Gå til innhold

Bridal Shower??? wtf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det henger sammen med den stadige gaveutviklingen i samfunnet nå. Det skapes flere og flere anledninger til å gi og motta gaver. Påskeegget skal ikke lenger bare inneholde godteri, det skal kjøpes dyre gaver som legges i også. Jeg tror det henger sammen med behovet for å bli sett, føle seg verdifull. Jo mer gaver, jo bedre føler man seg. Følelsen en gave gir varer imidlertid ikke så lenge, så det må stadig pøses på med nye "gavedager". Trist utvikling. . 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært no go for meg gitt. Makan til frekkhet skal man lete lenge etter.

Blir jeg bedt på noe sånt, så kommer jeg ikke uansett hvem det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Utstyr til det nye hjemmet:

Oppvaskluter?

Var den jeg tenkte jeg og. Hvis tradisjonen er at man i brudedusjen gir utstyr til hjemmet, så er jo oppvaskluter, håndklær ol helt rett. Det koster ikke skjorta av kroppen. Tesil, kjeleunderlag osv, utrolig mye man kan slippe unna med hvis man vil være med på festen ;) 

Sånn ellers, folk bør velge, enten dusj eller utdrikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, Pinkee skrev:

Var den jeg tenkte jeg og. Hvis tradisjonen er at man i brudedusjen gir utstyr til hjemmet, så er jo oppvaskluter, håndklær ol helt rett. Det koster ikke skjorta av kroppen. Tesil, kjeleunderlag osv, utrolig mye man kan slippe unna med hvis man vil være med på festen ;) 

Sånn ellers, folk bør velge, enten dusj eller utdrikking.

Eller man kjøpe en teskje eller en asjett av serviset Bridezillaen ønsker seg og de resterende fem teskjeene eller asjettene blir gitt i brylluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2017 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat som om det er så lett å svare: "Dessverre, nei takk" når det dreier seg om venner man har jevnlig omgang med. Du tror kanskje ikke at brudeparet da spør hvorfor man ikke kommer, og at det ikke er bare-bare å finne på en unnskyldning? Eller tenker du at det blir greit mottatt å si: "Dessverre, men jeg ønsker ikke å prioritere å bruke penger på deres bryllup" til en vordende brud som er helt oppslukt av sin "store" dag? 

Det der er faktisk en oppskrift på å miste venner. Så da er det betal eller forsvinn. 

Anonymkode: d5af8...d7a

Nå vrir du på det jeg skrev. Jeg skrev at man MÅ ingenting. Du velger selv hva du vil være med på. Du MÅ aldeles ikke bruke penger på det nyeste påfunnet "bridal shower". Du MÅ ikke være med i utdrikningslag. Å få invitasjon til bryllup er vel gledelig for de fleste, vil jeg tro. Så dårlig råd har vel de færreste at de ikke kan spandere en gave på brudeparet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2017 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Love å leve sammen evig ja, synd at de fleste bryter det løftet også. Ikke at det gjør noe at folk skiller seg, men man burde nesten tone ned det løftet.... Tror SVÆRT få norske par i dag holder sammen på grunn av det løftet. "Nei, vi er skikkelig drittlei hverandre og har egentlig råd til å flytte fra hverandre, men vi lovet jo i bryllupet å holde sammen for alltid, så...."

Anonymkode: 0392f...da4

Når slike par bryter med hverandre, burde de levere tilbake bryllupsgavene, uansett hvor lenge siden det er de giftet seg

Anonymkode: 4d987...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2017 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Når slike par bryter med hverandre, burde de levere tilbake bryllupsgavene, uansett hvor lenge siden det er de giftet seg

Anonymkode: 4d987...b9e

Hjelpes, du ville virkelig ha tilbake gaven du gav noen for ca 20 år siden? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2017 den 18.25, Arabella skrev:

Nå vrir du på det jeg skrev. Jeg skrev at man MÅ ingenting. Du velger selv hva du vil være med på. Du MÅ aldeles ikke bruke penger på det nyeste påfunnet "bridal shower". Du MÅ ikke være med i utdrikningslag. Å få invitasjon til bryllup er vel gledelig for de fleste, vil jeg tro. Så dårlig råd har vel de færreste at de ikke kan spandere en gave på brudeparet. 

Nei da, man MÅ ingen ting, men dersom man ønsker å fortsatt ha sosial omgang med brudeparet selv etter den "store" dagen så er det klart det koster en del for å unngå sure miner. Slik er det bare :) 

Anonymkode: d5af8...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2017 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Nei da, man MÅ ingen ting, men dersom man ønsker å fortsatt ha sosial omgang med brudeparet selv etter den "store" dagen så er det klart det koster en del for å unngå sure miner. Slik er det bare :) 

Anonymkode: d5af8...d7a

Vel, hvis bruden blir sur fordi man velger å ikke dusje henne med andre presanger enn bryllupsgaven som er til dem begge, så kan hun bare gi blanke i å snakke til de som velger å ikke komme i bridal showeren. De er sikkert like blide for det, de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...