h.2327 Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 Noen som har erfaring med meniers syndrom? Og hva som trigger det og behandling? Hvor ofte har du anfall?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Hvorfor spør du? Jeg har sykdommen, anfallene kommer uvilkårlig, noen ganger ofte. Det er cirka fem tusen i Norge som har diagnosen. Noen får også migrene. Samtidig har det ingen sammenheng med når man får svimmelhetsanfall. Det er ikke et syndrom ts. Google så finner du flere svar. Anonymkode: f4d4c...1f0
h.2327 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2017 Jeg spør pga min mann har fått denne diagnosen. Har hatt veldig mye anfall den siste mnd (2-4 pr uke ca 6-7 timer hver gang) mente sykdom.. Var om det fantes noen sammenheng jeg lurte på- da vi ikke har funnet noe triggere. Han har vel hatt dette i 2 år men fikk diagnosen for et par mnd siden. Men hyppigheten har gått betraktelig opp.. hvilken medisiner får du?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 4 minutter siden, h.2327 skrev: Jeg spør pga min mann har fått denne diagnosen. Har hatt veldig mye anfall den siste mnd (2-4 pr uke ca 6-7 timer hver gang) mente sykdom.. Var om det fantes noen sammenheng jeg lurte på- da vi ikke har funnet noe triggere. Han har vel hatt dette i 2 år men fikk diagnosen for et par mnd siden. Men hyppigheten har gått betraktelig opp.. hvilken medisiner får du? Jeg får ingen medisiner. Det er riktig at anfallene kan variere i hyppighet, noen uker kan det være ille. Det kan oppleves skremmende, men jeg har hatt sykdommen i mange år, og på en måte er jeg vant til at svimmelhet er en del av det. Men, det har hemmet meg, jeg er uføretrygdet. Noe jeg aldri ville ønske at noen skal være. Det er fint at du spør, på en måte, siden jeg også har en skjult sykdom. Jeg er nesten konstant svimmel, og må ta høyde for at et verre anfall kan komme, men så lenge jeg gjør det går det bra. Anonymkode: f4d4c...1f0
h.2327 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2017 Han har fått vanndrivende, mn virker ikke ut som det hjelper. De har snakket om noe operasjon, men sjans for døvhet er det (men han hører nesten ingenting allikevel). Er det med uføre jeg er redd, går mye ut over jobben, men heldigvis har han en veldig fleksibel jobb.. men frustrerende for oss rundt også:( når man ikke kan gjøre noe.. hvor ofte har du anfall?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har ikke Meniers, men Akustikneurinom som er en godartet hjernesvulst som ligger i nærheten av balanse og hørselsnerven. Dvs. at jeg har svimmelhetsanfall og nedsatt hørsel. Det er dessverre ingen medisiner mot svimmelhet, men jeg har noen tabletter som hjelper mot kvalme som jeg tar når svimmelheten blir for ille. Stemetil heter tablettene og fåes på resept, disse er veldig effektive og fjerner kvalmen innen 10 min. Ellers så er stress og lite søvn en trigger for svimmelhet. Hvile er derfor viktig, kjedelig men viktig. Anonymkode: ecccf...5a5 1
h.2327 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2017 Han får smeltetabletter mot kvalmen, det stopper tidvis spyinga heldigvis.. Han skal inn å ta mr av hodet.. vet så lite om sykdommen, utenom det jeg ser..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 51 minutter siden, h.2327 skrev: Han får smeltetabletter mot kvalmen, det stopper tidvis spyinga heldigvis.. Han skal inn å ta mr av hodet.. vet så lite om sykdommen, utenom det jeg ser.. Den fasen bruker å gå over, jeg hadde vel to anfall som varte i to uker der jeg kastet opp. Men også dette er individuelt. Anonymkode: f4d4c...1f0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har ikke diagnosen da jeg vegrer meg mot utredningen som jeg har skjønt går ut på å fremprovosere et antall. Har fått tips om å forsøke å bevege hodet litt, men jeg klarer ikke. Jeg klarer liksom ikke tenke under anfallene, må bare "holde meg fast" og overleve hvis dere skjønner hva jeg mener. Stress, for lite søvn og for dårlig søvn er mine triggere. Jeg hadde også hyppigere anfall i starten. Anonymkode: 097b8...1c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå