AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Jeg har en nær venninne som skal ha barn; og alle hjerter gleder seg Mor har gått på AAP en stund (og jobbet litt), og skal på oppfølgingsmøte med NAV om litt. Hun vil da fortelle at hun er gravid, slik at de kan kartlegge veien videre. Men, hun sier at hun regner med NAV kommer til å sende bekymringsmelding til barnevernet etter dette møtet. Ikke pga henne, men pga far. Far var, før mor kom i bildet, ja.. En slask. Dårlig personlig hygiene, gamle klær osv. Han kjøpte et oppussingsobjekt, men ble syk og fikk ikke gjort alt han ville. Han har derfor bodd i ett "halvferdig" hus i flere år. Han var også i fengsel for noen år siden, sonet ett par uker bare, fordi han ikke hadde råd til å betale en bot. (Ikke noe alvorlig, men skriver ikke hva pga gjenkjennelsesfare) I tillegg har han tidligere hatt store økonomiske problemer. Flere betalingsanmerkninger og inkassosaker, strømmen kuttet, mistet nesten huset.. I det hele tatt. NAV har jo dokumentert det meste av dette i filen hans (han er ufør, og har hatt en del med de å gjøre), og det er nettopp derfor mor tenker at de kommer til å kontakte BV. Blant står det i ett dokument at det var svært rotete i huset da strømselskapet skulle koble på strømmen.. Alt dette er blitt veldig mye bedre etter at mor kom inn i bildet for noen år siden! Hun har virkelig fått han på rett kjør igjen, all gjeld er nedbetalt, han ser bedre ut, hygienen er bra, de har strøm og fikk beholde huset. Det at mor har tatt så store grep har gjort at de nå har fått lån hos banken så de kan bygge på huset. Når det er gjort, er det helt fint egnet til ett lite barn. De har en del jobb fremfor seg enda, men jeg har klokketro på at dette kommer til å gå helt fint. Men det som bekymrer mor nå da, er at hun ser for seg at BV sannsynligvis vil komme på hjemmebesøk nå under svangerskapet. Som sagt var det helt fryktelig rotete før, men det er mye bedre nå! Men helt optimalt er det ikke. Det er ikke at de har for mye ting som er problemet, det er heller at de har for lite plass, og at der de har plass holder de på å pusse opp. Hun har bedt far om å være grei å hjelpe henne litt nå, for å få ryddet og vasket så det blir 100%, kvittet seg med det de ikke trenger osv. Hun vil selvfølgelig at alt skal være på stell! Men far mener at BV ikke har noe med dem å gjøre, det er ingen grunn til at de skal komme, og skulle de komme, så har hvertfall ikke han tenkt å slippe dem inn. Han er enig i at alt skal være helt 100% til barnet kommer, men mener det ikke er noe å stresse med nå uansett. Mor er mye dårlig så langt i svangerskapet, og er avhengig av en del hjelp til sånt. Jeg har kjent far i mange, mange år, og har fått et nært forhold til mor etter at jeg ble kjent med henne. De er bra folk, og kommer til å bli gode foreldre. Men det er jo vondt å se at mor bekymrer seg så mye, og får liten støtte fra far. Så, kjære KG-ere: Hva tenker dere? Er det grunnlag for at BV blir kontaktet? Går de i så fall rett på omsorgsovertakelse og henter ungen på fødestua, eller er de faktisk interessert i å sette i gang tiltak, som feks hjemmebesøk? Er det noen som har erfaringer med noe lignende? Kort sagt, har mor grunn til sine bekymringer? Jeg skulle selvfølgelig gjerne hjulpet henne selv, men har hatt en stor operasjon og kan ikke løfte/vaske etc. (Det er mulig dette ble litt rart skrevet, men jeg har anonymisert ganske mye...) Anonymkode: 2151b...803
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: (...) Alt dette er blitt veldig mye bedre etter at mor kom inn i bildet for noen år siden! Hun har virkelig fått han på rett kjør igjen, all gjeld er nedbetalt, han ser bedre ut, hygienen er bra, de har strøm og fikk beholde huset. Det at mor har tatt så store grep har gjort at de nå har fått lån hos banken så de kan bygge på huset. Når det er gjort, er det helt fint egnet til ett lite barn. De har en del jobb fremfor seg enda, men jeg har klokketro på at dette kommer til å gå helt fint. Men det som bekymrer mor nå da, er at hun ser for seg at BV sannsynligvis vil komme på hjemmebesøk nå under svangerskapet. Som sagt var det helt fryktelig rotete før, men det er mye bedre nå! Men helt optimalt er det ikke. Det er ikke at de har for mye ting som er problemet, det er heller at de har for lite plass, og at der de har plass holder de på å pusse opp. Hun har bedt far om å være grei å hjelpe henne litt nå, for å få ryddet og vasket så det blir 100%, kvittet seg med det de ikke trenger osv. Hun vil selvfølgelig at alt skal være på stell! Men far mener at BV ikke har noe med dem å gjøre, det er ingen grunn til at de skal komme, og skulle de komme, så har hvertfall ikke han tenkt å slippe dem inn. Han er enig i at alt skal være helt 100% til barnet kommer, men mener det ikke er noe å stresse med nå uansett. Mor er mye dårlig så langt i svangerskapet, og er avhengig av en del hjelp til sånt. (...) Anonymkode: 2151b...803 Jeg ser ikke noe i det første du skriver som skulle tilsi at barnevernet kommer på døra allerede før barnet er ute. Far har riktignok hatt sine greier, men det virker på deg som at dette er et tilbakelagt stadie nå og økonomien er under kontroll. At huset er under oppussing er vel ikke noe barnevernet har noe med så lenge ting ikke er farlig for barnet når det kommer. Tross alt er de fleste norske hjem under nærmest kontinuerlig oppussing. Men jeg stusser veldig på det jeg har uthevet i neste avsnitt. Det har ikke så mye med barnevernet å gjøre, men jeg synes dette hørtes ut som et fryktelig ubalansert forhold? Først har venninnen din sannsynligvis stått på som en helt for å få fyren på beina igjen. Det er forsåvidt greit nok, alle kan trenge en hjelpende hånd iblant. Men så fortsetter skjevheten bare? Hun er gravid og mye dårlig så hun ber far om å "være grei å hjelpe henne litt", men uten å få den hjelpen hun trenger?? Er det noen grunn til at han ikke kan bidra med sin del og vel så det av arbeidet med et hus han selv har skaffet seg? Eller er han fortsatt en slask som bare utnytter venninna di? Og å nekte barnevernet å komme inn er aldri noe sjakktrekk, uansett grunn... Anonymkode: b67e3...526 8
Gjest Jessica Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Jeg ser ikke noe grunn til at barnevernet vil bli koblet inn. Om de skulle gjort det pga økonomisk dumhet hadde mange mistet barna. Jeg vil likevel råde mor til å ha en sparekonto for barnet, et ryddig hjem så godt det lar seg gjøre og kontroll på fars impulser. Om det er stor fare for at han faller tilbake på gamle trakter anbefaler jeg at hun vurderer forholdet. Å sette barn til verden er et stort ansvar
minister-mio Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Åpenbart ingen grunn til omsorgsovertakelse 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 Nei, jeg ser heller ingenting i det der at de trenger å være redd for at BV skal komme inn i bildet. Anonymkode: ca95c...b52 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nær venninne som skal ha barn; og alle hjerter gleder seg Mor har gått på AAP en stund (og jobbet litt), og skal på oppfølgingsmøte med NAV om litt. Hun vil da fortelle at hun er gravid, slik at de kan kartlegge veien videre. Men, hun sier at hun regner med NAV kommer til å sende bekymringsmelding til barnevernet etter dette møtet. Ikke pga henne, men pga far. Far var, før mor kom i bildet, ja.. En slask. Dårlig personlig hygiene, gamle klær osv. Han kjøpte et oppussingsobjekt, men ble syk og fikk ikke gjort alt han ville. Han har derfor bodd i ett "halvferdig" hus i flere år. Han var også i fengsel for noen år siden, sonet ett par uker bare, fordi han ikke hadde råd til å betale en bot. (Ikke noe alvorlig, men skriver ikke hva pga gjenkjennelsesfare) I tillegg har han tidligere hatt store økonomiske problemer. Flere betalingsanmerkninger og inkassosaker, strømmen kuttet, mistet nesten huset.. I det hele tatt. NAV har jo dokumentert det meste av dette i filen hans (han er ufør, og har hatt en del med de å gjøre), og det er nettopp derfor mor tenker at de kommer til å kontakte BV. Blant står det i ett dokument at det var svært rotete i huset da strømselskapet skulle koble på strømmen.. Alt dette er blitt veldig mye bedre