Gå til innhold

Hvorfor fikk du barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er interessert i å vite intensjonen ved valget om å få barn.

Hvis du valgte å få barn, hva var intensjonen?

Jeg lurer rett og slett fordi jeg selv sliter med å se meningen med å få barn. Spesielt i denne verdenen vi lever i. Den er så grusomt kynisk, og det er ikke noen fin verden å vokse opp i, syns jeg. Selv ikke i Norge.

Fikk du barn av utelukkende egoistiske grunner, som at du ville ha en å være glad i? Som var en del av deg?

Anonymkode: 5aeaf...f6b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte som deg før. Hadde mye angst fordi jeg tenkte for stort. Ja livet er annerledes enn før hundre år siden, men kan allikevel være bra. Det spørs jo hvordan man ser på det. For min del  fant jeg mannen i mitt liv og den biologiske klokka begynte å tikke og vi hadde begge lyst på barn. Det tok litt tid og var utrolig vondt å være ufrivillig barnløse i den perioden. Du kan velge hvordan du ser på det. På en måte kan det nok ses på som egoistisk, på en annen måte ikke. 

Barn gir verden håp og glede. Jeg ser at alle lyser opp rundt jr og at den gleden kan spres til andre familiemedlemmer :)

Anonymkode: eb21c...897

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barn fordt det var ett stort ønske, sønnen vår fyller dagene våre med så mye latter og glede. Kunne aldri vært for uten han. Vi har en til på vei, men det blir forøvrig siste. Barn tar mye tid og koster mye penger. De to siste er egentlig ikke viltige for meg, jeg elsker den jobben mamma rollen gir meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke få barn, vi lever i en verden hvor det eksisterer alt for mange mennesker fra før av

Anonymkode: 83eaf...32c

• Liker 2
Skrevet

Å få barn gir livet en helt annen mening enn uten. 

Selv om det er midlertidig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke få barn, vi lever i en verden hvor det eksisterer alt for mange mennesker fra før av

Anonymkode: 83eaf...32c

TS her.

Ja, men folk må gjøre sin egne valg. Helt naturlig å ville ha barn, samtidig som det er helt naturlig å ikke ville ha.

Jeg er ganske delt. Jobbmarkedet ser vanskelig ut, og det blir stadig større krav til utdanning og kompetanse. Det blir hardere kamp om jobbene og om tilværelsen generelt. Man bør være ganske hardhudet for å overleve, selv i dag. Hvordan blir det om 10 eller 20 år til?

Verden består av så mye sykdom, kanskje ville jeg vært engstelig for at ungen min ble syk, psykisk eller fysisk. Eller et eller annet som gjorde at han/hun ikke mestrer livet.

Gjest Axl Rose
Skrevet

For eksen var gal etter å få barn. Tydeligvis det viktigste i livet og eneste hun lever for. Så ble tvunget. Nå har hun innrømmet at det å få barn var ikke så lett som hun trodde. Hun skulle ønsket hun hadde ventet lenger, og HØRT på meg. 

Skrevet (endret)

-

Endret av BerntHulken
AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn først og fremst fordi jeg ikke fant en 'gyldig' grunn til å ta abort. Skulle i utgangspunktet ikke ha barn i det hele tatt. MEN, har aldri angret på valget. Ønsker flere nå. Det er noe spesielt med å ha egne barn, det utvider virkelig horisonten, på godt og vondt.

Anonymkode: 4d4c7...081

Skrevet

Jeg fikk barn uten mål og mening, føler det var et indre instinkt heller enn veloverveid. Jeg er helt enig i det du skriver, og det er ingen logikk i å få barn tul verden slik jeg ser det.

Var nærmere 30, drømme-mannen ville gjerne ha barn, utdanning og veldig bra jobb var i boks, var jeg kanskje klar for nye utfordringer? Må si jeg ærlig talt lurer selv, men er samtidig overraskende og inderlig glad jeg fikk barn. Angrer faktisk litt på at vi ikke fikk flere enn to.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var enebarn og ønsket meg en stor familie. Barn har jeg alltid likt og ønsket meg 4. Har de fire nå. Og de gir livet mitt mening. Et liv uten barn kunne jeg ikke tenkt meg. Det er ikke sånn at jeg ikke har noe sosialtliv selv. Lever livet med venner og reising osv. Barna er ganske spredt mellom 20 og 3 år ( samme pappa ;) . Jeg bare elsker følsen av å være en mamma.  Den kjærligheten og lykken er vanskelig å beskrive,den må nok oppleves❤️  Ps ikke sikkert alle føler slikt men akkurat jeg gjør det:)

Anonymkode: a0199...206

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er interessert i å vite intensjonen ved valget om å få barn.

Hvis du valgte å få barn, hva var intensjonen?

Jeg lurer rett og slett fordi jeg selv sliter med å se meningen med å få barn. Spesielt i denne verdenen vi lever i. Den er så grusomt kynisk, og det er ikke noen fin verden å vokse opp i, syns jeg. Selv ikke i Norge.

Fikk du barn av utelukkende egoistiske grunner, som at du ville ha en å være glad i? Som var en del av deg?

Jeg fikk barn fordet jeg ønsket meg barn, har alltid hatt lyst på mange barn og syns det er en berikelse å ha dem alle.

Barn er flotte uansett alder. Nå har jeg barn i alle aldre fra 22 til 1 år, men føler nå at jeg er for gammel til å sette flere barn til verden.

Ja verden har forandret seg men ikke bare til det verre, barn i dag har enda flere muligheten enn f.eks det jeg hadde når jeg var barn.

Skrevet
5 timer siden, Bootyhunter skrev:

For eksen var gal etter å få barn. Tydeligvis det viktigste i livet og eneste hun lever for. Så ble tvunget. Nå har hun innrømmet at det å få barn var ikke så lett som hun trodde. Hun skulle ønsket hun hadde ventet lenger, og HØRT på meg. 

Er du såpass tøffel da at du ikke klarer å ta på deg en kondom å si nei?. Ekstremt feigt å skylde på andre

• Liker 3
Gjest Axl Rose
Skrevet
9 timer siden, vivale skrev:

Er du såpass tøffel da at du ikke klarer å ta på deg en kondom å si nei?. Ekstremt feigt å skylde på andre

Jeg er så langt i fra tøffel som det går an å være. Ingen får gjøre med meg som de vil. Det ble tross alt slutt mellom meg og eks etter hun ble gravid.

Problemet var at jeg stolte på kjæresten min. Det normale er at man i forhold skal kunne stole på kjærestene sine. Tydeligvis gjorde jeg en alvorlig feil der og stolte på det falske babysyke kvinnemenneske. Jeg skulle få la vær å bruke kondom for sexen ble bedre for henne uten og jeg kunne slappe av. Hun brukte pillen. Noe hun løy om altså for å bli gravid. Hun innrømmet jo alt. Det skal hun ha. Ikke alle kjerringer tørr å innrømme noe sånt.

Vi er venner i dag for barnet sin del og kun for hans del. Jeg har ny herlig dame. Som synes det var det styggeste hun hadde hørt. Da er man desperat og litt gal i hodet når man lurer til seg barn.

Nå når hun ser hvor sliten hun er så angrer hun. Er jo hun som har han mest. Hos meg er han annen hver helg. Hun får nesten ikke tid å være med venner en gang. De vil jo ut å leve livet mens eksen sitter der. Hun kan takke seg selv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Folk får barn fordi de knuller.

Det er lettere å få barn enn det er å bestille en pizza.

Anonymkode: 112d7...ba7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter mitt første barn nå fordi det er noe min mann og jeg ønsker å ha i sammen. Vi ønsker å dele kjærligheten vår med hverandre og kjærlighetsbarnet vårt. 

Anonymkode: 34a09...0ef

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville kjenne på denne følelsen, den følelsen folk sier du får for dine egne barn, som ikke kan sammenlignes med noe annet. En fyr jeg møtte på pub i London en gang, sa til meg; "You never know what love is, until you've had children". Det var da jeg var ung og partyløve, og hadde ingen planer om å få barn. Men av en eller annen grunn bet jeg meg merke i den uttalelsen og glemte det aldri. Og den stemmer 100%.

Jeg ville også gjerne vite at "det kommer noen etter meg". Altså at jeg får en arving, som slekter på meg, en helt unik person som kom til livet og ble den han ble, bare fordi jeg fantes.

Mitt barn ble født da jeg var 32, og livet har aldri vært det samme siden :-) Den uendelige følelsen av kjærlighet som man får til sine barn, kan virkelig ikke sammenlignes med NOE annet. Det beste i livet.

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Jeg var egentlig ikke veldig opptatt av at jeg måtte bli mor. Men etter evigheter på pillen så ville jeg la kroppen komme i gjenge igjen og i en alder av 32 så ble jeg jo ikke akkurat yngre om jeg skulle bli gravid.

Det klaffet veldig fort og jeg ble overrasket over hvor naturlig det føltes å bære et barn. Da sønnen min ble født så ga han meg en helt ny mening med livet og jeg har aldri vært mer trygg og sikker meg selv og hva jeg vil her i livet. Han bringer meg så mye kjærlighet og glede og jeg kan ikke se for meg et liv uten han :) 

Å bli mamma er det beste som har har skjedd meg.

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2017 den 3.08, vivale skrev:

Det et ikke slik det funger I praksis. Alle vet,  også damer at vil de ha sex med en mann uten kondom får de til dette. Her var de også I et forhold. Gjør du ikke som jeg sier er forholdet over. Eller hun gjør livet surt for mannen på andre måter. 

Dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: 53be1...658

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...