GÃ¥ til innhold

Hva slags edderkopp er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi river verandaen, og under den dukket det opp tre slike monstre. Ca 10 cm store. Noen som vet hva slags edderkopp det er? 

IMG_5858.mov

IMG_5860.PNG

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor kjelleredderkopp? Komplett ufarlige, som det står, men ekle som fy! :fnise:

Anonymkode: 1fac6...a2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10cm?! :sjokkert:  Høres ut som en eller annen utenlandsk art. Så store edderkopper har vi ikke naturlig her i landet.

Anonymkode: 85356...f44

• Liker 1
Skrevet

Er visst en stor kjelleredderkopp. Helt vanlig😳😳😳

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10cm?! :sjokkert:  Høres ut som en eller annen utenlandsk art. Så store edderkopper har vi ikke naturlig her i landet.

Joda, både kjelleredderkopp og norsk husedderkopp kan bli 10 cm store :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Kjerreredderkopp og husedderkopp kan bli stå store. Helt ufarlige.

Anonymkode: 7f088...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sånn som voktet kjellerdøra her i i fjor.... 
Vanligvis bryr ikke edderkopper meg, men den, den fikk meg til å gå ninja-style for å komme meg til vaskerommet... 

Anonymkode: 6ecc3...ddd

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, boblevann skrev:

Joda, både kjelleredderkopp og norsk husedderkopp kan bli 10 cm store :) 

norsk husedderkopp? Mener du stor husedderkopp? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en sånn som voktet kjellerdøra her i i fjor.... 
Vanligvis bryr ikke edderkopper meg, men den, den fikk meg til å gå ninja-style for å komme meg til vaskerommet... 

Takk, been there, done that. :bond: Tvekroket spissrotgang mellom edderkoppene, vill i blikket, speidende til alle kanter, for å komme frem til fryseren. Alltid like moro. :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, Simbyxor skrev:

norsk husedderkopp? Mener du stor husedderkopp? 

Mulig det? I artikkelen jeg leste stod det "norsk husedderkopp" - men kan hende det er det samme? :vetikke: jeg er ingen innsektsekspert hvertfall!

Skrevet (endret)
2 minutter siden, boblevann skrev:

Mulig det? I artikkelen jeg leste stod det "norsk husedderkopp" - men kan hende det er det samme? :vetikke: jeg er ingen innsektsekspert hvertfall!

Ikke hørt det, men kan hende den har flere navn. Nei, du er ingen insektsekspert hihi (forøvrig ikke jeg, heller).

Edderkopper er ikke insekter da :)

Endret av Simbyxor
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Ikke hørt det, men kan hende den har flere navn. Nei, du er ingen insektsekspert hihi (forøvrig ikke jeg, heller).

Edderkopper er ikke insekter da :)

Hahah der ser du min kunnskap :fnise: i mitt hode er edderkopper ekle, sleipe, stygge, fæle skapninger = innsekt sammen med fluer og mygg 😂 Poenget var vel uansett at det finnes så store edderkopper i Norge (skrekk og gru)

Skrevet

Det minner meg om en husepperkopp som har høydeskrekk.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, been there, done that. :bond: Tvekroket spissrotgang mellom edderkoppene, vill i blikket, speidende til alle kanter, for å komme frem til fryseren. Alltid like moro. :fnise: 

Det var en grei unnskyldning for å utsette klesvask da :D 
Jeg vet at dem ikke er giftig og sånt da, men når den er stor nok til å banke meg opp, da er jeg litt skeptisk... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...