etter at mor kom inn i bildet for noen år siden! Hun har virkelig fått han på rett kjør igjen, all gjeld er nedbetalt, han ser bedre ut, hygienen er bra, de har strøm og fikk beholde huset. Det at mor har tatt så store grep har gjort at de nå har fått lån hos banken så de kan bygge på huset. Når det er gjort, er det helt fint egnet til ett lite barn. De har en del jobb fremfor seg enda, men jeg har klokketro på at dette kommer til å gå helt fint. Men det som bekymrer mor nå da, er at hun ser for seg at BV sannsynligvis vil komme på hjemmebesøk nå under svangerskapet. Som sagt var det helt fryktelig rotete før, men det er mye bedre nå! Men helt optimalt er det ikke. Det er ikke at de har for mye ting som er problemet, det er heller at de har for lite plass, og at der de har plass holder de på å pusse opp. Hun har bedt far om å være grei å hjelpe henne litt nå, for å få ryddet og vasket så det blir 100%, kvittet seg med det de ikke trenger osv. Hun vil selvfølgelig at alt skal være på stell! Men far mener at BV ikke har noe med dem å gjøre, det er ingen grunn til at de skal komme, og skulle de komme, så har hvertfall ikke han tenkt å slippe dem inn. Han er enig i at alt skal være helt 100% til barnet kommer, men mener det ikke er noe å stresse med nå uansett. Mor er mye dårlig så langt i svangerskapet, og er avhengig av en del hjelp til sånt. Jeg har kjent far i mange, mange år, og har fått et nært forhold til mor etter at jeg ble kjent med henne. De er bra folk, og kommer til å bli gode foreldre. Men det er jo vondt å se at mor bekymrer seg så mye, og får liten støtte fra far. Så, kjære KG-ere: Hva tenker dere? Er det grunnlag for at BV blir kontaktet? Går de i så fall rett på omsorgsovertakelse og henter ungen på fødestua, eller er de faktisk interessert i å sette i gang tiltak, som feks hjemmebesøk? Er det noen som har erfaringer med noe lignende? Kort sagt, har mor grunn til sine bekymringer? Jeg skulle selvfølgelig gjerne hjulpet henne selv, men har hatt en stor operasjon og kan ikke løfte/vaske etc. (Det er mulig dette ble litt rart skrevet, men jeg har anonymisert ganske mye...) Anonymkode: 2151b...803 Barnevernet burde jo åpne en undersøkelsessak basert på informasjon fra NAV (rotete bolig) og laber personlig hygiene. Bedre at de undersøker for mye enn for lite, så får de heller henlegge om alt er bra! :-) Anonymkode: 36950...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 Om Nav skulle sende bekymringsmelding, vil barnevernet sannsynligvis starte en undersøkelsessak basert på den informasjonen Nav gir og som i dette tilfellet, sannsynligvis innebærer hjemmebesøk. Men det er jo absolutt ikke sikkert Nav sender bekymringsmelding. Regner med at de er klar over at situasjonen til far er mye bedre? Da er det ingen grunn til at Nav skal gjøre det. Vi har forresten opplevd at Nav sendte bekymringsmelding pga. far. De ga mange opplysninger som ikke stemte. Vi fikk da en utrolig trivelig dame fra barnevernet som saksbehandler. Hun hentet inn relevante opplysninger og kom på hjemmebesøk. Når hun så at alt var bra, avsluttet hun saken. Barnevernet så forresten veldig raskt at Nav hadde skrevet ting som absolutt ikke stemte med virkeligheten. Vi bodde forøvrig i et gammelt og veldig lite hus på det tidspunktet uten at barnevernet reagerte på det. Vi bare opplyste om at det var en midlertidig løsning og at vi kom til å flytte året etter. Anonymkode: 142c3...52c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: (..)Det har ikke så mye med barnevernet å gjøre, men jeg synes dette hørtes ut som et fryktelig ubalansert forhold? Først har venninnen din sannsynligvis stått på som en helt for å få fyren på beina igjen. Det er forsåvidt greit nok, alle kan trenge en hjelpende hånd iblant. Men så fortsetter skjevheten bare? Hun er gravid og mye dårlig så hun ber far om å "være grei å hjelpe henne litt", men uten å få den hjelpen hun trenger?? Er det noen grunn til at han ikke kan bidra med sin del og vel så det av arbeidet med et hus han selv har skaffet seg? Eller er han fortsatt en slask som bare utnytter venninna di? Anonymkode: b67e3...526 Slikk jeg har forstått det er det ikke det at han ikke kan hjelpe henne, men mer at han ikke vil prioritere det. Det skal som sagt bygges ut, og han velger derfor å fokusere på det. Siden han mener BV ikke skal ha noe med dem å gjøre, er han ikke interessert i å bruke tid på å tilfredsstille dem.. Mor klarer fint å ta seg av det daglige husarbeidet, tørke støv, vaske klær, og vaske gulv og flater osv. Men hun kan ikke løfte for tungt, hun er mye kvalm og svimmel, og greier ikke de tyngste oppgavene. Dette kan altså far gjøre, men siden han ikke mener det er noen grunn til at BV skal komme vil han heller bygge forskaling el. I hvert fall så lenge mor er i stand til å vedlikeholde huset til en viss grad. Mor har absolutt stått på som en helt eller ti for å få han på beina igjen, og de har ett veldig fint forhold sammen TS Anonymkode: 2151b...803
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Det SKAL i utg punktet ikke være noe å bekymre seg for, ved det du forklarer. Med mindre det er noe annet i bildet også. Men, slik som det er i dag. Hvis noen anser dem som dårlige foreldre og da kontakter barnevernet, kan dette bli brukt. Alt handler om leder og personalet i den bv tjenesten der dere er. Disse benytter skjønn og det er stor forskjell på folket som jobber i systemet. Det er desverre ikke krav om evne til empati osv. Og noen lager seg ett bilde kun ut i fra eget perspektiv (selv om det motsatte læres i faget). Så ja, hvis de har uflaks. Men i utgangspunktet nei. Hilsen bv pedagog. Anonymkode: a0b2e...f93
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet burde jo åpne en undersøkelsessak basert på informasjon fra NAV (rotete bolig) og laber personlig hygiene. Bedre at de undersøker for mye enn for lite, så får de heller henlegge om alt er bra! :-) Anonymkode: 36950...2d2 Wow, det ville blitt endel 1000 bv meldinger! Nye stillinger på arbeidsmarkedet! Godt forslag! Anonymkode: d39e1...a76 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slikk jeg har forstått det er det ikke det at han ikke kan hjelpe henne, men mer at han ikke vil prioritere det. Det skal som sagt bygges ut, og han velger derfor å fokusere på det. Siden han mener BV ikke skal ha noe med dem å gjøre, er han ikke interessert i å bruke tid på å tilfredsstille dem.. Mor klarer fint å ta seg av det daglige husarbeidet, tørke støv, vaske klær, og vaske gulv og flater osv. Men hun kan ikke løfte for tungt, hun er mye kvalm og svimmel, og greier ikke de tyngste oppgavene. Dette kan altså far gjøre, men siden han ikke mener det er noen grunn til at BV skal komme vil han heller bygge forskaling el. I hvert fall så lenge mor er i stand til å vedlikeholde huset til en viss grad. Mor har absolutt stått på som en helt eller ti for å få han på beina igjen, og de har ett veldig fint forhold sammen TS Anonymkode: 2151b...803 Kanskje hun bør spørre far om de ikke bare kan få det gjort. Da slipper han å ga to ugjorte prosjekter i hode samtidig (oppussing og rot som må kastes ol) og kan fokusere fult og helt på oppussing. Samtidig som de er sikret OM barnevernet skulle komme samtidig som han får sin gravide frue til å slippe stress i svangerskapet da det faktisk er farlig for barnet! Anonymkode: d39e1...a76
Gjest supernova_87 Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men far mener at BV ikke har noe med dem å gjøre, det er ingen grunn til at de skal komme, og skulle de komme, så har hvertfall ikke han tenkt å slippe dem inn. Anonymkode: 2151b...803 Det eneste jeg reagerer på er dette. Slike holdninger er skremmende. At man tidligere ikke har hatt livet på stell trenger ikke å bety noe, og en "u-optimal" økonomisk situasjon er ikke noe som gjør at man blir fratatt barnet. Derimot å gjøre motstand mot barnevernet som ønsker å passe på at barnet har det bra, og sjekke opp at dere ikke er rusmisbrukere eller kriminelle, dét er suspekt det. Jeg tviler på at noen barnevernsarbeider ville reagert på at huset var rotete eller preget av oppussing tidlig i svangerskapet, men når man blir hindret kontakt er det lettere at man får tanker om at dere har noe å skjule, enten det er noe kriminelt eller rus, eller upassende egenskaper hos fremtidige foreldre. Alt det andre burde ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #13 Skrevet 29. mai 2017 Ser ingen grunn til det. Oppfølgingsmøte hos nav, er vel nav arbeide. Er vel ikke vanlig å ta opp ting ang samboer. At folk har sonet istedenfor å betale bøter, er heller ingen grunn. Meldte everket at det var rotete? Anonymkode: 5da09...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #14 Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om Nav skulle sende bekymringsmelding, vil barnevernet sannsynligvis starte en undersøkelsessak basert på den informasjonen Nav gir og som i dette tilfellet, sannsynligvis innebærer hjemmebesøk. Anonymkode: 142c3...52c Hvis saken ikke høres så alvorlig ut og foreldrene i samtale virker samstemte og ordentlige, ting er på stell, så drar ikke BV på hjembesøk. BV kan avdekke mye gjennom en samtale uten hjemmebesøk. Hjembesøk er vel i de tilfeller der grove mistanker råder. Anonymkode: 36950...2d2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #15 Skrevet 29. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, det ville blitt endel 1000 bv meldinger! Nye stillinger på arbeidsmarkedet! Godt forslag! Anonymkode: d39e1...a76 Barnevernet bør få høyere lønn og mange flere stillinger. De gjør en viktig jobb!! Anonymkode: 36950...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #16 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis saken ikke høres så alvorlig ut og foreldrene i samtale virker samstemte og ordentlige, ting er på stell, så drar ikke BV på hjembesøk. BV kan avdekke mye gjennom en samtale uten hjemmebesøk. Hjembesøk er vel i de tilfeller der grove mistanker råder. Anonymkode: 36950...2d2 Hvordan det gjøres varierer vel litt. Men det stemmer at mye kan avdekkes gjennom samtaler. I vårt tilfelle var det ikke snakk om grove mistanker. I hovedsak handlet den om at far hadde sosial angst (som han forøvrig fikk behandling for). Nav la til en del ting i meldingen som ikke stemte da. Ikke grove ting, men veldig krenkende ting mot far som person. Forøvrig sa hun saksbehandleren i barnevernet at de nesten alltid, i denne kommunen vel og merke, gjennomførte en undersøkelsessak når de fikk bekymringmeldinger fra det offentlige. Anonymkode: 142c3...52c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Slikk jeg har forstått det er det ikke det at han ikke kan hjelpe henne, men mer at han ikke vil prioritere det. Det skal som sagt bygges ut, og han velger derfor å fokusere på det. Siden han mener BV ikke skal ha noe med dem å gjøre, er han ikke interessert i å bruke tid på å tilfredsstille dem.. Mor klarer fint å ta seg av det daglige husarbeidet, tørke støv, vaske klær, og vaske gulv og flater osv. Men hun kan ikke løfte for tungt, hun er mye kvalm og svimmel, og greier ikke de tyngste oppgavene. Dette kan altså far gjøre, men siden han ikke mener det er noen grunn til at BV skal komme vil han heller bygge forskaling el. I hvert fall så lenge mor er i stand til å vedlikeholde huset til en viss grad. Mor har absolutt stått på som en helt eller ti for å få han på beina igjen, og de har ett veldig fint forhold sammen TS Anonymkode: 2151b...803 Det var meg du siterte. OK, så mannen står på og jobber han også, men han prioriterer å bli ferdig med utbygging/oppussing i stedet for å dille med småting som å holde det ryddig underveis i prosessen? Det bør det jo ikke være noe problem med. Jeg fikk inntrykk av at han lå på sofaen og sløvet og utsatte alt til rett før fødsel mens dama måtte ta seg av alt i hans hus, skjønner du, og det hadde jo ikke vært særlig greit. Men det burde ikke være noen grunn til at barnevernet skulle henge seg opp i at huset viser tydelige tegn på å være under oppussing lenge før fødsel når det er åpnebart at begge parter står på for å få det i orden før barnet kommer. Det kan jo allikevel hende at de burde ha fordelt oppgavene seg imellom på en annen måte hvis det er slik at dama sliter seg ut på oppgaver som må gjøres men hun egentlig ikke orker. Greit nok at det kanskje er viktigere å få på plass forskalingen enn å vaske bak sofaen eller kaste de eskene med unyttige ting, men sistnevnte må jo gjøres i blant det også, og da bør han kanskje sette av tid til noen slike ting innimellom. Men det er ikke barnevernssak. Anonymkode: b67e3...526
