Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi river verandaen, og under den dukket det opp tre slike monstre. Ca 10 cm store. Noen som vet hva slags edderkopp det er? 

IMG_5858.mov

IMG_5860.PNG

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor kjelleredderkopp? Komplett ufarlige, som det står, men ekle som fy! :fnise:

Anonymkode: 1fac6...a2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10cm?! :sjokkert:  Høres ut som en eller annen utenlandsk art. Så store edderkopper har vi ikke naturlig her i landet.

Anonymkode: 85356...f44

• Liker 1
Skrevet

Er visst en stor kjelleredderkopp. Helt vanlig😳😳😳

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10cm?! :sjokkert:  Høres ut som en eller annen utenlandsk art. Så store edderkopper har vi ikke naturlig her i landet.

Joda, både kjelleredderkopp og norsk husedderkopp kan bli 10 cm store :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Kjerreredderkopp og husedderkopp kan bli stå store. Helt ufarlige.

Anonymkode: 7f088...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sånn som voktet kjellerdøra her i i fjor.... 
Vanligvis bryr ikke edderkopper meg, men den, den fikk meg til å gå ninja-style for å komme meg til vaskerommet... 

Anonymkode: 6ecc3...ddd

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, boblevann skrev:

Joda, både kjelleredderkopp og norsk husedderkopp kan bli 10 cm store :) 

norsk husedderkopp? Mener du stor husedderkopp? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en sånn som voktet kjellerdøra her i i fjor.... 
Vanligvis bryr ikke edderkopper meg, men den, den fikk meg til å gå ninja-style for å komme meg til vaskerommet... 

Takk, been there, done that. :bond: Tvekroket spissrotgang mellom edderkoppene, vill i blikket, speidende til alle kanter, for å komme frem til fryseren. Alltid like moro. :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, Simbyxor skrev:

norsk husedderkopp? Mener du stor husedderkopp? 

Mulig det? I artikkelen jeg leste stod det "norsk husedderkopp" - men kan hende det er det samme? :vetikke: jeg er ingen innsektsekspert hvertfall!

Skrevet (endret)
2 minutter siden, boblevann skrev:

Mulig det? I artikkelen jeg leste stod det "norsk husedderkopp" - men kan hende det er det samme? :vetikke: jeg er ingen innsektsekspert hvertfall!

Ikke hørt det, men kan hende den har flere navn. Nei, du er ingen insektsekspert hihi (forøvrig ikke jeg, heller).

Edderkopper er ikke insekter da :)

Endret av Simbyxor
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Ikke hørt det, men kan hende den har flere navn. Nei, du er ingen insektsekspert hihi (forøvrig ikke jeg, heller).

Edderkopper er ikke insekter da :)

Hahah der ser du min kunnskap :fnise: i mitt hode er edderkopper ekle, sleipe, stygge, fæle skapninger = innsekt sammen med fluer og mygg 😂 Poenget var vel uansett at det finnes så store edderkopper i Norge (skrekk og gru)

Skrevet

Det minner meg om en husepperkopp som har høydeskrekk.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, been there, done that. :bond: Tvekroket spissrotgang mellom edderkoppene, vill i blikket, speidende til alle kanter, for å komme frem til fryseren. Alltid like moro. :fnise: 

Det var en grei unnskyldning for å utsette klesvask da :D 
Jeg vet at dem ikke er giftig og sånt da, men når den er stor nok til å banke meg opp, da er jeg litt skeptisk... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...