AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Følte meg litt uggen og satt meg ned på gulvet. Begynte å gråte, skjelve/riste og hyperventilere. Føltes ut som at jeg ikke fikk puste og at jeg ble kvelt, og hele kroppen ristet. Tårene rant, og jeg prøvde å huske på å puste i firkant. Pusten roet seg litt ned, før hyperventilering kom tilbake. Var dette er angst-/panikkanfall? Er diagnosert med sosial angst, og var ute for første gang på lenge i dag. Kan det ha en sammenheng? Anonymkode: 009cf...1a8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Kan høres sånn ut ja. Anonymkode: c33f6...6b3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Høres sånn ut Jeg kjenner meg bare mer kvelt av å fokusere på pusten, så jeg pleier å fokusere på noe helt annet Anonymkode: 3519b...013
Duckie Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres sånn ut Jeg kjenner meg bare mer kvelt av å fokusere på pusten, så jeg pleier å fokusere på noe helt annet Anonymkode: 3519b...013 Til TS: Dette høres ut som et klassisk angstanfall ja. Til AB#013: Jeg og sleit med det å skulle fokusere på pusten, var ikke før jeg lærte meg hvordan man skulle puste at dette hjalp meg! Å fokusere på hyperventilering gjør jo alt ti ganger verre, men man skal forsøke å tvinge seg selv til å puste rolig og dypt, og fokusere på dette. Skikkelig jobbe med å puste rolig. Mulig det er dette du alt gjør og at dette er innlysende for alle andre enn meg, haha. Rolig dyp pusting stimulerer vagusnerven som bidrar til å roe ned angst.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Følte meg litt uggen og satt meg ned på gulvet. Begynte å gråte, skjelve/riste og hyperventilere. Føltes ut som at jeg ikke fikk puste og at jeg ble kvelt, og hele kroppen ristet. Tårene rant, og jeg prøvde å huske på å puste i firkant. Pusten roet seg litt ned, før hyperventilering kom tilbake. Var dette er angst-/panikkanfall? Er diagnosert med sosial angst, og var ute for første gang på lenge i dag. Kan det ha en sammenheng? Anonymkode: 009cf...1a8 Ja, vil si at dette beskriver hvordan mitt angstanfall var for en stund siden. Du sier at du er diagnostisert med sosial angst, får du noe hjelp for dette? Det er lett å gjemme seg bak slike diagnoser, men det er absolutt noe man kan bli kvitt og ikke må leve med resten av livet. Anonymkode: dbab6...b5b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vil si at dette beskriver hvordan mitt angstanfall var for en stund siden. Du sier at du er diagnostisert med sosial angst, får du noe hjelp for dette? Det er lett å gjemme seg bak slike diagnoser, men det er absolutt noe man kan bli kvitt og ikke må leve med resten av livet. Anonymkode: dbab6...b5b Gikk til behandling for noe annet, så angsten ble nedprioritert. Anonymkode: 009cf...1a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå