Gå til innhold

Isbjørner i Båtsfjord

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hallå kvinns @ norway.

Jeg har lurt på en liten ting en veldig lang stund. Det er om det finnes isbjørner i Båtsfjord. Jeg har noen venner derifra som påstår det, men jeg aner en liten smule at de prøver å lure meg.

Jeg har prøvd å søke på google og snakke med andre nordlendinger, men de sier det er fluust av isbjører der.

Kan dere komme med noe fakta som beviser eller motbeviser denne påstanden?

hilsen annie aka red lips :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er riktig at Svalbard har den største delen av norges isbjørnbestand, men Båtsfjord har også noen litt eldre streifende bjørner. Det er desverre noen år siden de har formert seg, så det er bare snakk om år før denne bestanden dør ut.

Jeg mener det er fullstendig feil av forskere å se bort fra disse bjørnene, selv om de i en statistisk sammenheng kan virke som ikke eksisterende.

Anbefaler alle som tviler å oppsøke områdene nordøst for Båtsfjord på grensen mot Berlevåg. Her er det gode muligheter for å se et av verdens vakreste dyr

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er riktig at Svalbard har den største delen av norges isbjørnbestand, men Båtsfjord har også noen litt eldre streifende bjørner. Det er desverre noen år siden de har formert seg, så det er bare snakk om år før denne bestanden dør ut.  

Jeg mener det er fullstendig feil av forskere å se bort fra disse bjørnene, selv om de i en statistisk sammenheng kan virke som ikke eksisterende.  

Anbefaler alle som tviler å oppsøke områdene nordøst for Båtsfjord på grensen mot Berlevåg. Her er det gode muligheter for å se et av verdens vakreste dyr

Får du slutte........det er som å si til amerikanere at det går reinsdyr på karl johan...

Gjest Anonymous
Skrevet

ingen som husker episoden i 1979 :o

Da 3 isbjørner om drivendes på en isbre over til båtsfjord? Den la iland like ved Vindamseida, men ble straks jaktet ned av illsinte reinsdyroppdrettere. Så å si at isbjørn finner du ikke på fastland i Norge er temmelig feil :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes ikke isbjørn i Båtsfjord, nei. Heller ikke i området rundt.

Noen som er ute og spøker litt med deg, tror jeg. :wink:

Skrevet

Artig forsøk, Gjest, men dete r en logisk brist her. Isbjørner, som er dyktige svømmere, ville aldri finne på å drive så langt til havs på et isflak. Aller minst tre stykker på et flak, og i alle fall ikke med en av samme kjønn så tett innpå seg.

Oh, jah, vannstrømningene ville ikke føre dette isflaket til Båtsfjord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...