Gå til innhold

Refinansiering av kredittgjeld uten sikkerhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare meg på dette.

Jeg har desverre gammel gjeld på under 200 000,- (tilsammen) som det er endel anmerkninger på. Drømmen min er å få samlet alt dette i ett lån slik at det blir under kontroll og at anmerkningene da forsvinner.

Jeg har ingen eiendeler i form av hus eller bil osv. Så har ikke mulighet for å ta pant i noe. Er fast ansatt.

Er det noen som har fått hjelp av banken sin til et slikt refinansieringslån, selv uten sikkerhet i noe? Hvis de ser hvordan du er den dag i dag, og at du virkelig aldri kommer til å ha slike økonomiske problemer igjen fordi du har lært den harde veien?

Anonymkode: 1ec13...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når fikk du den siste gjelden din?

Anonymkode: ff005...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme båten sjøl, og svaret er nei.

Uten sikkerhet er det ingen som vil refinansiere.

Eneste som kan være en mulighet er å ta kontakt med et firma som driver med gjeldsforhandlinger, og se om de kan hjelpe deg.

Anonymkode: 4e18b...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta lån uten sikkerhet har dessverre sine ulemper; skyhøye renter. Det vil gjøre at du bare ender med å tape penger og øke gjelda.

Jeg gir det samme råd som den anonyme brukeren over meg; ta kontakt med et firma som jobber for å hjelpe folk med gjeld.

Det de så gjør er å finne alle dine kreditorer og hva du skylder dem alle. Så forhandler dem og du får et ark med en nedbetalingsplan. Der står det hvem du skal prioritere først og sist i dine nedbetalinger. Dine renter blir også fryst, dersom kreditorene godtar nedbetalingsplanen. Det er mye bedre enn å ta et dyrt lån :)

200.000 er ikke så mye. Det forsvinner fort om du betaler litt hver måned og bruker feriepengene og skattepengene på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan svare meg på dette.

Jeg har desverre gammel gjeld på under 200 000,- (tilsammen) som det er endel anmerkninger på. Drømmen min er å få samlet alt dette i ett lån slik at det blir under kontroll og at anmerkningene da forsvinner.

Jeg har ingen eiendeler i form av hus eller bil osv. Så har ikke mulighet for å ta pant i noe. Er fast ansatt.

Er det noen som har fått hjelp av banken sin til et slikt refinansieringslån, selv uten sikkerhet i noe? Hvis de ser hvordan du er den dag i dag, og at du virkelig aldri kommer til å ha slike økonomiske problemer igjen fordi du har lært den harde veien?

Anonymkode: 1ec13...85d

Nettopp fordi du ikke får refinasiere så er de fleste forsiktige med å pådra seg kredittgjeld. Denne typen gjeld er høy rente på og derfor vanskelig og ødeleggende å bli ferdig med og bli kvitt. 

Når du ikke eier noe som kan sikkerhetsstilles som eiendom eller bil, så vil neppe noen bank ta sjangsen på å låne deg penger nettopp fordi du alt har vist at du ikke kan styre kredittgjeld. Brutalt og ille, men det er for sent å snyte seg når nesen er borte. 

Gjeldssaneringsselskaper som en over her viser til, skal du være forsiktig med. Før du vet hva du går inn på og har fostått regler og måten de jobber på, så unngå dem. Du kan raskt havne i en knipe du ikke kommer ut av. 

Anonymkode: f4e37...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i samme båten sjøl, og svaret er nei.

Uten sikkerhet er det ingen som vil refinansiere.

Eneste som kan være en mulighet er å ta kontakt med et firma som driver med gjeldsforhandlinger, og se om de kan hjelpe deg.

Anonymkode: 4e18b...33f

Når bankene ikke låner ut penger for refinansiering så tror jeg det ligger noe i "En gang gjeldsslave, alltid gjeldsslave", selv om det ikke stemmer i alle tilfeller. Men nok ganger stemmer det til at risikoen blir for høy.

Anonymkode: 7bf7a...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan søke lån av husbanken og bake det gamle lånet ditt inn der. I  hi skriver du at du ikke har egen bolig. Det er verdt et forsøk.

 

Anonymkode: 67c7c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du må sørge for at du ikke lenger har betalingsanmerkninger. Det gjør du ved å forhandle med de du har gjeld hos om en realistisk nedbetalingsplan - som du følger til punkt og prikke. Som regel vil f.eks. et inkassoselskap teste ut din betalingsvilje i seks måneder for å se om du holder deg til planen. Etter dette kan det være de vil forhandle om å stryke renter o.l.

Når du har overholdt betalingsplanen vil du etterhvert ikke lenger ha betalingsanmerkninger og du er i en helt annen posisjon til å søke om å samle lånene dine i et større lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...