Gå til innhold

Kan jeg drikke ubegrenset pepsi max?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... uten å legge på meg fett? Nei, jeg skal ikke drikke tre liter hver dag- men bare lurer. Siden det er null kalorier. Ser fitnessfolk benytter seg mye av det og funlight saft :P

Anonymkode: 9b902...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O kcal er jo 0 kcal 

Anonymkode: 2a9f8...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, aspartam har mange negative sideeffekter. Om man ikke legger på seg fett vet jeg ikke, men om det er verdt konsekvensene ved å få i seg så mye aspartam er jo noe å tenke over

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... uten å legge på meg fett? Nei, jeg skal ikke drikke tre liter hver dag- men bare lurer. Siden det er null kalorier. Ser fitnessfolk benytter seg mye av det og funlight saft :P

Anonymkode: 9b902...060

Hjernen din har ikke godt avnå få for mye væske enten det er brus eller vann. Det er faktisk mulig å dø av å drikke for mye vann på for kort tid. 

Anonymkode: 942b0...76e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få overdose med koffein av Pepsi Max (om du drikker for mye av det), med påfølgende helseplager og akutt  helsefare!

Anonymkode: 69380...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned i vekt og drikker pepsi max, men prøver å ikke drikke for mye.. Noen uker er det lite, kanskje bare en flaske, mens andre er det mer. Merker at jeg får hodepine om jeg drikker for mye, og stopper. Det kan også komme av at det er mye koffein. Ellers er det fint å ha noe digg å drikke når man spiser llite og ikke kan "go wild" med mat. Drikk med måte :D Men du legger ikke på deg av det:) 

Anonymkode: 725e4...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har drukket pepsi (og MAX siden den kom) siden jeg var 17 år. Nå er jeg 43. Jeg har drukket 1,5-2,5 liter hver dag! Noen ganger mer, men stort sett ca det. Ingen syreskader på tenner, og ingen andre helseproblemer ellers :) Kan være individuelt, men for meg har det ikke tatt noen som helst skade :) 

Anonymkode: c88b9...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drukket pepsi (og MAX siden den kom) siden jeg var 17 år. Nå er jeg 43. Jeg har drukket 1,5-2,5 liter hver dag! Noen ganger mer, men stort sett ca det. Ingen syreskader på tenner, og ingen andre helseproblemer ellers :) Kan være individuelt, men for meg har det ikke tatt noen som helst skade :) 

Anonymkode: c88b9...8a1

Hvor mange kilo aspartan har du inntatt i løpet av alle disse årene?

Anonymkode: 69380...f77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sååå glad i synsing men kommer med en:

Jeg trooor ikke pepsi max er skadelig. Annet enn for tennene på de fleste. Men: hvorfor så mange som drikker akkurat sånne sukkerfrie cola-smak produkter daglig år etter år ? Hører forskjellige folk fortelle det hele tiden. Høre ingen som gjør det med solo light eller noen annen light brus. År ut og inn,hver dag og litre. Har gjort det  med pepsi max før selv. Og jeg følte meg avhengig rett og slett. Syns det var litt urovekkende å gruble på disse tingene rundt  hvorfor så mange drikker så mye ? Men vet ikke om noen studier som går på avhengighet til slike drikker. Men jeg likte ikke å føle meg avhengig og sluttet.

Men det er vel ikke ett argument i slankesammenheng noe av dette over da. Var tynn som en strek da  jeg drakk mye og er tynn som en strek nå.

Anonymkode: 70ed8...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sååå glad i synsing men kommer med en:

Jeg trooor ikke pepsi max er skadelig. Annet enn for tennene på de fleste. Men: hvorfor så mange som drikker akkurat sånne sukkerfrie cola-smak produkter daglig år etter år ? Hører forskjellige folk fortelle det hele tiden. Høre ingen som gjør det med solo light eller noen annen light brus. År ut og inn,hver dag og litre. Har gjort det  med pepsi max før selv. Og jeg følte meg avhengig rett og slett. Syns det var litt urovekkende å gruble på disse tingene rundt  hvorfor så mange drikker så mye ? Men vet ikke om noen studier som går på avhengighet til slike drikker. Men jeg likte ikke å føle meg avhengig og sluttet.

Men det er vel ikke ett argument i slankesammenheng noe av dette over da. Var tynn som en strek da  jeg drakk mye og er tynn som en strek nå.

Anonymkode: 70ed8...807

Tjaa, for min del drikker jeg pepsi max så og si hver dag fordi det smaker godt, ingen annen grunn.  Synes ikke annen brus er like godt, iallefall ikke solo osv.  Jeg er langt i fra avhengig, kan fint klare meg uten om jeg ønsker. 

Anonymkode: 1110c...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som sier du har drukket det siden du var 17- du har ikke merket forskjell på vekta heller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Skjønner man kan drikke mye av dette uten å bekymre seg for vekta hvertfall :D Helsa derimot, er litt tvilende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
17 minutter siden, Smilet12 skrev:

Takk for svar alle sammen! Skjønner man kan drikke mye av dette uten å bekymre seg for vekta hvertfall :D Helsa derimot, er litt tvilende :fnise:

Du vil dø av "overdose" på vann før stoffene i pepsi max vil være i nærheten av skadelige for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

... uten å legge på meg fett? Nei, jeg skal ikke drikke tre liter hver dag- men bare lurer. Siden det er null kalorier. Ser fitnessfolk benytter seg mye av det og funlight saft :P

Anonymkode: 9b902...060

Tar denne anonymt.

Har akkurat spurt en enæringsfysiolog som jobber på Haukeland sykehus, ved klinikk for overvekt om akkurat dette.

På dette spørsmålet svarer hun at det ikke er noe som skal tilsi at man legger på seg. Det foreligger heller ikke noe studie eller forskning som kan dokumentere at man går opp i vekt ved at man drikker sukkerfri brus og saft. 

Mange mener at det er mer hensiktsmessig å drikke vanlig sukkerbrus enn sukkerfri brus. Det var hun absolutt helt klar på at det er det ikke. Man kan drikke lettbrus uten at man går opp i vekt. 

Myten om at man "lurer" kroppen til å legge på seg med lett brus er bare tull. 

Anonymkode: 9fed3...221

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kilo aspartan har du inntatt i løpet av alle disse årene?

Anonymkode: 69380...f77

Jeg finner dessverre ikke igjen linken, men leste at hvis aspartam skal være skadelig for deg, må du drikke fem liter om dagen. Jeg har drukket cola light i snart 30 år. Hver dag. Jeg har heller ingen syreskader eller andre helseproblemer. Jeg er 56.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke inneholder kalorier, legger du ikke på deg av Pepsi Max.

Lettbrus "lurer" ikke kroppen din til å legge på seg heller. Du styrer kroppsvekten din via matinntaket ditt.

Kunstige søtningsstoffer er ikke bra i store mengder. (Men ingenting er bra i store mengder.) Hvor skadelig det er, er omdiskutert. Den diskusjonen kan man være med på om man vil, eller hoppe over hvis man ikke finner den interessant.

Jeg synes brus er dyrt og kjipt. Og lettbrus enda kjipere enn vanlig brus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå takk for svar alle sammen! Jeg elsker pepsi max nemlig, men har vurdert å kutte det ut! Svarene deres gjorde meg veldig glad, haha! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Blod skrev:

Vel, aspartam har mange negative sideeffekter. Om man ikke legger på seg fett vet jeg ikke, men om det er verdt konsekvensene ved å få i seg så mye aspartam er jo noe å tenke over

Har ikke helsemyndighetene i Norge og resten av Vest-Europa samt i USA tenkt noe over det? 

Anonymkode: 2a038...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pringle skrev:

Siden det ikke inneholder kalorier, legger du ikke på deg av Pepsi Max.

Lettbrus "lurer" ikke kroppen din til å legge på seg heller. Du styrer kroppsvekten din via matinntaket ditt.

Kunstige søtningsstoffer er ikke bra i store mengder. (Men ingenting er bra i store mengder.) Hvor skadelig det er, er omdiskutert. Den diskusjonen kan man være med på om man vil, eller hoppe over hvis man ikke finner den interessant.

Jeg synes brus er dyrt og kjipt. Og lettbrus enda kjipere enn vanlig brus. 

Pepsi Max og Cola Zero på bokser best fordi da er kullsyren best og friskest helt til man har drukket opp. Plastflasker er ikke kult for kullsyren er så tam.

Anonymkode: 2a038...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...