Gå til innhold

Mageproblemer blødninger IBS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med lignende IBS? Jeg har fått IBS diagnosen to ganger. Har vært gjennom flere undersøkelser av tarmer, som jeg syns er i overkant ubehagelige. Jeg er ganske lei av å springe til legen og gå igjennom undersøkelser for å ikke få noe annen diagnose enn IBS, som selvsagt er bra, men det er jo ikke hjelp å få  til mageproblemene. 

Jeg sliter med mye luft i magen til tider, tidvis diare og forstoppelse, de vanlige IBS symptomene. I tillegg til dette får jeg perioder på et par dager til en uke da jeg er uforklarlig trøtt og sliten, der hjernen min ikke vil være med i det hele tatt, stemmen blir hes, og jeg får ganske kraftig smerte vanligvis nederst til høyre i magen, noen ganger venstre, men alltid nederst , i forbindelse med denne smerten vil jeg alltid blø ved avføring opptil kanskje en uke, da det vil gå over. Disse anfall har som regel ingenting med stress å gjøre fordi de kan skje når jeg ikke er særlig stresset. Har noen ganger dratt til legen når dette skjer, men det eneste det fører til er at jeg blir henvist til gastroskopi og kolonoskopi. Det tar et par måneder før jeg får avtalen, og når jeg kommer dit føler jeg meg bra og det konkluderes det med irritabel tarm. Jeg har gått til legen med mageproblemer siden barndommen, det er virkelig slitsomt, en gang fikk jeg så ille krampe som barn at jeg måtte kaste meg i snøen og kunne ikke gå på en halvtime, etter anfallet gikk det bra.

Jeg har lurt på om det fortsatt kan være noe annet enn IBS, men det ville vel blitt oppdaget ved skopiene ? 

Anonymkode: 48836...ca8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har råd? 

Anonymkode: 48836...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...