AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Tabbet meg ut noe vanvittig overfor sjefen min i dag, og greier bare ikke å slippe tanken på det Saken er den at jeg skulle ha hjemmekontor fordi barnehagen var stengt i dag. Jeg spurte sjefen min om dette på onsdag, han sa at det var greit, men han lurte på om noen på teamet kom til å være tilstede på jobben denne dagen. Jeg svarte da at en av kollegaene mine skulle jobbe i dag (vi er totalt fire stykker) Det er uansett ikke livsviktig at noen i teamet alltid er til stede, vi jobber i offentlig administrasjon og har ikke kundekontakt osv. Så, i dag tidlig, fikk jeg en melding fra denne personen der han spurte om det var OK at han avspaserte i dag siden det var så fint vær. Jeg svarte at det var helt greit, og tenkte rett og slett ikke på at jeg burde informere sjefen om at den personen jeg egentlig trodde skulle på jobb, ikke kom til å komme likevel. Jeg prøvde ikke bevisst å holde denne informasjonen tilbake fra sjefen, jeg visste jo også at han selv skulle på jobb, og lett ville kunne oppdage at min kollega, som jeg hadde sagt at skulle være på jobb, ikke var der likevel. Iallefall, jeg jobbet da hjemmefra i dag, og var deler av tiden ute i hagen med barna siden det var så fint vær. Den typen arbeidsoppgaver jeg har, kan fint gjøres på kvelden istedenfor midt på dagen, jeg tenkte derfor at jeg heller kunne jobbe litt mer etter at barna hadde lagt seg. Mens jeg var ute, lå mobilen min til lading inne i huset. Så, litt før halv ett, gikk jeg inn, og ser at at sjefen har ringt meg to ganger 40 minutter tidligere. Jeg ringte han kjapt opp igjen, og han var litt irritert, og lurte på hva som skjedde, siden kollegaen min, som jeg hadde sagt at skulle komme på jobb, ikke var der likevel. Jeg ble kjempestresset, og sa noe sånt som at "oi, ja, det hadde jeg helt glemt, beklager så mye!" og sa at jeg selvsagt kunne dra på jobb umiddelbart. Han sa at jeg ikke behøvde det, men at det var viktig at jeg forsto at han faktisk måtte få korrekt informasjon sånn at han visste hva som var status når han ble spurt av sin leder igjen (det var blitt spørsmål om hvorfor ingen i mitt team var tilstede). Jeg beklagde på nytt og la meg helt flat, og dro rett på jobb etter at vi hadde avsluttet samtalen. Han poengterte også at det var viktig at jeg var tilgjengelig når jeg hadde hjemmekontor (siden han hadde både mailet og ringt meg uten at jeg svarte...) Da jeg kom på jobben hadde han allerede dratt, så jeg sendte han en mail der jeg sa at jeg var på jobb, jeg beklagde igjen så mye det som hadde skjedd, og skrev at jeg også gjerne ville vise han sms'en som viste at min kollega først i dag tidlig spurte om han kunne få avspasere. Så sjefen kunne se at jeg ikke løy da jeg sa at kollegaen min skulle være tilstede- at jeg faktisk trodde det på det tidspunktet jeg fikk spørsmålet. Den mailen har sjefen fortsatt ikke svart på- og han er typen som ALLTID svarer på mail i løpet av maks en time, selv på fri- og helligdager. Jeg er sikker på at han er så sur og skuffet over meg fordi jeg nå fremstår som useriøs og upålitelig, og ikke minst en unnasluntrer Jeg har jobbet der i ti år (men denne sjefen har jeg kun hatt i to år), og jeg har et "plettfritt" rykte på arbeidsplassen min. Jeg går for å være en ansvarlig ansatt som aldri tråkker over grenser. Denne hendelsen er bare så vanvittig ødeleggende for ledelsens inntrykk av meg Noen som har noen trøstende ord? Eller forslag til hvordan jeg kan gjøre det godt igjen? Skjønner selvsagt at jeg er skyld i dette selv- skulle bare så utrolig gjerne ha det ugjort... Anonymkode: 84940...1e0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Shit happens:) Det er ikke sånn at du minster jobben eller at karrieren går i dass bare for en tabbe. Du har beklaget deg og mer kan man ikke gjøre. Det skjer nok neppe igjen:P Anonymkode: 70772...4cd 12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut!! Tipper han enda ikke har svart fordi han er opptatt med å forfatte din avskjedigelse.. Anonymkode: c8ba3...d16 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut!! Tipper han enda ikke har svart fordi han er opptatt med å forfatte din avskjedigelse.. Anonymkode: c8ba3...d16 Gikk ikke helt i mål, den der. Anonymkode: 7aade...5a6 16
The Kitten Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 Jeg begynte å gråte foran sjefen min i dag, så det går nok greit med deg også. 13
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor du gir kollegaene dine fri, er ikke det en sjefsjobb? Og ja det fremstår unnasluntrene å ikke svare på mobil når du har hjemmekontor fordi det er fint vær. Anonymkode: 65741...d23 12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 11 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg begynte å gråte foran sjefen min i dag, så det går nok greit med deg også. Oi uff, så utrolig kjipt Men da er det jo i såfall sjefen som har tabbet seg ut, og ikke du En sjef som får en ansatt til å gråte er jo virkelig ingen god sjef! TS Anonymkode: 84940...1e0 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du gir kollegaene dine fri, er ikke det en sjefsjobb? Og ja det fremstår unnasluntrene å ikke svare på mobil når du har hjemmekontor fordi det er fint vær. Anonymkode: 65741...d23 Jeg er leder for teamet mitt, så det er jeg som har beslutninger om fri for dem. Såklart vet jeg at det fremstår unnasluntrende, det er jo nettopp derfor jeg er så fortvilet! TS Anonymkode: 84940...1e0
The Kitten Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi uff, så utrolig kjipt Men da er det jo i såfall sjefen som har tabbet seg ut, og ikke du En sjef som får en ansatt til å gråte er jo virkelig ingen god sjef! TS Anonymkode: 84940...1e0 Det var ikke sjefen sin feil da. Men jeg tror vi begge skal legge dagen bak oss. Gjort er gjort og hvis din sjef påpeker det igjen så sier du bare rolig at det var en misforståelse / forglemmelse og du skal passe på at det ikke skjer igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #10 Skrevet 26. mai 2017 Jeg synes ikke dette høres så ille ut, jeg, TS. Det er jo helt åpenbart en liten forglemmelse fra din side, og ingen skade er tilsynelatende skjedd. Dette burde ikke være noen stor sak. Anonymkode: d6f29...d41 7
occultatum Skrevet 26. mai 2017 #11 Skrevet 26. mai 2017 Syns heller ikke dette virker så ille, men forstår at du syns det er leit at du ikke har fått svar enda fra sjefen din. Det kan jo være at han ikke mener det er så mye å svare på i mailen og at det er grunnen til at du ikke har hørt fra han enda? Hva med å spørre om et kort møte med han neste uke for å rydde opp og beklage igjen? Det er jo en profesjonell måte å angripe saken videre? Og viktigere; du vil få sjelero. Uansett! Du har vært en pliktoppfyllende og dyktig ansatt i 10 år. Dette er en bagatell som ikke engang kvalifiserer som en stripe i lakken 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #12 Skrevet 27. mai 2017 Dette er jo bare basert på en misforståelse og forglemmelse. Jeg tenker at du har lagt deg flat, beklaget og fått deg en lærepenge. Legg dette bak deg nå. Det er ikke noe mer å gjøre. Tar du opp dette flere ganger skal du ikke se bort ifra at det sees på som mas. Sjefen din var sikkert irritert fordi han trengte å nå en av dere der og da, og det ville han jo normalt ha gjort. Du svarte han jo ut i etterkant så det er ingen krise. Ergo, la det fare. Anonymkode: 1e7d0...a48 5
Gjest undulater Skrevet 27. mai 2017 #13 Skrevet 27. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut!! Tipper han enda ikke har svart fordi han er opptatt med å forfatte din avskjedigelse.. Anonymkode: c8ba3...d16 Ja huff og akk og ve. Om du ikke var et troll, ute etter å gjøre livet surt for ts, ville du kanskje visst at dette ikke er en oppsigelsesgrunn. Kryp tilbake til det hullet du kom ut av, jævla nisse.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #14 Skrevet 27. mai 2017 Jeg ville nok også ha vært veldig fortvilet om jeg var i din situasjon, og for å være ærlig fikk jeg et dårlig inntrykk av deg som ansatt før jeg kom litt videre ut i teksten. Men sånt kan til og med skje den beste, og du tok ansvar med en gang du ble klar over at du hadde tabbet deg ut. Det eneste som er så synd er at det var tabbe etter tabbe. Mangel på kommunikasjon og videre ikke mulig å få tak i (noe som kan gjøre en irritert sjel enda mer irritert). Men ja, du har lagt deg flat og vist tydelig at dette var et feilgrep (selv om det absolutt ikke er et stort feilgrep dette dreier seg om). Om noen dager har dette sunket litt inn, og da går det bedre. Anonymkode: db881...1ad
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #15 Skrevet 27. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok også ha vært veldig fortvilet om jeg var i din situasjon, og for å være ærlig fikk jeg et dårlig inntrykk av deg som ansatt før jeg kom litt videre ut i teksten. Men sånt kan til og med skje den beste, og du tok ansvar med en gang du ble klar over at du hadde tabbet deg ut. Det eneste som er så synd er at det var tabbe etter tabbe. Mangel på kommunikasjon og videre ikke mulig å få tak i (noe som kan gjøre en irritert sjel enda mer irritert). Men ja, du har lagt deg flat og vist tydelig at dette var et feilgrep (selv om det absolutt ikke er et stort feilgrep dette dreier seg om). Om noen dager har dette sunket litt inn, og da går det bedre. Anonymkode: db881...1ad Hvorfor fikk du et dårlig inntrykk? Anonymkode: c76eb...137 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #16 Skrevet 27. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke dette høres så ille ut, jeg, TS. Det er jo helt åpenbart en liten forglemmelse fra din side, og ingen skade er tilsynelatende skjedd. Dette burde ikke være noen stor sak. Anonymkode: d6f29...d41 Det er ikke sikkert at sjefen føler det slik. Fra hans side så kan det bli sett på som at ts holder tilbake informasjon, og det gjorde hun faktisk og. Hun burde ha sagt at hun glemte å melde fra om at han andre i teamet ikke skulle komme allikevel, istedenfor oppførte hun seg rart og tilbød å komme på jobb i ettermiddagen (det er ikke noe mye tid igjen man har å jobbe om man kommer inn etter 13:00). Det beste ts kan gjøre er å snakke med sjefen personlig til neste arbeidsdag, og si hva som faktisk skjedde. Anonymkode: 71872...57d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #17 Skrevet 27. mai 2017 Skjønner ikke helt at dette skal være en stor sak. Høres jo ut som at alt bare er en missforståelse, og det kan jo skje. Jeg jobber også som sjef, riktignok ikke for et stort selskap, men jeg har selvfølgelig forståelse for at de ansatte kan både si og gjøre feil. Det meste kan ordnes opp i med kommunikasjon, som sjef kan man ikke begynne å furte og plutselig ikke svare på mail. Synes ikke du skal tenke noe mer på dette TS. Anonymkode: c01ec...997 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #18 Skrevet 27. mai 2017 Det jeg stusset mest på var hvorfor kollegaen ringte TS og ikke sjefen for å be om fri, men det ble jo oppklart. Men jeg synes ikke det er ok å være i hagen med barna og utilgjengelig for sjefen når man skal ha hjemmekontor, selv om man har tenkt å jobbe det inn på kvelden. Rent bortsett fra det regner jeg neppe med det blir noen konsekvenser, og TS har sikkert lært til neste gang. Anonymkode: 8287f...543 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #19 Skrevet 27. mai 2017 Eneste jeg reagerer på her er at du var ute i hagen med barna uten å gi beskjed om det først, dvs at du heller jobber inn på kvelden. Ellers overreagerer du big time Anonymkode: 257e4...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #20 Skrevet 27. mai 2017 Kanskje sjefen din overreagerer fordi han selv fikk smekk? Så tar han det utover deg Anonymkode: 375f1...6cd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå