Gå til innhold

Mor bekymrer seg for BV...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er barnevernsleder også NAV-leder, og har hatt mye med far å gjøre. Far er som sagt ufør, men var i systemet i mange år før det endelig kom på plass, og har dermed hatt mange møter med leder. Han er en snill og tålmodig sjel slik jeg kjenner han, men han har nevnt at det har "kokt over" for han ett par ganger i disse møtene. Ikke vold eller noe, men å heve stemmen i frustrasjon, og han slo vel i bordet i ett tilfelle. Det er egentlig forståelig spør du meg, etter årevis med tiltak som hadde liten effekt og ikke de beste saksbehandlerne slik han har beskrevet det..
Mor er nok en person kanskje påvirkes lett av skrekkhistorier", om man kan kalle det det. Altså, vi ser historier i media og på nettet om foreldre som er blitt fratatt barna tilsynelatende uten grunn. Det virker på meg som hun har gått seg inn i en litt negativ spiral der hun henter frem alle hendelser som kanskje, muligens kan bli brukt mot dem (som det kan virke som i noen av disse BVsakene man leser om). Det er klart, skulle NAV sende melding til BV blir det jo ikke NAVleder/BVleder som kan behandle den, regner jeg med, men dette er et lite sted så mor bekymrer seg for at slikt kan bli brukt mot dem.

E-verket som meldte at det var rotete ja, men dette var altså før mor kom inn i bildet. De tok en skikkelig storopprydding og vasket ned hele huset, og nå kunne nok ikke far tenkt seg å gå tilbake til slik det var, og han forsøker å vedlikeholde det slik det er nå :)

Ellers må jeg si tusen takk for svar, til alle dere som har svart. :) Ser det er litt forskjellige meninger og tanker, men mest positive i denne saken. Jeg ser ikke selv noen grunn til at de skal måtte ha noe med barnevernet å gjøre, men det er klart det er vondt å se en så nær venninne bekymre seg slik. Spesielt nå i ett svangerskap der hun burde unngå stress.

Anonymkode: 2151b...803

Lykke til med din graviditet og at du har vært og er barnepike for denne "mannen"! 

Anonymkode: 36950...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...