Gå til innhold

Er vaniljesex gått av moten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan begynne å lure når man leser KG i disse dager. 

I hjemmet praktiseres det over 95% vanlig sex og er fornøyde med det 😊

Anonymkode: 37ed2...e8e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller det at det er lite å stille spørsmål om når det kommer til "vanlig" samleie. De fleste som driver med det vet hvordan det utføres.

Anonymkode: 4a15a...09d

• Liker 5
Skrevet

ja, og tror de fleste andre også gjør det. 90 Prosent skryter bare på seg all den "heftige og eksotiske " sexen de har

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
6 minutter siden, squidboy skrev:

ja, og tror de fleste andre også gjør det. 90 Prosent skryter bare på seg all den "heftige og eksotiske " sexen de har

Og 90 % av de som slenger rundt seg med prosentall har ikke snøring på hva de prater om. :sjenert:

Nei, jeg liker litt god vanilje, jeg. Det som er litt rart er at for noen er vanlije sex automatisk kjedelig sex, men det stemmer jo åpenbart ikke. 

Endret av Overrasket
Skrevet

Det normale og vanlige er det jo ikke så mye å skrive eller spørre om. 

Selv om det er fint med litt variasjon, så er det alltid fint med den vanlige rutinen. Det er jo det som vi vet fungerer, som bringer oss i mål, gang etter gang. 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan sex være mote, man gjør vel det man liker?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vaniljesex?

Anonymkode: ebe62...ed9

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg så opptatt av moter og trender, så jeg sier ja takk til vaniljesex. Hvorfor og hvordan det skal være kjedelig forstår jeg ikke. Jeg har ikke hatt kjedelig sex siden jeg lærte meg å si og vise hva jeg nyter, for snart 20 år siden. Jeg har hatt morsom sex, øm og kjærlig sex, lekende sex, nødvendig sex og svært tilfredsstillende sex. Ikke kjedelig sex. Vanilje trenger så absolutt ikke å være kjedelig! 

Gjest Andrea93
Skrevet (endret)

Hva i all verden er "vanlig" sex? Med tanke på hvor mange ulike preferanser og quirks det finnes der ute, finnes det heldigvis ingen norm. Jeg håper inderlig at trender og moter er forbehodlt andre ting enn sex, og at folk gjør det de har lyst til. Lurer forøvrig veldig på hvor du har fått statistikken din fra, TS? Hvordan kan det måles hvor mange som utfører "vanlig sex"?

Endret av Andrea93
Skrevet

For meg gikk vanlinjesex av moten for 10 år siden.. men det var fordi jeg fant BDSM, og kunne aldri gått tilbake nå! 

Men andre får gjøre hva de vil, det er ikke min business 

• Liker 4
Skrevet

Enig i at sex som oppfattes som utenfor normen oftere blir diskutert på anonyme nettfora, rett og slett fordi det er et tema man gjerne vil ha diskresjon rundt og har et behov for å prate om. 

Samtidig kan jeg jo ikke annet enn å himle med øynene når samme brukergruppe som er opptatte av å bryte ned seksuelle tabuer og oppfordre til å leve ut seksualiteten sin, og mener man ikke skal finne seg i å bli sykeliggjort eller satt i bås på grunn av seksualiteten sin, ofte presterer å i samme håndvending snakke ned folk med andre grenser enn dem selv, og bruke det jeg vil kalle en nedlatende tone om "vaniljesex". Man kan i blant få inntrykk av at den lystbetonte og positive  innstillingen til seksualitet, ikke gjelder "vaniljesex".

Jeg mener at slik "vaniljesex" til tider blir omtalt her på forumet, så kan man få inntrykk av at det er ensbetydende med kjedelig, ikke så frigjort, og kanskje at denne avgrensningen også gjør seksualiteten litt mindre åpen for eksperimentering og ikke så mangfoldig. Så slik sett kan jeg forstå hva TS mener med gått av moten på KG.

Skriver konsekvent "vaniljesex" fordi det jo blir brukt ulikt, men mitt inntrykk er at det ofte blir ansett som motsetningen til f.eks. BDSM, eller som begrep i diskusjoner om f.eks. analsex. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Søgni skrev:

Enig i at sex som oppfattes som utenfor normen oftere blir diskutert på anonyme nettfora, rett og slett fordi det er et tema man gjerne vil ha diskresjon rundt og har et behov for å prate om. 

Samtidig kan jeg jo ikke annet enn å himle med øynene når samme brukergruppe som er opptatte av å bryte ned seksuelle tabuer og oppfordre til å leve ut seksualiteten sin, og mener man ikke skal finne seg i å bli sykeliggjort eller satt i bås på grunn av seksualiteten sin, ofte presterer å i samme håndvending snakke ned folk med andre grenser enn dem selv, og bruke det jeg vil kalle en nedlatende tone om "vaniljesex". Man kan i blant få inntrykk av at den lystbetonte og positive  innstillingen til seksualitet, ikke gjelder "vaniljesex".

Jeg mener at slik "vaniljesex" til tider blir omtalt her på forumet, så kan man få inntrykk av at det er ensbetydende med kjedelig, ikke så frigjort, og kanskje at denne avgrensningen også gjør seksualiteten litt mindre åpen for eksperimentering og ikke så mangfoldig. Så slik sett kan jeg forstå hva TS mener med gått av moten på KG.

Skriver konsekvent "vaniljesex" fordi det jo blir brukt ulikt, men mitt inntrykk er at det ofte blir ansett som motsetningen til f.eks. BDSM, eller som begrep i diskusjoner om f.eks. analsex. 

Vell det er en del snerper her😉

Anonymkode: ad042...73f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vell det er en del snerper her😉

Anonymkode: ad042...73f

Du beviser jo bare poenget mitt! Snerper, liksom. Snakk om å være negativ til andre menneskers seksualitet. 

Det kan være at det finnes "snerper" her. Men siden du er inne på hva som finnes her: Det som også finnes, er mennesker som har blitt invitert med på seksuelle handlinger de er usikre på om de er komfortable med, handlinger de opplever som ekstreme. Dette lager de da tråder om, i håp om innspill. Da er det liksom "strekk grensene nå da, kom igjen". Man kan faktisk si nei til enkelte handlinger, uten å ha en mindreverdig eller enfoldig seksualitet, eller være snerpete eller en dårlig kjæreste, av den grunn. En del av det å være frigjort eller å våge noe seksuelt, er å ha mot til selv å definere grensene sine.

Nå som jeg likevel har avsporet, kan jeg også si at jeg synes noen tråder bærer preg av å normalisere dette, at det å skulle være en spennende partner er å si ja til seksuelle handlinger man ikke vet om man ønsker. Det er liksom som at noen som f.eks. har analsex som en selvsagt del av sitt sexliv, nesten tar det personlig at andre mennesker ikke ønsker dette overhodet og får et behov for å stemple disse som snerpete. For å gi et eksempel.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Analen er den nye vaginaen, og er kvinners primære sexorgan. 

Du er heldig som er en del av den siste generasjonen hvor vaginalsex fortsatt er førstevalget. Men virkeligheten har altså endret seg, synd for dagens unge kvinner og fremtidens kvinner, men sånn er det.

Vaniljesex er nå blitt betegnelse på analsex i misjonærstilling, uten kvelning. 

Anonymkode: d96bc...ffa

Gjest Ingenting2
Skrevet
6 timer siden, Søgni skrev:

6 timer siden, Søgni skrev:

Du beviser jo bare poenget mitt! Snerper, liksom. Snakk om å være negativ til andre menneskers seksualitet. 

Det kan være at det finnes "snerper" her. Men siden du er inne på hva som finnes her: Det som også finnes, er mennesker som har blitt invitert med på seksuelle handlinger de er usikre på om de er komfortable med, handlinger de opplever som ekstreme. Dette lager de da tråder om, i håp om innspill. Da er det liksom "strekk grensene nå da, kom igjen". Man kan faktisk si nei til enkelte handlinger, uten å ha en mindreverdig eller enfoldig seksualitet, eller være snerpete eller en dårlig kjæreste, av den grunn. En del av det å være frigjort eller å våge noe seksuelt, er å ha mot til selv å definere grensene sine.

Nå som jeg likevel har avsporet, kan jeg også si at jeg synes noen tråder bærer preg av å normalisere dette, at det å skulle være en spennende partner er å si ja til seksuelle handlinger man ikke vet om man ønsker. Det er liksom som at noen som f.eks. har analsex som en selvsagt del av sitt sexliv, nesten tar det personlig at andre mennesker ikke ønsker dette overhodet og får et behov for å stemple disse som snerpete. For å gi et eksempel.  

Du uttrykker dette eksemplarisk. Helt enig! 

AnonymBruker
Skrevet

Synd at "vaniljesex" har fått en snerpete rykte.

Selv foretrekker jeg vanilje, men har ingen problem med å respektere at andre driver med bdsm, wetsex, rimming, etc. 

Anonymkode: 47842...d82

Skrevet

Gått av moten, jøsses. Hvordan sex man har går vel litt etter humøret tenker jeg. Noen ganger liker jeg det slow og hett, andre ganger litt mere heftig. Vanilje trenger ikke å være kjedelig. :tunge1:

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var den formen de fleste praktiserte. Forum som dette gir vel inntrykk av at alt mulig annet er blitt mer vanlig, men vaniljesex er nok ikke det folk spør mest om. 

Allikevel er det dumt at enkelte skal fremstille det som kjedelig bare fordi de selv har andre fetisjer.

Jeg liker det, men det er fint å variere litt også selfølgelig. Men noen ganger er ofte det enkle det beste :)

Anonymkode: 96446...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...