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 På 29.5.2017 den 20.18, AnonymBruker skrev: Det SKAL i utg punktet ikke være noe å bekymre seg for, ved det du forklarer. Med mindre det er noe annet i bildet også. Men, slik som det er i dag. Hvis noen anser dem som dårlige foreldre og da kontakter barnevernet, kan dette bli brukt. Alt handler om leder og personalet i den bv tjenesten der dere er. Disse benytter skjønn og det er stor forskjell på folket som jobber i systemet. Det er desverre ikke krav om evne til empati osv. Og noen lager seg ett bilde kun ut i fra eget perspektiv (selv om det motsatte læres i faget). Så ja, hvis de har uflaks. Men i utgangspunktet nei. Hilsen bv pedagog. Anonymkode: a0b2e...f93 Her er barnevernsleder også NAV-leder, og har hatt mye med far å gjøre. Far er som sagt ufør, men var i systemet i mange år før det endelig kom på plass, og har dermed hatt mange møter med leder. Han er en snill og tålmodig sjel slik jeg kjenner han, men han har nevnt at det har "kokt over" for han ett par ganger i disse møtene. Ikke vold eller noe, men å heve stemmen i frustrasjon, og han slo vel i bordet i ett tilfelle. Det er egentlig forståelig spør du meg, etter årevis med tiltak som hadde liten effekt og ikke de beste saksbehandlerne slik han har beskrevet det.. Mor er nok en person kanskje påvirkes lett av skrekkhistorier", om man kan kalle det det. Altså, vi ser historier i media og på nettet om foreldre som er blitt fratatt barna tilsynelatende uten grunn. Det virker på meg som hun har gått seg inn i en litt negativ spiral der hun henter frem alle hendelser som kanskje, muligens kan bli brukt mot dem (som det kan virke som i noen av disse BVsakene man leser om). Det er klart, skulle NAV sende melding til BV blir det jo ikke NAVleder/BVleder som kan behandle den, regner jeg med, men dette er et lite sted så mor bekymrer seg for at slikt kan bli brukt mot dem. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen grunn til det. Oppfølgingsmøte hos nav, er vel nav arbeide. Er vel ikke vanlig å ta opp ting ang samboer. At folk har sonet istedenfor å betale bøter, er heller ingen grunn. Meldte everket at det var rotete? Anonymkode: 5da09...2d7 E-verket som meldte at det var rotete ja, men dette var altså før mor kom inn i bildet. De tok en skikkelig storopprydding og vasket ned hele huset, og nå kunne nok ikke far tenkt seg å gå tilbake til slik det var, og han forsøker å vedlikeholde det slik det er nå Ellers må jeg si tusen takk for svar, til alle dere som har svart. Ser det er litt forskjellige meninger og tanker, men mest positive i denne saken. Jeg ser ikke selv noen grunn til at de skal måtte ha noe med barnevernet å gjøre, men det er klart det er vondt å se en så nær venninne bekymre seg slik. Spesielt nå i ett svangerskap der hun burde unngå stress. Anonymkode: 2151b...803
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: - Anonymkode: 2151b...803 Og ang. det at far ikke vil slippe dem inn forresten. Dette er nok mest en holdning, basert på det at han ikke ser noen grunn til å skulle ha noe med dem å gjøre. Skulle de faktisk komme, så blir de nok sluppet inn Han har tross alt en samboer som tør å si fra og ta han litt i ørene TS forresten Anonymkode: 2151b...803
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig sa hun saksbehandleren i barnevernet at de nesten alltid, i denne kommunen vel og merke, gjennomførte en undersøkelsessak når de fikk bekymringmeldinger fra det offentlige. Anonymkode: 142c3...52c Betyr dette at hvis en person hos sin lege utredes for betennelse i foten, og personen halter, og personen blir bekymret for hva det kan være (og vedkommmende har to barn på 5 og 9 år), så sendes det automatisk av rutine en bekymring til Barnevernet i den kommunen? Anonymkode: 36950...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå