AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #41 Skrevet 30. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke riktig. Utdrikningslag er bachelor eller bachelorette party. Her er en forklaring på forskjellen på de to "eventene": http://www.theweddingnotebook.com/checklist/the-difference-between-a-bridal-shower-and-a-bachelorette-party/ Her er også en forklaring fra en australier: "I think our American friends have mostly gone to bed, so I’ll try to answer: the bachelorette is just like a hens’ night. The bridal shower is a gift giving party. Unlike the bachelorette/hens party, older women are invited to the bridal shower. Traditionally, the gifts are household-type items for the bride. I’ve never been to one, but I wouldn’t be surprised if they begin to catch on, like baby showers are." Anonymkode: c248b...619 Uff jeg leste det på nettet etter jeg postet denne da jeg søkte på "utdrikningslag på engelsk" Prøvde å finne en logisk forklaring på galskapen, men den finnes visst ikke. Hadde nektet å delta i så fall. Heldigvis for gjesten så står det at man slipper å gi gave om man ikkr kommer. Når enkelte er så grådige så gir det også en bitter smak i munnen til bryllupsgave også. Frister lite å gi gaver til grådige folk som synes de fortjener alt de får.... Anonymkode: 7c376...a18 2
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2017 #42 Skrevet 30. mai 2017 Hvis man er en nær venn forventes det vel at man skal gi gave på kanskje minimum 500 kr til brudedusjen, så kommer utdrikningslaget på kanskje ca 1000, så kommer antrekk og sko til bryllup ( må selvfølgelig ikke kjøpe nytt) på ca 1500-3000 kr, så kommer gave til selve festen på ca 1000. Vi snakker 5000 kr + her. Forventer folk som skal gifte seg om dagen at folk skal betale så mye bare fordi de har bestemt seg for å "leve sammen i gode og onde dager"? Hvor er ydmykheten blitt av? 6
Rosalie Skrevet 1. juni 2017 #43 Skrevet 1. juni 2017 Jøss, to utdrikningslag, faktisk. Frekkhetens nådegave. Hun skal ikke ha hen party i samme slengen, da? Jeg hadde definitivt ikke deltatt. I hvert fall ikke siden bruden er så frekk at hun legger ved ønskeliste. 3
Sirah Skrevet 1. juni 2017 #44 Skrevet 1. juni 2017 Dette har jeg aldri hørt om engang! Jeg hadde nok takket nei. Det er ikke alt amerikansk man trenger å innføre 🙄 4
Gjest lurven Skrevet 4. juni 2017 #45 Skrevet 4. juni 2017 høres litt frekt ut, vær litt frekk tilbake og kjøp en billig gave fra nille
melatonin Skrevet 5. juni 2017 #46 Skrevet 5. juni 2017 På Monday, May 29, 2017 den 21.37, AnonymBruker skrev: Det er bruden selv som inviterer. Festen skal være hjemme hos henne, "I samarbeid med mamma, tante X og tante Y" ts Anonymkode: 0a078...1d0 Er ønskelisten den samme som til bryllupet? Hadde spilt mega dum og spurt om jeg da skulle skrive på et kort hva bryllupsgave var og sette på gavebordet, slik at det ikke så ut som om jeg kom tomhendt I selve bryllupet. Så se om de skriver at det forventes gave i begge selskapene, da hadde jeg takket nei til brudedusj. Hadde nok gjort det lell altså, men hva faen er det folk tror nå til dags? At folk skal overøse dem med gaver forde de ut av fri vilje har valgt å gifte seg? Holdet med EN gave! 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #47 Skrevet 9. juni 2017 Utdrikningslag og annet tull har egentlig ingen hensikt i dagens samfunn. De aller fleste ektepar har vel bodd sammen i fleire måneder / år som kjærester og samboere, før de faktisk velger å gifte seg. Men fest og gaver skal de ha uansett! Slike utdrikningslag er bare en latterlig unnskyldning for å stikke på byen, og drikke store mengder alkohol. Dette blir jo bare krampeaktig og pinlig.. Bryllup varer jo bare en enkelt dag uansett, før det er rett tilbake til den kjedelige og grå hverdagen igen. Bortsett fra at man har ring på fingeren, ett par fine bilder fra "den store dagen" hengende på stueveggen. Anonymkode: 8840b...7de 2
Djungelvrål Skrevet 9. juni 2017 #48 Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdrikningslag og annet tull har egentlig ingen hensikt i dagens samfunn. De aller fleste ektepar har vel bodd sammen i fleire måneder / år som kjærester og samboere, før de faktisk velger å gifte seg. Men fest og gaver skal de ha uansett! Slike utdrikningslag er bare en latterlig unnskyldning for å stikke på byen, og drikke store mengder alkohol. Dette blir jo bare krampeaktig og pinlig.. Bryllup varer jo bare en enkelt dag uansett, før det er rett tilbake til den kjedelige og grå hverdagen igen. Bortsett fra at man har ring på fingeren, ett par fine bilder fra "den store dagen" hengende på stueveggen. Anonymkode: 8840b...7de Jeg tror de aller fleste brudepar "lever" en stund på den ene dagen. Det er ikke ver dag man lover å leve sammen evig. Hverdagen kommer tidsnok tilbake men tviler på at den gjør det uka etter. Dessuten reiser jo de fleste på en tur, og der kan man jo fortsette festen. Det skal ihvertfall vi gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #49 Skrevet 10. juni 2017 19 timer siden, Mystix skrev: Jeg tror de aller fleste brudepar "lever" en stund på den ene dagen. Det er ikke ver dag man lover å leve sammen evig. Hverdagen kommer tidsnok tilbake men tviler på at den gjør det uka etter. Dessuten reiser jo de fleste på en tur, og der kan man jo fortsette festen. Det skal ihvertfall vi gjøre. Love å leve sammen evig ja, synd at de fleste bryter det løftet også. Ikke at det gjør noe at folk skiller seg, men man burde nesten tone ned det løftet.... Tror SVÆRT få norske par i dag holder sammen på grunn av det løftet. "Nei, vi er skikkelig drittlei hverandre og har egentlig råd til å flytte fra hverandre, men vi lovet jo i bryllupet å holde sammen for alltid, så...." Anonymkode: 0392f...da4
Arabella Skrevet 10. juni 2017 #50 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 20 timer siden, Mystix skrev: Jeg tror de aller fleste brudepar "lever" en stund på den ene dagen. Det er ikke ver dag man lover å leve sammen evig. Hverdagen kommer tidsnok tilbake men tviler på at den gjør det uka etter. Dessuten reiser jo de fleste på en tur, og der kan man jo fortsette festen. Det skal ihvertfall vi gjøre. Det er ikke akkurat sånn det lyder, da. I korthet etter min hukommelse "å ta til ekte, elske og ære, være tro mot hverandre, leve sammen i gode og onde dager inntil døden skiller dere ad." Endret 10. juni 2017 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #51 Skrevet 10. juni 2017 På 29.5.2017 den 19.45, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke utdrikningslag. Utdrikningslaget ligger på Facebook allerede og er 2 uker før bryllupet, og jeg er heldigvis ikke invitert (er nok for gammal, hehe). Så det er rett og slett en dame/jentekveld før bryllupet der man skal ha med seg (dyre) gaver. - ts - Anonymkode: 0a078...1d0 HAHAHA Hadde lett takket nei. Anonymkode: 5fb6b...165
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #52 Skrevet 10. juni 2017 Hadde aldri reist på noe slikt. Anonymkode: 70d8e...68a
Million Skrevet 10. juni 2017 #53 Skrevet 10. juni 2017 Jeg hadde ikke deltatt på en så åpenbar gavesanking. Grådig og frekt! Neitakk! Det får holde med én gave til bryllupsdagen. 1
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2017 #54 Skrevet 21. juni 2017 På 30.5.2017 den 23.10, Mystix skrev: Hvis man er en nær venn forventes det vel at man skal gi gave på kanskje minimum 500 kr til brudedusjen, så kommer utdrikningslaget på kanskje ca 1000, så kommer antrekk og sko til bryllup ( må selvfølgelig ikke kjøpe nytt) på ca 1500-3000 kr, så kommer gave til selve festen på ca 1000. Vi snakker 5000 kr + her. Forventer folk som skal gifte seg om dagen at folk skal betale så mye bare fordi de har bestemt seg for å "leve sammen i gode og onde dager"? Hvor er ydmykheten blitt av? Du kan stille spørsmål du. Slike bruder vil jeg riste.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #55 Skrevet 21. juni 2017 Akkurat som om å delta i bryllup ikke alt er dyrt nok for gjestene... Er man riktig heldig må både en selv og samboer/mann delta i utdrikningslag for samme bryllup, med en prislapp på minimum 1000-1500 per hode (dvs. 2-3000 kr. for et par), så må man gi bryllupsgave til 1000,- kr., kanskje skaffe barnevakt til 500-1000 kr., transport til og fra både utdrikningslagene og vielse/bryllupsfest (og kanskje hotell?) samt at dersom man er riktig uheldig er dressen for liten, kjolen for trang og slipset har blitt rotet bort nederst i en skuff. Jeg grøsser hver gang en bryllupsinvitasjon dumper ned i postkassen, for da vet jeg at årets feriebudsjett går rett på dunken. Jeg håper virkelig jeg aldri blir bedt i to bryllup samme år for da blir sommerferien å sitte på terrassen og spise nudler mens ungene plasker rundt i et oppblåsbart basseng fra Europris... Anonymkode: d5af8...d7a 3
Arabella Skrevet 21. juni 2017 #56 Skrevet 21. juni 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat som om å delta i bryllup ikke alt er dyrt nok for gjestene... Er man riktig heldig må både en selv og samboer/mann delta i utdrikningslag for samme bryllup, med en prislapp på minimum 1000-1500 per hode (dvs. 2-3000 kr. for et par), så må man gi bryllupsgave til 1000,- kr., kanskje skaffe barnevakt til 500-1000 kr., transport til og fra både utdrikningslagene og vielse/bryllupsfest (og kanskje hotell?) samt at dersom man er riktig uheldig er dressen for liten, kjolen for trang og slipset har blitt rotet bort nederst i en skuff. Jeg grøsser hver gang en bryllupsinvitasjon dumper ned i postkassen, for da vet jeg at årets feriebudsjett går rett på dunken. Jeg håper virkelig jeg aldri blir bedt i to bryllup samme år for da blir sommerferien å sitte på terrassen og spise nudler mens ungene plasker rundt i et oppblåsbart basseng fra Europris... Anonymkode: d5af8...d7a Du lager deg vanskeligheter, synes jeg. Du MÅ ingenting. Du MÅ ikke delta i utdrikningslag. Det er en horribel uskikk etter mitt syn. Det var ikke vanlig den gangen jeg giftet meg. Hvis du takker "Ja" til bryllupet, MÅ du ikke kjøpe en kjempedyr gave, du MÅ ikke kjøpe ny kjole og annet utstyr osv. osv. Hvis en invitasjon alt i alt blir for dyrt for en, takker man "dessverre, nei takk". 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #57 Skrevet 21. juni 2017 På 1.6.2017 den 15.52, Sirah skrev: Dette har jeg aldri hørt om engang! Jeg hadde nok takket nei. Det er ikke alt amerikansk man trenger å innføre 🙄 Hvis man er under 40, har man i hvert fall hørt om det. Dustete, ja. Anonymkode: 39c30...d59
Sheherasade Skrevet 2. juli 2017 #58 Skrevet 2. juli 2017 På 29/5/2017 den 21.47, AnonymBruker skrev: Drit i ønskelista hennes, gi henne boka til James Wallmann "stuffocation" som gave. Hun vil bli målløs, på godt og vondt. Anonymkode: 9c98c...858 Nei, dette ble bare sært (bridal shower, altså). Må bare si meg enig med de andre her.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #59 Skrevet 2. juli 2017 På 21.6.2017 den 20.16, Arabella skrev: Du lager deg vanskeligheter, synes jeg. Du MÅ ingenting. Du MÅ ikke delta i utdrikningslag. Det er en horribel uskikk etter mitt syn. Det var ikke vanlig den gangen jeg giftet meg. Hvis du takker "Ja" til bryllupet, MÅ du ikke kjøpe en kjempedyr gave, du MÅ ikke kjøpe ny kjole og annet utstyr osv. osv. Hvis en invitasjon alt i alt blir for dyrt for en, takker man "dessverre, nei takk". Ja, akkurat som om det er så lett å svare: "Dessverre, nei takk" når det dreier seg om venner man har jevnlig omgang med. Du tror kanskje ikke at brudeparet da spør hvorfor man ikke kommer, og at det ikke er bare-bare å finne på en unnskyldning? Eller tenker du at det blir greit mottatt å si: "Dessverre, men jeg ønsker ikke å prioritere å bruke penger på deres bryllup" til en vordende brud som er helt oppslukt av sin "store" dag? Det der er faktisk en oppskrift på å miste venner. Så da er det betal eller forsvinn. Anonymkode: d5af8...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #60 Skrevet 2. juli 2017 Del summen du hadde tenkt å bruke på bryllupsgave i to. Kjøp noe dritt til bruden for ene halvdelen og noe verktøy, fiskeutstyr eller greier til garasjen eller noe for andre halvdelen, også ringer du dem og spør om brudgommen vil ha sin gave nå også, eller om han av dem heller vil vente til bryllupet. (Husk å bare skrive hans navn på kortet uansett når han velger å motta den.) Anonymkode: c7bd1...ebd 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå