AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 ... Føles det i hvert fall ut som da. Var ute forrige helg sammen med en fyr. Alt gikk i grunn kjempe fint og jeg tenkte at han her vil jeg mer enn gjerne møte igjen. Han ga meg en kle metter vi hadde spist og avtalte å ta en kaffe allerede dagen etter. And so it begins... Sekundet jeg entret døra hjemme fikk jeg en melding av typ 'Savner deg allerede'. Skal innrømme jeg ble litt satt ut, ettersom dette faktisk var første møte. Morgenen etter våknet jeg til fire nye meldinger, om hvorfor jeg aldri svarte - og om han hadde gjort noe galt. Jeg følte ikke for kaffe den dagen, for å si det sånn, og spurte om det var greit om vi en raincheck. Hørte ikke mer. Så, etter tre dager, sto han på døra mi for å høre om det gikk bra med meg, da jeg hadde virket så 'tilbaketrukken'. Om jeg hadde funnet en annen(?!) Jeg sa at jeg hadde vært opptatt, og var klar til å dra på jobb så jeg måtte dra. Jeg ble målløs. Er det jeg som overdriver her, eller er faktidk dette relativt.. drøyt? Jeg måtte til slutt blokkere nummeret hans da han tekstet meg i ett sett, non stop. Så om han fortsatt gjør det vet ikke jeg. Synes i hvert fall dette var skikkelig ekkelt. Jeg liker dem litt sprø, men det får da finnes grenser 😨 Anonymkode: 33b7d...71e 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Du skjønner vel selv at det var sprøtt? Er det slik at hvis noen her sier noe annet så endrer du mening? Anonymkode: c3ace...a49 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel selv at det var sprøtt? Er det slik at hvis noen her sier noe annet så endrer du mening? Anonymkode: c3ace...a49 Hahah, nei. Det var vel mer omjeg burde prøve å prate med fyren å høre hva han har å si, forklare hva som ikke er greit, eller om jeg bare burde la det gå fordi det er noe som ikke stemmer helt der oppe i topplokket. Han virket så utrolig ordentlig de timene vi var ute. Hadde aldri trodd han skulle vise seg å være som tatt ut fra en eller annen amerikansk dramakomedie. Anonymkode: 33b7d...71e 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ... Føles det i hvert fall ut som da. Var ute forrige helg sammen med en fyr. Alt gikk i grunn kjempe fint og jeg tenkte at han her vil jeg mer enn gjerne møte igjen. Han ga meg en kle metter vi hadde spist og avtalte å ta en kaffe allerede dagen etter. And so it begins... Sekundet jeg entret døra hjemme fikk jeg en melding av typ 'Savner deg allerede'. Skal innrømme jeg ble litt satt ut, ettersom dette faktisk var første møte. Morgenen etter våknet jeg til fire nye meldinger, om hvorfor jeg aldri svarte - og om han hadde gjort noe galt. Jeg følte ikke for kaffe den dagen, for å si det sånn, og spurte om det var greit om vi en raincheck. Hørte ikke mer. Så, etter tre dager, sto han på døra mi for å høre om det gikk bra med meg, da jeg hadde virket så 'tilbaketrukken'. Om jeg hadde funnet en annen(?!) Jeg sa at jeg hadde vært opptatt, og var klar til å dra på jobb så jeg måtte dra. Jeg ble målløs. Er det jeg som overdriver her, eller er faktidk dette relativt.. drøyt? Jeg måtte til slutt blokkere nummeret hans da han tekstet meg i ett sett, non stop. Så om han fortsatt gjør det vet ikke jeg. Synes i hvert fall dette var skikkelig ekkelt. Jeg liker dem litt sprø, men det får da finnes grenser 😨 Anonymkode: 33b7d...71e Får håpe du er ikke på KG om 5 år med 5000 poster og 2 katter? Anonymkode: d7227...70c 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Opplevd det samme. Starter navnet hans på W? Anonymkode: 6200b...35a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 Hold deg langt unna han.... det blir verre hvis du prøver å "hjelpe" han eller forklare han at dette ikke er en konstruktiv atferd som faktisk virker mot det han ønsker å oppnå. det blir å helle bensin på bålet. si kort i en sms dette fører ingen steder hen, jeg ønsker ikke å ha kontakt med deg, vennligst slutt å ringe sende sms. så må du ikke svare han mer , for hvert ene svar du gi utløser et ras av 100 ny meldinger. jeg måtte skaffe meg nytt nr, han fikk tak i det og fortsatte. da fikk jeg hemmelig nr. det kan bli mye verre det her, jeg har vært med på det før jo lenger inn i det du er jo vanskeligere å få han til å slutte. det er ikke din jobb å redde han fra seg selv, du må beskytte deg selv. Gal gal gal mann... j Anonymkode: cf5f5...1b4 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #7 Skrevet 28. mai 2017 Du har gjort rett i å blokke nummeret hans. Ikke gi han noe mer oppmerksomhet. Tydelig at han.. sliter med noe.. Anonymkode: 4bb93...626
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #8 Skrevet 28. mai 2017 Har du gitt han en klar og tydelig avvisning? Send han en melding der du skriver cirka noe sånn som dette: "hei. Jeg er desverre ikke interessert i deg, og kommer heller aldri til å bli det. Lykke til videre i livet." Ikke alle skjønner at en "raincheck" er en avvisning Anonymkode: a5597...4a7 2
GammelKaktus Skrevet 28. mai 2017 #9 Skrevet 28. mai 2017 Creepy type, godt du ble kvitt han. Tar han mer kontakt så må du bare være tydelig å si at du overhodet ikke er interessert og ikke gi han mer oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #10 Skrevet 28. mai 2017 Men har du sendt en avslutningsmelding? Uansett hvordan folk oppfører seg så synes jeg det er rett og rimelig at man sier ifra, ikke bare blokkerer. Du svarer ikke, ber om en raincheck, sier du er opptatt. Mange hadde tatt dette hintet, men han gjorde altså ikke det. Da er det naturlige å avvise klart, i det minste før du blokkerer. For det første har du da ditt på det rene, for det andre er det det mest omtenksomme ettersom hans problem er at han blir for intens, og han kunne trenge tilbakemelding på det. Anonymkode: ae8a5...524 5
Cata Skrevet 28. mai 2017 #11 Skrevet 28. mai 2017 Hva i all verden er en "raincheck"? *nysgjerrig* Bortsett fra det så virket han bare...slitsom. Fire meldinger i løpet av svarte natta, for så å lure på hvorfor de ikke blir besvart er bare tull. Folk flest sover om natta, de sitter ikke og svarer på meldinger. Synes imidlertid du burde gitt ham en klar "ikke interessert" beskjed før du blokkerte ham, selv om jeg kan forstå at du blokkerte for å bli kvitt maset.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #12 Skrevet 28. mai 2017 Enig med de som sier du burde avlsutte klart og tydelig. Han forstår tydeligvis ikke normale grenser og må ha det i klartekst. Det er generelt ekstremt dumt å ikke si fra når du avviser noen. Du kan ikke drive å løpe fra problemene dine Anonymkode: f83e5...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #13 Skrevet 28. mai 2017 Slike menn holder man seg unna, enkelt og greit. Anonymkode: 87cec...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #14 Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, Cata skrev: Hva i all verden er en "raincheck"? *nysgjerrig* Et vanlig uttrykk på engelsk, som det ikke finnes en eksakt ekvivalent for på norsk. Kort sagt betyr det "jeg kan ikke idag, men tar det gjerne igjen en annen dag". Det kommer fra gammelt av, da du tidligere (i USA) fikk en sjekk dersom kampen du skulle på ble avlyst. F.eks. du har billetter til en baseball-kamp, den er utsatt grunnet regn, du får en sjekk så du har den til gode. (Finner dette lett ved et enkelt google-søk, men tok meg likevel bryet å forklare...) Anonymkode: ae8a5...524 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #15 Skrevet 28. mai 2017 Det er veldig drøyt ja. Hvordan hadde han adressen din? Høres ut som en 15 åring super ivrig på kjæreste, eller om han er 15 år eldre er han hvertfall klin gæren og noen du åpenbart skal holde deg langt unna! :O Anonymkode: 7ea6f...4c8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #16 Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Et vanlig uttrykk på engelsk, som det ikke finnes en eksakt ekvivalent for på norsk. Kort sagt betyr det "jeg kan ikke idag, men tar det gjerne igjen en annen dag". Det kommer fra gammelt av, da du tidligere (i USA) fikk en sjekk dersom kampen du skulle på ble avlyst. F.eks. du har billetter til en baseball-kamp, den er utsatt grunnet regn, du får en sjekk så du har den til gode. (Finner dette lett ved et enkelt google-søk, men tok meg likevel bryet å forklare...) Anonymkode: ae8a5...524 Altså en utsettelse. Anonymkode: 37b7f...9fc 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. mai 2017 #17 Skrevet 28. mai 2017 Hadde tatt bena fatt å løpt som bare faen.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #18 Skrevet 28. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: ... Føles det i hvert fall ut som da. Var ute forrige helg sammen med en fyr. Alt gikk i grunn kjempe fint og jeg tenkte at han her vil jeg mer enn gjerne møte igjen. Han ga meg en kle metter vi hadde spist og avtalte å ta en kaffe allerede dagen etter. And so it begins... Sekundet jeg entret døra hjemme fikk jeg en melding av typ 'Savner deg allerede'. Skal innrømme jeg ble litt satt ut, ettersom dette faktisk var første møte. Morgenen etter våknet jeg til fire nye meldinger, om hvorfor jeg aldri svarte - og om han hadde gjort noe galt. Jeg følte ikke for kaffe den dagen, for å si det sånn, og spurte om det var greit om vi en raincheck. Hørte ikke mer. Så, etter tre dager, sto han på døra mi for å høre om det gikk bra med meg, da jeg hadde virket så 'tilbaketrukken'. Om jeg hadde funnet en annen(?!) Jeg sa at jeg hadde vært opptatt, og var klar til å dra på jobb så jeg måtte dra. Jeg ble målløs. Er det jeg som overdriver her, eller er faktidk dette relativt.. drøyt? Jeg måtte til slutt blokkere nummeret hans da han tekstet meg i ett sett, non stop. Så om han fortsatt gjør det vet ikke jeg. Synes i hvert fall dette var skikkelig ekkelt. Jeg liker dem litt sprø, men det får da finnes grenser 😨 Anonymkode: 33b7d...71e Han heter ikke Christer tilfeldigvis 😅 Anonymkode: 039aa...190
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #19 Skrevet 28. mai 2017 Fyren er nok veldig usikker og har sikkert mange avvisninger bak seg og så blir det en ond spiral, der han er så redd for å bli avvist at han søker bekreftelse fra første stund, og dermed fremprovoserer avvisning. Jeg synes synd på ham og synes du burde gi ham en tilbakemelding om at du fikk et veldig godt inntrykk etter første møte og tenkte dere ville treffes igjen, men at det ble veldig turn-off når han var så "på" - med fire meldinger og besøk på døren. Han kjenner jo deg ikke SÅ godt, så da får du følelsen av at ham bare vil ha "ei dame", og det betyr lite å bli kjent med henne. Du kan også føye til at det virker da veldig desperat, og skremmer bort damer. Løpet er kjørt for deg, men si at hadde han slappet litt mer av ville det kunne gått en annen vei og at han bør tenke på det til neste gang han møter en dane. Generelt synes jeg folk i tråden her, er utrolig grunne og intolerante når de kun svarer at han er sprø og det gjelder å holde seg unna. Ikke en eneste tenker på at det kan være en grunn til at han er blott sånn og at man helt uforpliktende kan hjelpe ham ut av det med en forklarende wrap up. Ts måte å håndtere det på imponerer meg like lite, utrolig feigt og lite empatisk å bare be om rain check og trekke seg unna er jo seigpining for en som venter på en avklaring - hvotfor ikke være voksen og si det som det er? I disse SMS tider koster det knapt ett minutt. Anonymkode: 6dd4c...9df 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #20 Skrevet 28. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt synes jeg folk i tråden her, er utrolig grunne og intolerante når de kun svarer at han er sprø og det gjelder å holde seg unna. Ikke en eneste tenker på at det kan være en grunn til at han er blott sånn og at man helt uforpliktende kan hjelpe ham ut av det med en forklarende wrap up. Ts måte å håndtere det på imponerer meg like lite, utrolig feigt og lite empatisk å bare be om rain check og trekke seg unna er jo seigpining for en som venter på en avklaring - hvotfor ikke være voksen og si det som det er? I disse SMS tider koster det knapt ett minutt. Anonymkode: 6dd4c...9df Åpenbart en grunn til at han oppfører seg sånn ja. Synd på han, men man bør jo ha litt sosiale antenner som voksen da... Men ja, han hadde sikkert lært om hun hadde gitt han en ordentlig forklaring, men slik jeg oppfatter det fra ts så kunne han potensielt vært farlig og vist enda mer uttaggerende og stalker oppførsel om hun responderte på noe eller avviste han enda hardere, når han allerede stalker seg frem til der hun bor og bombarderer hun med meldinger... Anonymkode: 7ea6f...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå