Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Satt her og tenkte, på skolen og lærere. Og jeg ble forundret da jeg plutselig kom på noe som jeg ikke har tenkt over før. Det er "fenomen" eller jeg veit ikke hva jeg skal kalle det.

Saken er, det virker som om lærerne er veldig oppmerksomme ovenfor meg, av en eller annen grunn(Går siste året på vgs). Det handler ikke om at jeg synes dette er negativt på noen måte, det er bare så underlig. Altså, f. eks så spurte min ellers litt sløve klasseforstander, om jeg hadde fått nye briller(ca. 1 år siden). Jeg ble, hva kan jeg si, paff. Dette er en mann, kjempe hyggelig og jeg liker han som lærer veldig godt, rundt de 50, som, hva kan jeg si, ikke den som er den mest oppmerksomme. Men jeg tenkte liksom ikke noe over dette. Altså, det er jo ikke så stort.

Så hadde jeg elevsamtale med samme lærer, og vi prater. Han er fornøyd med meg som elev, og får vel litt inntrykk av at han på en eller annen måte respekterer meg veldig, spesielt ved kommentaren "du er noe for deg selv".

Deretter i år, fikk jeg ny lærer i spansk. En forunderlig skrue, som har vært ørten år i utlandet. Han spurte om jeg hadde klippet håret noen uker etter at vi fikk han. Jeg hadde nettopp klippet meg, i en ny frisyre, men ikke spesielt merkverdig... :o Også dette virket veldig ulikt læreren. Han har jo mange nye fjes å holde styr på, han klarer ikke engang å holde styr på hvilken prøve som er fra hvem.

Det som forundrer meg, er at jeg kunne forstått at jeg fikk en sånn oppmerksomhet, hvis jeg hadde vært oppfarende og veldig pratsom. Men jeg er en stille og egentlig litt sjenert. Jeg sitter foran, alene, i klasserommet, som jeg trives med. Jeg kler meg helt ulikt alle andre riktignok, ved at jeg kler meg klassisk. Blazere, kåper, støvletter, veldig voksen stil. Ingen moteklær, bare det jeg synes er fint. Jeg føler meg noe ensom i klassen, i den grad at jeg er totalt forskjellig og føler de ikke som mine likesinnede. Jeg verken fester, røyker eller drikker, og driver på med mitt. Trives godt med det, men har ikke problem med å bli kjent med nye. Jeg føler de er litt kalde, og lite ansvarsfulle, asom ikke vil la andre komme innenfor deres omgangskrets og derfor så er det ikke de jeg har som venner heller.

Eksempel på dette er f. eks at vi fikk ei ny jente i klassen fra nord. Hun virket litt bortkommen og følte seg rimelig ensom. Da det etter 1 uke ikke var noen som hilste på henne(vi hadde litt fri innimellom), så reiste jeg meg opp og hilste på henne. Tilbød å la henne sitte ved siden av meg. Siden har vi vært venner.

Men over til saken igjen, hvorfor legger lærere merke til meg, som ikke egentlig gjør noe stort ut av meg. Jeg får rimelig gode karakterer, men ikke sånn at jeg er en ener heller. Synes det er så rart, og hyggelig selvsagt.

Vil tilføye at miljøet på denne skolen er svært spesielt, mange med store ressurser etc, og de fleste på skolen bor i området. Jeg går der nå kun pga at jeg liker lærerne og synes de er dyktige, men søkte på skolen fordi jeg og en "venninne"(som ikke lenger er venninne :( ) også gjorde det. Det er regnet som en god skole, generelt sett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du leser ditt eget innlegg så forstår du :wink:

Du skriver selv at du sitter forrest, skiller deg ut i mengden med klærne dine og jeg går utifra at du ikke sitter og skryter av hvor full du var forrige helg,.. bare det er grunn nok til å bli lagt merke til :wink:

Ville tatt det som et kompliment jeg! :)

Skrevet

Hei!

Joda, forsåvidt, jeg forstår det. Men det er så rart, jeg er ikke vant med slik oppmerksomhet! Det forstyrrer min lille hjerne :ler: ...

Gjest gjest 0
Skrevet

Alle elever som skiller seg ut får ekstra oppmerksomhet fra lærerne. Spesielt hvis læreren ser på dem som "outsidere". Medlidenhet er ofte en grunn, men det kan også være at de er imponerte over at du ikke lar deg påvirke av mengden.

Pam

Skrevet

Hei

Tror nok ikke det medlidenhet. Men har kanskje noe med at jeg til tross for at jeg er en slags "outsider", så har jeg klart å få tatt en rekke verv, blant annet i elevrådet etc, da demokratisk valgt av den samme klassen som ikke har så mye til overs for meg, eller rettere sagt jentene (jentene stemte på en annen, guttene nominerte meg og stemte meg frem..) :o :roll: .. Litt morsomt i grunn også :ler: .. Ingen av jentene likte meg da ihvertfall... :hoho: Å vinne respekt fra "deres" gutter var nok ett stort nederlag :sjarmor: .. Beklager altså, at jeg er skadefro nå, men jeg kan ikke noe for det... De har behandlet meg så dårlig, også bryr jeg ikke skiten om det liksom. At jeg er frekk nok 8) :roll: , i deres øyne vel og merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...