Gå til innhold

Sobril 50 mg, finnes det i Norge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sliter med PTSD og mye angst. Fått Seroquel av lege, føler ikke det hjelper så mye og er redd de da de har sykt mange bivirkninger. 

Jeg har nå fått en del piller på privaten av noen jeg kjenner. Hun sa det var litt sobril, sovetabletter osv. Jeg har ikke tatt noen da jeg generelt er veldig skeptisk og forsiktig med piller, men nå er jeg så sliten. Ikke sovet skikkelig på mange dager, har pustebesvær(panikk og angstrelatert) og greier bare ikke fungere. Vurderer ta Sobril, men det står 50 på de? Sjekka Felleskatalogen og der går det jo bare opp til 25 mg. Vet hun har fått disse i utlandet, og de har kanskje høyere doser der. Tenkte dele den i to, men er disse ekte Sobril? Noen som vet? De er ca 1 cm i diameter, har delestrek og det står 50 på de. 

Anonymkode: 8e413...ec6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Norge finne det 10, 15 og 25. Jeg hadde ikke turt å ta noe jeg ikke visste hva var.

Anonymkode: 86f68...55c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg sliter med PTSD og mye angst. Fått Seroquel av lege, føler ikke det hjelper så mye og er redd de da de har sykt mange bivirkninger. 

Hvorfor har du fått det for deg at Seroquel har sykt mange bivirkninger, forresten?

Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke ta tabletter du får av andre. Behøver du noe så går du på apoteket eller til legen for å få resept. 
Dessuten, noe som sikkert er fortvilende, så hjelper beroligende kun midlertidig. Det kan faktisk føre til at det tar lengre tid å finne seg en måte å leve med angsten på, eller å bli kvitt den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vi ikke vite uten å se originalemballasjen.

Du skal uansett ikke ta noe uten at det er forskrevet til deg. Det kan gå fryktelig galt.

Anonymkode: 3de70...656

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Luckiness skrev:

Du skal selvfølgelig ikke ta tabletter du får av andre. Behøver du noe så går du på apoteket eller til legen for å få resept. 
Dessuten, noe som sikkert er fortvilende, så hjelper beroligende kun midlertidig. Det kan faktisk føre til at det tar lengre tid å finne seg en måte å leve med angsten på, eller å bli kvitt den. 

Og ikke minst vil alle benzodiazepiner forsterke angst hvis man tar dem regelmessig.

Anonymkode: 3de70...656

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått en del piller på privaten av noen jeg kjenner. Hun sa det var litt sobril, sovetabletter osv. Jeg har ikke tatt noen da jeg generelt er veldig skeptisk og forsiktig med piller, men nå er jeg så sliten. Ikke sovet skikkelig på mange dager, har pustebesvær(panikk og angstrelatert) og greier bare ikke fungere. Vurderer ta Sobril, men det står 50 på de? Sjekka Felleskatalogen og der går det jo bare opp til 25 mg. Vet hun har fått disse i utlandet, og de har kanskje høyere doser der. Tenkte dele den i to, men er disse ekte Sobril? Noen som vet? De er ca 1 cm i diameter, har delestrek og det står 50 på de. 

Medisiner som du ikke har fått til bruk for deg, fra lege eller apotke skal du ikke bruke. Spyl tablettene ned i wc så du ikke faller for fristelen til å bruke noe du kan skade deg selv med, eller i verste fall dø av. (Normalt skal medisiner innleveres til apotkete for ødeleggelse, men her er ts i en presset situasjon der fristelsen til å spise tablettene kan bli mer enn hun klarer stå imot, derfor ber jeg henne spyle dem ned i wc.)

Anonymkode: a9ad2...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MorTeresa skrev:

Hvorfor har du fått det for deg at Seroquel har sykt mange bivirkninger, forresten?

Fordi jeg har lest i Felleskatalogen? 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Er du redd for alle de bivirkningene felleskatalogen lister opp? Eller har du opplevd alle bivirkningene FØR du leste i felleskatalogen? 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Har du kunnskap til å tolke det du leser?

Skrevet

Så du vil heller dø av en tablett som du er usikker på istedet for å bruke Seroquel?

Du skal aldri ta medisiner som andre bruker. Det kan være livsfarlig. Hvis legen ikke vil skrive ut Sobril til deg, er det en grunn til det og det skal du respektere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Nei, jeg vet dette. Er derfor jeg ikke har tatt noe. Men er fortvilet da jeg har det fryktelig vondt. 

Men jeg tror jeg gjør som en sier her, spyler de i do. Jeg kommer nok uansett til å få ennå mer panikk etter inntak av noe jeg ikke vet hva er. 

Jeg er forresten henvist til psykolog, så jeg skal få hjelp. Håper jeg i hvert fall. Er jo ikke alltid man får hjelp innen psykiatrieb. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MorTeresa skrev:

Har du kunnskap til å tolke det du leser?

Jeg er utdannet helsepersonell. Bachelorutdanning. Jobbet med å administrere Seroquel til mange pasienter. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet helsepersonell. Bachelorutdanning. Jobbet med å administrere Seroquel til mange pasienter. 

Du får ikke jobbe i psykiatrien/som helsepersonell med alvorlig og behandlingstrengende psykiske problemer. Er og rart du da spør om medisiner i hi slik du gjør dersom du er helsepersonell og har skaffet medisiner uten resept og apotek. Da bør du ha førstehånds info om medisiner fra "svartebørsen".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Jeg har skylt de i do. Dvs de vil ikke skylles i do før de oppløses, så de ligger nå der nedi toalettskåla. Får satse på jeg ikke får besøk som skal låne doen lol. 

Og bare for ordens skyld, jeg vil ikke heller ta noe annet enn det legen har forskrevet til meg. Jeg vil ikke ta noe som helst egentlig. Men av og til så blir man litt fortvilet. Og jeg synea det var så underlig med Sobril 50 mg, så måtte bare høre her inne om noen visste mer enn meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke jobbe i psykiatrien/som helsepersonell med alvorlig og behandlingstrengende psykiske problemer. Er og rart du da spør om medisiner i hi slik du gjør dersom du er helsepersonell og har skaffet medisiner uten resept og apotek. Da bør du ha førstehånds info om medisiner fra "svartebørsen".

Jeg jobber ikke i psykiatrien. 

Og selv om jeg er helsepersonell så vet jeg ikke absolutt alt om medisiner og sykdommer. Jeg håpte på å få mer kunnskaper og erfaringer med å spørre her inne fra ei som er i en vanskelig livssituasjon, helsepersonell eller ei. 

Men her inne er folk tydeligvis mer opptatt av å få folk til å føle seg verre med seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Jeg har skylt de i do. Dvs de vil ikke skylles i do før de oppløses, så de ligger nå der nedi toalettskåla. Får satse på jeg ikke får besøk som skal låne doen lol. 

Og bare for ordens skyld, jeg vil ikke heller ta noe annet enn det legen har forskrevet til meg. Jeg vil ikke ta noe som helst egentlig. Men av og til så blir man litt fortvilet. Og jeg synea det var så underlig med Sobril 50 mg, så måtte bare høre her inne om noen visste mer enn meg. 

Hvis du er utdannet innen helse og har jobbet med administrering av medisiner bør du vel vite at sobril 50mg finnes ikke i Norge?

Anonymkode: 4d178...99d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er utdannet innen helse og har jobbet med administrering av medisiner bør du vel vite at sobril 50mg finnes ikke i Norge?

Anonymkode: 4d178...99d

Joda, jeg trodde jeg visste dette. Men nå har jeg jo faktisk fått Sobril på 50 mg, og da lurte jeg på om det var noe jeg har misset. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet dette. Er derfor jeg ikke har tatt noe. Men er fortvilet da jeg har det fryktelig vondt. 

Men jeg tror jeg gjør som en sier her, spyler de i do. Jeg kommer nok uansett til å få ennå mer panikk etter inntak av noe jeg ikke vet hva er. 

Jeg er forresten henvist til psykolog, så jeg skal få hjelp. Håper jeg i hvert fall. Er jo ikke alltid man får hjelp innen psykiatrieb. 

Ring psykiatrisk sykepleier på legevakten

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...