Corinne Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Jeg har en Andenken an Ludwig Speth-syrin som ble plantet for 3 år siden og hadde sin første, flotte blomstring i mai i fjor. I år har det ikke kommet blomster på den jeg klippet den etter avblomstring i fjor pga den står mot naboens bed og skyggelegger, så avtalen er at jeg skal holde den under en viss høyde. Vil den ikke blomstre noengang igjen om jeg fortsetter å beskjære den hvert år??
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Syriner skal ikke klippes, kun fjerne tykke gamle grener ved roten og evt nye skudd der du ikke vil ha den. Høydejustering må derfor tas ved å ta de lengste grenene. Forøvrig ville jeg mye heller ha flyttet planten til et sted den får vokse fritt. Beskjærer du den slik du har gjort vil den kun bli en grønn busk med lite blomster. Anonymkode: 6961e...59a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syriner skal ikke klippes, kun fjerne tykke gamle grener ved roten og evt nye skudd der du ikke vil ha den. Høydejustering må derfor tas ved å ta de lengste grenene. Forøvrig ville jeg mye heller ha flyttet planten til et sted den får vokse fritt. Beskjærer du den slik du har gjort vil den kun bli en grønn busk med lite blomster. Anonymkode: 6961e...59a Enig i dette. En så flott syrin som 'Andenken an Ludwig Späth' fortjener å få vokse friere enn naboen din setter pris på, det er da den kommer til sin rett med nydelig blomstring. Anonymkode: d08eb...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå