Gå til innhold

Holdt på og besvime

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det jeg sto opp i dag så ble jeg skikkelig svimmel. Jeg mistet synet og kjente på et voldsomt trykk i hode. Jeg har besvimt før, men det er noen et par år siden, men i dag så besvimte jeg ikke helt, men jeg ble veldig svimmel og i det jeg skulle sette meg ned så falt jeg i bakken selvom jeg var bevist. Jeg mistet rett og slett kreftene mine. 

Er det å besvime selvom man er bevist? Noen som har opplevd noe lignende? Det og gå til legen er ikke aktuelt fordi sist jeg var der så fikk jeg ikke den hjelpen jeg trengte.

Anonymkode: c1c01...8fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det jeg sto opp i dag så ble jeg skikkelig svimmel. Jeg mistet synet og kjente på et voldsomt trykk i hode. Jeg har besvimt før, men det er noen et par år siden, men i dag så besvimte jeg ikke helt, men jeg ble veldig svimmel og i det jeg skulle sette meg ned så falt jeg i bakken selvom jeg var bevist. Jeg mistet rett og slett kreftene mine. 

Er det å besvime selvom man er bevist? Noen som har opplevd noe lignende? Det og gå til legen er ikke aktuelt fordi sist jeg var der så fikk jeg ikke den hjelpen jeg trengte.

Hvis du mener det er uaktuelt å oppsøke helsehjelp, kan du helller ikke forvente hverken svar eller bedring.

Oppsøk lege. Hvis du vil ha forvirring og ukyndige folk som motsier hverandre - fortsett å poste her.

Anonymkode: 69fe5...2f4

• Liker 3
Skrevet

Du opplevde mest sannsynlig at du nærmet deg en vasovagal synkope, men at kroppen din hentet seg inn før du tapte bevisstheten. Dette er helt ufarlig og kommer av at blodtrykket endres kjapt i det man endrer stilling, f eks ved å gå fra liggende til stående litt raskt. 

Du har ikke "besvimt" men du var kanskje nære å besvime? 

Prøv å sett deg o+p litt roligere heretter. :)

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli veldig svimmel av å reise seg fort opp, særlig om man har ligget lenge. Ville ikke gått til legen for et engangstilfelle, men om det skjer flere ganger kan det feks tyde på lavt blodtrykk og bør sjekkes.

Anonymkode: 7b22f...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som lavt blodtrykk. Jeg går på en medisin som gir lavt blodtrykk og jeg mister synet og er nær ved å svime av ofte. Skjer det flere ganger bør du gå til lege.

Anonymkode: f1f91...80c

AnonymBruker
Skrevet

Du burde få tatt en MR.

Anonymkode: 23c6b...360

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde få tatt en MR.

Anonymkode: 23c6b...360

Ut fra det som beskrives i hovedinnlegget er det ingen indikasjoner for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall. 

Anonymkode: 926f1...db7

AnonymBruker
Skrevet

Du og Besvime holdt på med hva da?

Hilsen norsklærer.

Anonymkode: 524ca...09e

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Høres ut som du lider av ortostatisk blodtrykksfall.

Les mer om det her:

http://www.medicinenet.com/orthostatic_hypotension/article.htm

Kort sagt kan det skyldes dehydrering, blodmangel, blodtap, beta blokkere og andre medisiner. Dette er ikke en sykdom i seg selv, men et symptom på en bakenforliggende sak.

Nøyaktig hvorfor kan kun en lege fortelle deg, så ta deg sammen og gå til legen din! Dersom det er noe alvorlig som ligger bak som for eksempel hjerteproblemer, kan det være farlig!

Lykke til!

Morten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror som flere andre her at dette var et blodtrykksfall... 

Jeg tror også du skal revurdere besøk hos legen. I dette tilfellet vil jeg ikke påstå at du trenger å dra til legen - men vil du virkelig la være å gå til legen for så å risikere at du ikke får nødvendig/livsviktig hjelp? Uten at jeg da vet hvorfor og for hva du føler du ikke fikk hjelp forrige gang.

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å gå til legen fordi man ble svimmel en gang man reiste seg...? Skjer det flere ganger ja, men et engangstilfelle? 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig nødvendig å gå til legen fordi man ble svimmel en gang man reiste seg...? Skjer det flere ganger ja, men et engangstilfelle? 

Nødvendig, nei. Oppklarende for en engstelig pasient, ja.

Skrevet (endret)

Du bør skifte fastlege spør du meg om du ikke får den hjelpen du trenger! Tror ikke man skal spekulere og synse så altfor mye i hva det kan være, la helsepersonell sjekke dette ut for deg du 😀

Jeg selv får migrene på vinterhalvåret, men det skyldes migrene. 

Endret av Silje92
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen norsklærer.

Blæh. Alle skjønner hva Ts mener uten at du trenger å komme med pekefingeren. Jeez

Anonymkode: 926f1...db7

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nødvendig, nei. Oppklarende for en engstelig pasient, ja.

Man kan jo også bli beroliget av at folk sier at det er vanlig? Jeg er ofte bekymret over dumme ting som nesten alltid viser seg å være ingenting, og jeg vet at jeg ikke kan gå til legen for å bli beroliget hver gang. En ting er at TS må bruke tid og penger på noe som sannsynligvis er helt unødvendig, en annen ting er at det skaper lengre legekøer for folk som er syke. Føler TS seg ordentlig dårlig eller dette er noe som har skjedd flere ganger må h*n såklart bestille seg en legetime da :)

AnonymBruker
Skrevet
På 29.5.2017 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Hilsen norsklærer.

Du er ikke på jobb her inne, og du skjønte hva TS mente. Hilsen en annen norsklærer. 

Anonymkode: 19021...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...