å være glad i? Som var en del av deg?

Anonymkode: 5aeaf...f6b

Jeg ønsket meg barn, mannen min ønsket seg barn, vi ville være en familie med barn. Vi var glad i hverandre, men ønsket kanskje flere å være glad i? Vi vurderte seriøst  adopsjon, så "en del av meg" som i samme DNA-biologisk var det ikke, men "noen som ble en del av familien"-ja. Meningen med å få barn, vel, det gir i hvertfall hverdagen både mening og perspektiv, det gir hele livet og verden mening, og gjør verden mye mindre kynisk. Jeg syns det er en fantastisk verden å vokse opp i, og spesielt i Norge i dag, mine barn er heldige og har et meget godt liv.

Anonymkode: 5c087...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rødtoppen skrev:

Må sei eg smiler litt at mennene her som seier dei vart lurt og svindla til farskap. Dama sa ditt, dama sa datt..
Veit dåke ikkje korleis ein lager ein baby? Dersom du ABSOLUTT ikkje vil ha unger, så får du slutte å putte den inn då.

Det handler om tillit, det er vel kanskje ikke så viktig for deg(?)

Gitt at du i en setting har fått en nye kjæreste, hvor viktig er det for deg å kunne ha tillit til din kjæreste om at han ville stilt opp for deg dersom du ble alvorlig syk? Generelt i hverdagen, skal man ikke kunne stole på de man er glad i, eller må man alltids ta forhåndsregler og stålsette seg mot sannsynlige hendelser? Hvor viktig er sex og intimitet for en kvinne i et forhold? Hvor viktig er det samme for mannen i forholdet? Dersom ei dame hadde lurt meg på den måten, ville jeg like godt gått på dagen og latt henne ha ønsket sitt for selv når det kom til verden.

Anonymkode: cf0ab...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått barn med damer som har lurt meg til farskap. Ja jeg skriver dette selv om det blir motsagt her. Når de lover på tro og ære at de ikke blir gravide ,og abort blir det visst så skulle skje. Men den gang ei, svindel og fant fra luremus florerer. 

Anonymkode: 53be1...658

Når de sitter der med barnet som alenemor så ser de hvor slitsomt det egentlig er :) Så på en måte får de igjen. Oj var visst ikke så enkelt likevel. Jeg har til og med ei dame som hjelper meg når han er her, så for meg er det ikke stress. For henne som er alene er det stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg plutselig ble gravid. Skulle ønske det skjedde 10 år senere, men jeg er kjempeglad i skatten min <3 

 

Anonymkode: 41b4b...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/29/2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer rett og slett fordi jeg selv sliter med å se meningen med å få barn.

Anonymkode: 5aeaf...f6b

Meningen med å få barn er barn.

Anonymkode: 5df74...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn stoler på dama. Spesielt i et forhold. Skal en ikke gjøre dette?  I såfall er et forhold dødt. 

Anonymkode: 53be1...658

Gensidig respekt og tillit er avgjerande for et forhold! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om tillit, det er vel kanskje ikke så viktig for deg(?)

Gitt at du i en setting har fått en nye kjæreste, hvor viktig er det for deg å kunne ha tillit til din kjæreste om at han ville stilt opp for deg dersom du ble alvorlig syk? Generelt i hverdagen, skal man ikke kunne stole på de man er glad i, eller må man alltids ta forhåndsregler og stålsette seg mot sannsynlige hendelser? Hvor viktig er sex og intimitet for en kvinne i et forhold? Hvor viktig er det samme for mannen i forholdet? Dersom ei dame hadde lurt meg på den måten, ville jeg like godt gått på dagen og latt henne ha ønsket sitt for selv når det kom til verden.

Anonymkode: cf0ab...cf5

Gjensidig respekt og tillit er avgjerande for eit forhold! :)

Eg ville nok ikkje hatt ubeskytta sex heilt i starten av eit forhold, er visse ting som bør kontrollerast først - ein bør alltid skjekke seg for seksuelt overførbare sjukdommar før og etter ein sexpartner. Og tillit er noko ein bygger opp over tid, det er ikkje noko ein berre plutselig har for kvarandre sjølv om ein er offesiell på facebook! :) Det er og eit "triks" å faktisk bli kjent med kvarandre før ein går inn i eit forhold, og å bli kjent er faktisk ikkje å date eit par mnd.
Og dersom forholdet skranter, eller kvinna seier at ho kunn vil ha sex utan kondom for det er betre for ho - eh, nei. Då er det noko som skurrer...

Me lever i 2017 - sex og intimitet er like viktig for kvinner som det er for menn - problemet er at samfunnet har lagt til rette for kvinner skal føle skam dersom dei har sexlyst, og at dei ikkje skal vere den dominante. 

Dersom eg hadde blitt gravid, og mannen ikkje ville ha barnet - ukjent far på fødselsattesten, ingen betaling, ingen kontakt med ungen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk barn fordi vi hadde lyst på barn,.og jeg innrømmer at jeg ikke hadde stort med følelse ved og bli mamma når jeg gikk gravid med nr 1. Tenkte ikke på hvirdan fødsel vil være men tok ting veldig rolig.

Men når de la vår første datter på bryster så var jeg solgt og kjærligheten til henne var der med en gang. Å det er mye jobb når de er små,mye jobb når de starter på skole. Men gud så nydelig de er og jeg ville ikke vært det foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått barn med damer som har lurt meg til farskap. Ja jeg skriver dette selv om det blir motsagt her. Når de lover på tro og ære at de ikke blir gravide ,og abort blir det visst så skulle skje. Men den gang ei, svindel og fant fra luremus florerer. 

Anonymkode: 53be1...658

Hallo... Lever du på 1800 tallet?

Har du hørt om tingen KONDOM????

En liten plastikkdings som du trer på snurrebassen.. Får kjøpt de på apotek eller daglivarebutikk.. Har du tilfeldig sex med ei dame så stoler du ikke på at hun bruker pilla da bruker du KONDOM.

Blir matt av mannfolk som skylder på dama at de er blitt gravide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Gud vet. Biologisk behov? Ut av det blå kom det en tanke om at jeg måtte simpelthen ha en baby. Og det behovet var sterkt, fylte tankene mine og lot seg ikke stanse.

Anonymkode: f9a24...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange her som kun tenker på sine egne behov for å ha noe å dille med og ikke på barnet som må vokse opp i en så grusom verden. Stakkars små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Calypso skrev:

Mange her som kun tenker på sine egne behov for å ha noe å dille med og ikke på barnet som må vokse opp i en så grusom verden. Stakkars små.

Du høres jo her ut som et offer.

Andre tenker muligheter: de vil være med på å videreutvikle verden, 

Anonymkode: 5df74...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jo her ut som et offer.

Andre tenker muligheter: de vil være med på å videreutvikle verden, 

Anonymkode: 5df74...cea

Meget tvilsomt at det er verdensutviklingen som er i fokus når man ønsker seg barn. Den eneste plausible tilnærmingen til dét er videreføring av ens egen genetiske og materielle arv. Jeg er ikke noen offer men all den egoismen og kynismen som rår i dagens samfunn er avskrekkende mtp hvem jeg skal ha barn med og hvilke mennesker mine eventuelle barn ville oppvokst i blant.

Anonymkode: cf0ab...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meget tvilsomt at det er verdensutviklingen som er i fokus når man ønsker seg barn. Den eneste plausible tilnærmingen til dét er videreføring av ens egen genetiske og materielle arv. Jeg er ikke noen offer men all den egoismen og kynismen som rår i dagens samfunn er avskrekkende mtp hvem jeg skal ha barn med og hvilke mennesker mine eventuelle barn ville oppvokst i blant.

Anonymkode: cf0ab...cf5

Men det er jo der vi har forskjellige meninger/erfaringer: jeg har overhodet ingen motforestillinger når det gjelder mine barn, som vokser opp hos min mann og meg, med våre gode, snille familier rundt seg, i et godt strøk i et fin by i et godt land å bo i, Norge. De har gått i en utrolig bra barnehage der "egoisme og kynisme" aldri ville bli brukt som adjektiv for å beskrive noe som helst, de er trygge, optimistiske, skolen er et hyggelig sted. Det er du som er pessimistisk og kynisk hvis du ikke omgir deg med noen gode mennesker, og tror sjansen for å finne en livsledsager som er snill og uegoistisk er ikke-eksisterende. Når man får barn, kan man man ikke være egoistisk og kynisk. Men absolutt, du bør ikke få barn før du har noen som du virkelig ønsker å få barn med, som du tror at barnet vil få en god oppvekst sammen med (og det samme gjelder deg selv, selvfølgelig). Er det kynisme, pessimisme og egoisme du kan tilby, flott at du ikke ønsker det.

Anonymkode: 5c087...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt prosjekt... Vi fikk to.

Anonymkode: 1eb84...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...